*********
Taehyung ada latihan basketball, aku sendu makan sorang sorang dekat kantin. Dulu Sowon dengan Min Jung ada. Tapi mungkin sekarang dorang dah sibuk berlatih untuk pergi Seongneung. Hmm.
Apakan daya~
"Annyeong!"
Tersentak seketika, pantas dagu mendongak. Terlihat wajah riang Sowon dan Min Jung melabuhkan punggung di hadapan tempat duduk aku.
"Y..Yedeura.."
"Yah tak payah lah buat muka terharu macam tu." kata Min Jung seraya tertawa. "Jangan risau, kitaorang akan sentiasa ada dengan kau. Mianhae."
"Eung, nado mian." sambung Sowon.
Mata aku terkebil kebil, "Mwondae? Saya tak faham."
"Kitaorang dah keluar dari penyertaan Seongneung. Terkejut beruk jugak muka pengetua tadi."
"BWO? Yah! Kenapa korang keluar?! Gila ke?! Kalau disebabkan saya, lebih baik korang lupakan je. Saya tak kisah pun!"
Sowon dengan Min Jung tertawa besar.
"Yah. Mana boleh kitaorang nak bernafas dalam Dream Club tu tanpa kau? Lagipun aku dah muak dengan perangai Hyora yang entah pape tu. Tak ada masa depan langsung untuk pergi Seongneung." omel Sowon.
Min Jung mengangguk setuju, "Geuji, biarlah dia masuk sorang sorang. Tak hamak langsung!"
Terdiam membisu bibir aku jadinya. Terharu pun satu hal jugak. Cuma kesian dekat si Hyora tu, mungkin dia terdesak nak pergi Seongneung. Tapi aku pun tak tahu sebabnya apa.
"Aku baru dapat tahu yang Hyora suruh pengetua singkirkan kau."
Aku menggaru kepala, "Jinjja? Mana korang tahu?"
"Eunhyuk saem dengar. Aku dah faham kenapa dia buat macam tu, sebab Fei saem tak suka dia. Fei saem lebih suka kau."
"Hmm saya tak kisah pun kalau dia nak jadi center. Tapi apa apa jelah, yang penting saya dapat jumpa korang berdua lagi. Yey!"
Mereka berdua serentak mengangguk laju, "Yeyyyy!"
**************
Malam gelap ditemani bintang bulan. Aku mendongak seraya membiarkan angin lembut menyapa wajah. Dingin betul malam ni.
Sebenarnya aku baru balik dari kedai, eomma suruh beli sayur. Aku pun tak pasti aku amik sayur apa tapi yang penting sama dengan dalam gambar.
Dalam perjalanan tu, tiba tiba langkah kaki aku terhenti. Terlihat susuk tubuh figura yang dikenali sedang duduk di bangku taman bertemankan lampu jalan. Bola mata dikecilkan sedaya upaya mengesan manusia tersebut.
"Eoh. Macam Jimin."
Disebabkan riak muka dia macam suram, aku buat keputusan untuk pergi sapa. Sebelum tu sempat aku betulkan pita suara. Uish berdebar jumpa crush.