prolog

13.2K 127 12
                                    

"Rina!! Rina !! Mana pulak pergi budak nii"- Jerit seorang wanita berusia 47 tahun...

"Tu dia, main game sampai tak tahu duk dunia mana nek"- jawap cucu sulung nya Syazwan, lalu menunjuk ke arah seorang gadis yang duduk tidak jauh dari mereka berdiri.

Wanita berusia itu mengelengkan kepala nya perlahan lalu berjalan menderkati gadis itu..

" Nurul Syazrina"- panggil wanita itu .  Gadis itu menoleh sekejap lalu menyambung kerja nya..

"Rina, nenek panggil tu..jawap laa. Jangan macam tu tak baik tau."- kata Najwa, isteri kepada Syazwan.

"Ye nek ada apa? Syaz kan sedang main ni.. nanti laa Syaz tolong nenek ehh."- Jawap Syazrina lalu kembali ke dalam dunia game dia.

"Sudah² la tu Rina. Kamu ni perempuan. Bukan lelaki yang nak berkasar perangai, duduk tak sopan macam ni. Nanti siapa nak kawin dengan Rina??"- Kata wanita berusia itu yang digelar nya nenek..

Syazrina meletakkan hp nya ke dalam poket jacket nya.. lalu berdiri memandang nenek tercinta nya yang sedang mengajar diri dia untuk menjadi seorang perempuan.....

"Nek.... Syaz tahu. Syaz dah besar. Next year dah Spm. Apa yang Syaz nak buat nenek takyah risau lagi k? Syaz anak yang baik . Jangan risau. Takda orang nak, Syaz tak kawin la."- Jawap Syazrina spontan lalu memeluk nenek nya dengan erat..

Nenek  nya terus tersenyum manis... Cucu gadis dia yang bongsu ni ada yang saja ayat yang dapat menenangkan hati nya.. walaupun di luar anak gadis itu  memang sebijik macam lelaki, tomboy. Dekat sekolah semua perempuan  yang memakai baju kurung kelihatan ayu tetapi Syazrina tidak. Dia kasar seperti lelaki tahan dengan sukan lasak, aktiviti lasak..  rambut dia juga di potong pendek seperti stlye lelaki...

Ramai juga orang mengumpat cucu nya itu dahulu .. tetapi si gadis tomboy itu hanya lagak biasa. Sekarang dah makin banyak fans si anak gadis nya, jadi nenek nya sekarang lebih tenang.

Syazrina pov

Aku tak tahu cam mane nak intro nak describe diri aku ni. Yang simple ialah, nama Nurul Syazrina, nama hottest idola gadis² sekolah, Syaz. Umur otw 17 masih 16. Oky aku ni senang you good i good, you kind i kind, you fuck off i fuck off you too. Haa , di sekolah aku di gelar sebagai budak perempuan bermasalah top 5. Haaa, semua cg unit disiplin kenal aku. Mana tak nya , dalam seminggu 3 kali jejak kaki masuk Unit disiplin. 

Awal aku cakap , aku memang bukan gadis yang  seperti di luar sana.. aku bukan biase². Hmm ye aku lesbian. Aku tak tahu macam mana nak buang perasaan tu.. so aku biar je la. Aku dah date dengan 4 orang perempuan dekat sekolah tu dulu time aku form 3.. sekarang ni single available ! Sapa nak kan saya isi borang kk.. ex2 aku yang 4 orang tu semua dah pindah ambik kemahiran. So aku je a tinggal.. so takde la makwe kan..

Dari kecil aku hidup dengan nenek aku, abang long dan Kak ngah. Kami berempat hidup simple tak kaya tak miskin. So aku bersyukur.. sekarang along dh kwin.. jarak umur kami 10 tahun. Angah pulak di luar negara. Ambik master, jarak kami 7 tahun .  So now tinggal aku je duk dengan nenek di rumah tu. Tapi aku duk di sekolah asrama penuh so every weekend je la aku dan nenek bersatu padu di rumah.. hihi.

Pasa perangai aku dekat sekolah, family aku memang tak tahu .. so aku hanya dapat lega je la.. semua kerja tak baik aku dah buat , escape kk, escape extra kelas , escape kelas sejarah. Lepak jamban sampai habis masa , tapuk dekat library time assembly hehe. Makan time cikgu mengajar.. tidur dalam kelas, kerja rumah tak buat. Yang aku buat time cg garang jer hehe.. so markah demerit aku memang perhhh... Aku benci pengawas, sebab mereka aku kantoi. And aku benci juga cg² unit disiplin ni haa..

And semua benda aku dah buat kecuali rokok dan alcohol aku tak sentuh. Najis dadah pun aku tak sentuh  . Haram weii!

Bagi korang yang student macam aku, tolong jangan pandai² escape ehh. Aku lain pro korang tak haa hihi....

So jadilah budak contoh di sekolah ..

End pov

*
*
*
Cerita baru!!
Like!!
Komen!!

#cerita yang di cadangkan oleh seseorang...













Cikgu itu aku punyaWhere stories live. Discover now