Bab 38👑

2.1K 278 40
                                    

Tek!

    Tek!

       Tek!

Bunyi keyboard laptop serta audio televisyen ditekan memenuhi ruang tamu yang tadinya sunyi.

Malamnya, sebaik sahaja Taehyung sampai di rumah, terus lelaki itu membersihkan diri sebelum membawa laptop serta beberapa kertas kerja yang akan digunakan didalam asignmentnya nanti ke ruang tamu.

“Taehyung..” panggilan Lauren serta merta buatkan bibir Taehyung mekar dengan senyuman. Gemersik noh!

“Em?” Taehyung menjawab, dia cuba untuk beriak biasa sahaja walhal hatinya sudah meronta- ronta mahu melihat dan mengusik Lauren.

“A-awak tak nak makan ke? Saya ada masakkan spaggeti carbonara untuk awak.” kata Lauren seraya mengalihkan pandangan memandang ke televisyen bila Taehyung mendongak memandangnya. Terus Taehyung tersenyum.

“Nantilah, saya masih ada kerja lagi nak buat ni.” kata Taehyung, dia mula menukar bahasa panggilan kau-aku kepada saya-awak untuk Lauren. Yep, dia betul-betul bertekad nak berubah demi Lauren, isterinya.

“Oh, em.. kalau awak nak makan saya dah simpan dalam peti sejuk. Awak tinggal mikrowave je nanti” kata Lauren, belum sempat dia hendak melangkah pergi, Taehyung sudah memanggilnya semula.

“Sayang, boleh tolong buatkan kopi tak?” pinta Taehyung buatkan Lauren berhenti melangkah. Gadis itu terkebil- kebil sebelum mengangguk perlahan. Terus dia melangkah masuk kedapur untuk buatkan kopi yang Taehyung minta.

“Don't let me shine! Don't let me down!”

Taehyung menggesel butang merah sebaik melihat nama si pemanggil, siapa lagi kalau bukan Rahee? Huh! Dulu bolehlah dia rasa happy dapat call dari Rahee. Sekarang? Rasa macam menyampah! Meluat pun ada!

“Em, Taehyung. Ini kopi untuk awak.” kata Lauren beberapa minit selepas itu. Dia letakkan cawan berisi kopi diatas meja dan belum sempat dia mahu beredar pergi, Taehyung sudah menarik tangannya yang membuatkan langkahnya terbantut.

“Boleh tak sayang temankan saya malam ni?” soal Taehyung. Mahu tak mahu, Lauren mengangguk perlahan. Dia melabuhkan punggung diatas kerusi disamping Taehyung sambil matanya tak lepas memandang ke kaca televisyen. Taehyung tersenyum kecil.

“Em.. sayang tahu tak tadi pagi, ramai student cakap pasal penampilan sayang. Sayang cantik sangat, tanpa cermin mata. Even, kawan saya pun cakap macam tu.” kata Taehyung, Lauren cuma mendiamkan diri. Tak tahu nak balas apa.

“Sayang..” panggil Taehyung bila tak dengar jawapan dari Lauren.

“Erk, a- apa?”

“Saya cuma nak cakap yang saya tak suka cara student lelaki kat sana pandang awak.” kata Taehyung, jujur. Yalah, dia rasa betul- betul tak selesa dengan pandangan pelajar lelaki terhadap Lauren, nampak nakal.

“Jadi em.. should I change my look?” soal Lauren, Taehyung menggeleng kecil, tangan Lauren dicapainya lalu dia genggam erat.

“Bukan macam tu, saya cuma nak sayang jaga diri. Yalah, lelaki mana boleh dipercaya sangat.”

“Jadi.. saya tak patut percayakan awak?”

“Bukan macam tulah, sayang. Awak boleh percayakan saya, yalah. Sayakan suami awak?” kata Taehyung sebelum tersenyum kotak. Lauren juga ikut tersenyum.

Don't let me shine! Don't let me down!

Terus Taehyung geselkan butang merah bila nama Rahee kembali terpapar pada skrin telefonnya. Lauren dipandangnya dari ekor mata.

Drt drt!

Lauren mencapai phonenya bila giliran telefonnya pula yang divibrate bergetar menandakan ada panggilan masuk. Lauren mengetap bibir bila panggilan tersebut dari unknown number. Terus dia gesel butang merah.

Siapa?” soal Taehyung. Lauren menggesel.

Eobseo (tak ada apa-apa)”

Drt drt!

Kali ini pesanan ringkas pula dihantar ke Lauren.

Unknown number

+Reisha, its me.
+tolong jawab call, aku ada benda nak cakap.
+please..
+jauhkan diri dari Taehyung.
+aku tak suka.

Lauren mengetap bibirnya. Dia memerhati ke segenap ruang di ruang tamu tersebut. Dia, sedang memerhati.

Incoming call from unknown number..

Lauren menggesel butang hijau. Dia lekapkan phone pada telinganya.

“Finally, Reisha.. kau jawab call aku.”

Apa awak nak?

“Easy Reisha, don't get too close dengan Taehyung. Ça neme plaît pas (i don't like it). Kau hanya milik aku, milik aku seorang.” bisik lelaki tersebut dengan suara yang deep.

“Laissez- moi tranquille! (Leave me alone!)” jerit Lauren pada lelaki itu. Dia geram.

“Sayang, kenapa ni?” soal Taehyung, sedikit terkejut dengan jeritan Lauren. Lengan gadis itu dia sentuh.

“Tolonglah jangan ganggu saya, tolong berhenti buat kerja yang sia- sia. Saya merayu..” kata Lauren perlahan.

Aku tak akan berhenti selagi kau tak menjadi milik aku. My obsession guide me to love you badly. Je t'aime, Reisha. (I love you, Reisha)

Tut!

Panggilan diputus oleh dia sendiri. Taehyung menarik Lauren kedalam pelukan bila gadis itu seperti mahu menangis sahaja.

“Syh, saya kat sini. Awak baik- baik je. Tak ada apa- apa yang perlu ditakutkan, sayang..” bisik Taehyung. Wajah Lauren disembamkan pada dadanya.

Tae, I'm just too scared to lose you..” bisik Lauren buatkan Taehyung makin mengeratkan pelukan lagi pelukan.

You're not going to lose me, I'm promise..

.

Another hint.

(S1&S2) Belle Áme | 뵈 ✓Where stories live. Discover now