Medya'da Sergül/ Her Sözüm Sen
Aşkın ilk soluğu mantığın son soluğudur.
________________________________
Âder'denKonaktaydım. Mardindeydim ama huzurlu değildim çünkü öğrendiğim bir gerçeğin altında eziliyordum ve aylardır bunu gizliyordum.
Aslı yengem ve Selim abimin gelmesini bekliyordum olayı anlatmak için. Terasta yumruk yaptığım ellerimi mermere koymuş Reyhan'ı izliyordum.
Bunu nasıl yapmıştı?
Canım yanıyordu. Ömer abim, Bejna ablam ve Haje sınava girmişlerdi.
Haje sınavının çok iyi geçtiğini söylemişti okuma aşkı yüksek bir kadındı zaten hepte öyle olmuştu.
Ömer abimde sınavının geçen senekine göre daha iyi olduğunu söylemişti.
Bejna ablamda elinden geleni yaptığını söylemişti. Bu sene lise sona geçmiştim ve mucize gibiydi belkide ama sınıfta kalmamıştım. Okuldaki herkes Aslı Astepe Aladağ'ın benim yengem olduğunu biliyordu ve bu gurur vericiydi.
"Âder."diye bana seslenen sesle arkama döndüm. Baran abimdi. "Efendim abi?"
"Yumruklarını sıkmaktan eklem yerlerin beyazlamış."
Kaşlarımı yukarı kaldırıp gözlerimi yumruk yaptığım ellerime diktim. Gerçektende eklem yerleri bembeyazdı. Ellerimi çözdüğümde "Bir sorun mu var?"diye sordu.
Vardı. Çok büyük bir sorunumuz vardı ama ben "Yok bir şey."demeyi seçtim.
Biraz daha sabretmeli, tüm ailenin bir araya toplanmasını beklemem gerekiyordu. Bejna ablam hamileydi ama yeğenimi bile düşünecek durumda değildim.
İnanmadığını belli eder bir şekilde "Kardeşim yalan söyleme bana hadi anlat çözelim derdini."
"Zamanı gelince anlatacağım." dedim sert bir şekilde.
Üstelemedi. Babamla Reyhan sohbet ederken ben babama odaklandım. Beni neden sevmiyordu? Neden diğerleri kadar değer vermiyordu?
Baran abim sanki aklımdan geçenleri okumuş gibi "Babam seni seviyor."dedi bana.
"Hiç sanmam."dedim alaycı bir üslupla.
Abim karşımdaki sandalyeye otururken ben "Abi."diyerek dikkatini kendime çektim.
"Söyle güzelim."
"Berfu Melek büyüdüğü zaman onu koru, sevgilisi var diye öldürmeye kalkma, Alper Barlas'a sınırsız özgürlük alanı verme. Kızını koru, oğluna adamlığı öğret. Eli hiçbir kadına kalkmasın, sokakta şiddete uğrayan bir kadın gördüğünde aman banane demesin. Sende Jinda yengemde güzel yetiştirin evlatlarınızı."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖĞRETMEN HANIM
قصص عامةBir kadın düşünün;Öğretmenlik yapmak için geldiği yerde töreye kurban gitmiş... Bir adam düşünün;Kalbine ve toprağa gömmüş acısıyla ayakta kalmış... Bir berdel düşünün;Karşılıklı nefreti birleştirmiş... Bir Mardin düşünün;Yine aynı göz yaşları topra...