Medyada Manuş Baba'dan Haberin Var Mı? Şarkısı ile sizi başbaşa bırakıyorum.
İlkbahar ile gönüllerde çiçekler açarmış sevgili
Bu bölümü karahanmelis07 e ithaf ediyorum.
__________________________________________
Okuldan çıkıp konağa girdim ve odama doğru paytak adımlarla çıkmaya başladım. Merdivenlerin başından Haje'nin odasından çıktığını gördüm. Dalgın gözüküyordu. Son birkaç gündür bu haldeydi Haje."Haje iyi misin kuzum?"diye sorduğumda "Evet abla yok bir şeyim."diyerek gözlerini benden kaçırdığında çenesini tutup bana bakmaya zorladım. Ağlamış mıydı? Gözlerinin etrafı kızarık gözüküyordu. "İyi değilsin Haje bir şey var sende söylemek istersen dinlerim."
Başını olumsuz anlamda sallayarak söylemek istemediğini belli ettiğinde üstelemedim. "Peki ne zaman istersen o zaman söyle biliyorsun elimden geleni yaparım."diyerek odama girdim.
Bugün okulda iki saat boyunca Cumhuriyet Bayramı gösterilerine çalışmıştık öğrencilerle. Ondan olsa gerek kendimi hayli yorgun hissediyordum. Berdil Hala ve Şermin'de hala buradalardı gitmemişlerdi evlerine. Onlardan haz etmiyordum. Şermin'e yine dayanılırdı ama anasına dayanamıyordum.
İçimdeki ses sen bu konakta ki kimden haz ediyordun ki? Bak şimdi hepsini sevmeye başladın diye karşılık verdi.
Öyleydi gerçekten. Asla olmaz dediğim Selimle şimdi ilişkimiz baya iyiydi. Yıllardır ikimizde birbirimizi sevmezken şimdi yan yana duruyorduk. Tuhaftı.
Üzerimi değiştirip kitabımı elime aldım. Ama hala kararsızdım. Ne okumak istediğime karar veremiyordum ama bir kitap okumak istediğim kesindi. Çalıkuşunu bitireli baya olmuştu ama ne yazıkki yeni bir kitaba başlayacak vakti bulamamıştım. Kitaplığın karşısında ne okuyacağıma karar vermeye çalışırken Selim girdi içeri. Yüzünde sinirli bir ifade vardı.
"İyi misin?"diye sorduğumda "Kahretsin değilim."diye cevap verdi ve tekli koltuğa yöneldi.
"Ne oldu?"diye sordum vereceği cevaptan çekinerek. Çünkü her ne olmuşsa Selim'i bu kadar öfkelendiren bunu öğrenmeyi çok fazla istiyor değildim.
"Baran Candarlı aşireti ile ortak olmayı teklif etti babama babamda kabul etti. Lanet olsun Baran o şerefsizi sevmediğimi biliyor ama buna rağmen yaptı o teklifi. Ben her gün onun yüzünü görmeye nasıl dayanacağım?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖĞRETMEN HANIM
Narrativa generaleBir kadın düşünün;Öğretmenlik yapmak için geldiği yerde töreye kurban gitmiş... Bir adam düşünün;Kalbine ve toprağa gömmüş acısıyla ayakta kalmış... Bir berdel düşünün;Karşılıklı nefreti birleştirmiş... Bir Mardin düşünün;Yine aynı göz yaşları topra...