Lauren duduk termenung diatas katil pesakit. Pandangan matanya lurus memandang ke hadapan, fikirannya kosong kerana dia merasakan yang hidupnya sudah mulai hancur perlahan- lahan.
Lauren tundukkan wajah, jarinya dibelek dan cincin kahwinnya dengan Taehyung dia renung lama sebelum cincin itu dilepaskan dari jarinya.
Mungkin Taehyung.. need someone better than me, bisiknya dalam hati. Satu keluhan kecil terlepas dari bibirnya dan serentak pintu wad pesakit ditolak dari luar, fikirnya itu adalah Taehyung namun sangkaannya meleset bila kelihatan kelibat Ray memasuki ruangan bersama tunangnya, Clara.
“Lauren.. sorry, we're late.”
“Nah, it's okay.. i don't wanna bother you either.” balas Lauren dingin. Dia masih terasa dengan sikap Clara tempoh hari.
Ini yang Clara nak, kan? Jadi senyum lebarlah sampai telinga! Mahu je Lauren cakap begitu, namun hati Ray selaku tunang kepada Clara serta sepupu kepada dirinya perlu dijaga.
Dia bukannya tuhan untuk menghukum, dia cuma mampu terasa.
“Lauren..”
“Are you getting better? I hope it is.” ucap Lauren memotong percakapan Clara. Lauren kembali menundukkan wajah. Entahlah, sejak akhir- akhir ni dia menjadi rimas, dia rimas nak berhadapan dengan orang lain termasuklah mama serta Jungkook.
Maaflah, tapi dia perlukan waktu untuk bersendirian.
Bukan apa, dia cuma bimbang kalau Kai datang, lelaki itu akan sakitkan ahli keluarganya yang lain. Jadi untuk mengelak dari perkara itu berlaku, biarlah dia seorang saja yang sakit, kan?
“I'm sorry, Lauren. I didn't mean to say that thing to you.”
“He already own me. It's a good thing for you guys. He'll not going to harm you, but me..” balas Lauren seraya memalingkan wajahnya ketempat lain.
Dia kecewa, kenapa dia tak boleh perolehi kepercayaan dari ahli keluarganya sendiri? Sedangkan.. mereka adalah orang yang paling dekat dengannya?
“No one will save you, Reisha..”
Ayat itu terngiang- ngiang didalam kotak fikiran Lauren dengan suara yang sama persis dengan suara Kai, lelaki tak guna yang sudah merosakkan hidup dan hubungan baiknya antara ahli keluarga.
“Go away!” jerit Lauren seraya memegang kepalanya. Dia tak tahu bahawa dia sedang berhalusinasi sekarang. See? How bad Kai in person.
“Lauren!” Clara memegang tangan Lauren, tujuannya adalah mahu menenangkan gadis itu namun Lauren menepis kerana menyangkakan bahawa itu adalah Kai.
“See? Even if you try to hide and run away from me, I'll still live in your head. Forever..”
“I said, STAY AWAY FROM ME!” jerit Lauren dan serentak pintu bilik ditolak dan kali ini Taehyung muncul bersama dengan Jimin.
Dengan langkah yang pantas dia hampiri Lauren sebelum gadis itu ditariknya kedalam pelukan.
“Sayang it's me, saya kat sini..”
“Tae- Taehyung?”
“No, it me Reisha..” suara itu kembali menyampuk. Terus tubuh Taehyung ditolaknya kerana berfikir bahawa itu adalah Kai. Taehyung terpana.
“Sa- sayang why?”
“I don't need you! Lelaki tak guna! Perosak rumah tangga! Pergi mampus!” kata- kata yang keluar dari mulut Lauren buatkan Taehyung terpana. Cincin kahwin yang berada pada jari manis Lauren gadis itu lepaskan sebelum dibaling pada Taehyung.
“S'il te plaît laisse moi seul! (PLEASE LEAVE ME ALONE!)” jerit Lauren dan serentak Jungkook masuk kedalam wad sambil membawa beberapa orang nurse dan seorang doktor.
“Tolong keluar dari bilik ni sekarang.” arah Jungkook. Dia tak tahan melihat Lauren dalam keadaan begitu, sudah tentu gadis itu masih trauma dan terkejut dengan kejadian tersebut.
Dia tak nak benda yang lagi buruk terjadi. Jadi dia panggil doktor untuk tenangkan Lauren. Untuk kebaikan semua orang.
“Lauren..” panggil Taehyung lembut, gadis itu menangis kecil sambil memeluk kedua lututnya. Nampak seperti dalam ketakutan.
“Tolong keluar sekarang..” arah Jungkook. Kesemua pelawat pada hari itu keluar dari ruangan tersebut.
Taehyung mengeluh berat, cincin yang dibaling Lauren tadi diambilnya sebelum perlahan- lahan dia melangkah keluar dari situ.
“Sayang, maaf..”
.
How to deal with illusion?
Author berjaya sakitkan hati kamo pada chapter lepas, kan?
Muehehehehh.[👀]
Hai, kalau anda baik hati berikan saya bintang kuning serta vote sekali,ya? Thank you❤
[😚]
YOU ARE READING
(S1&S2) Belle Áme | 뵈 ✓
Aléatoire[OLD TITLE: INSIDE THE BEAUTY] Tak cantik tak apa, yang penting you have Belle Áme, means beautiful soul. Season One: Kita hanyalah dua orang manusia yang ditemukan dengan harapan untuk bahagia. Namun harapan taklah seindah dan boleh digapai. Season...