Witam wszystkich zgromadzonych!
Już trochę minęło, odkąd opublikowałem epilog, ale wciąż nie poczyniłem pełnoprawnego pożegnania z Białą Zorzą. Czas to naprawić. W tym „rozdziale" znajdziecie parę rzeczy; odpowiedzi na Q&A, kulisy powstawania opowiadania, ciekawostki oraz moje podziękowania. I oczywiście nie mogę zapomnieć o licznych spoilerach, więc poniższy materiał jest dla czytelników, którzy dotarli do epilogu!
Zaczniemy od odpowiedzi na Wasze pytania, resztę uzupełnię swoim gadaniem. Także przed Wami finał Q&A i bardzo dziękuję wszystkim za swój udział!
1. Skąd pomysł na imiona bohaterów?
Znikąd, ale to jakby miał mówić wprost. Większość imion faktycznie powstała bezpośrednio w mojej głowie, bez większej głębi w ich znaczeniu czy pochodzeniu. Mimo to starałem się, żeby wszystkie zachowały w miarę spójny klimat i atmosferę, jaka istnieje w steampunku. Zazwyczaj (ze względu na epokę wiktoriańską), takie imiona i nazwiska są bardzo angielskie, a jednak tutaj tylko niektóre tak brzmią.
Inspirowałem się również grą i uniwersum Dishonored, o której będę pewnie często wspominał i polecał. Taki nasz Idiran powstał przypadkiem, choć od początku myślałem nad jego imieniem z literą „i" na początku. Lynne ma, z tego co wiem, prawdziwe i istniejące imię. Także, hm, to co mi przyjdzie do głowy zazwyczaj zostaje. I uwierzcie mi, te imiona są łatwe do wymówienia w porównaniu do tych, co wymyślałem w innym opowiadaniu. XD
Wyjątkiem jest Sorotris! Jego imię powstało z połączenia dwóch różnych słów w łacinie. Fratris – brat oraz Soror – siostra. Tak, Sorcio nie wyciągnął swojego imienia znikąd. Podświadomie zainspirował się łaciną i złączył to, co było mu najbliższe.
2. Czy słuchasz muzyki podczas pisania? Jeśli tak, to jakie utwory towarzyszyły Ci podczas pisania?
Słucham, oj słucham. Jest tego sporo, więc jeśli pojawi się prośba, to postaram się udostępnić całą playlistę, ale na ten moment podrzucę parę utworów.
Feast of Hammers, Incitatus, Love Will Bring You Nothing, Part of Me – wszystkie od Birdeatsbaby
We Have it All – Pim Stones
Whisper – Burn the Ballroom
We Drink Your Blood (Acoustic) – Melodicka Bros
Hello to Hyde – Scarlet Room
Go Get Your Gun – The Dear Hunter
Are Things Still Burning – Em Harris, Dials
Calutki album Audiomachine – La Belle Époque
I wiele innych! To tylko parę przykładów, z czego każdy się nieco różni od drugiego. XD
3. Czemu tak bardzo wyżywasz się na bohaterach?
Nie wyżywam się. Skąd ta myśl?
4. I dlACZEGO TA CHOLERNA LYNNE ŻYJE?
Cóż, teraz z ręką na sercu mogę powiedzieć, że Lynne Bhardo nie... Nie. Nie mogę nic obiecać. *złowieszczy uśmieszek* W końcu nie pokazałem jej ciała ani nic takiego. No i pozostaje jeszcze niewyjaśniona sprawa rozmowy Albena z dr Ovietsi... ^^
5. Poproszę o dokładny fashion review i jakie trendy panują teraz w Cyklonie?
Powiem w ten sposób; gdyby nie społeczeństwo i nasz XXI wiek, sam z chęcią ubierałbym się w to samo, co moi bohaterowie. Ogólnie osobiście nie lubię garniturów, ale mam takie nieodzowne wrażenie, że w Cyklonie elegancja jest połączona z wygodą. Nie istnieje do końca przekonanie, żeby wyglądać jak najlepiej; arystokracja bierze pod uwagę również komfort. Ale takie wysokie, skórzane buty, z pasami i sprzączkami, niewielkimi kieszeniami... do tego dopasowane spodnie, luźna biała koszula i szelki, a na to wszystko ciepła i wygodna kurtka czy płaszcz... No proszę, z przyjemnością bym założył takie cudeńko. Jeszcze ozdobne zębatki, blaszane elementy... Steampunk jest piękny.
CZYTASZ
Biała zorza (ZAKOŃCZONE)
FantasyMinęło ponad siedemset lat odkąd świat po raz pierwszy został zniszczony, a ludzkość niemal przepadła. Poprzednie życie zostało zapomniane i pogrzebane w historii, a ci, którzy przetrwali, zdołali rozpocząć nową erę. Odrodzenie społeczeństwa nazwano...