S2 | Chapter 1

2.5K 441 278
                                    


— the starry sky s2 —
i love you past the moon and miss you beyond the stars.

— the starry sky s2 —i love you past the moon and miss you beyond the stars

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

check out trailer TSS S2 on ig;
@scarlet.lumi

♡ ♡ ♡ ♡

i received a lot of 'sayang chan' at previous chapter. u need to know det chan luv u more

happy reading

.
**********

[ 5 TAHUN KEMUDIAN ]

Tokyo, Jepun.

Taehyung mengatur langkah tenang dengan baju tebalnya meniti sebatang jalan yang panjang. Ditemani pokok pokok redup yang bertiupan indah. Lelaki ini masih tampak sama, persis masa mudanya walaupun umur kian bertambah. Sudah hampir 5 tahun dia meninggalkan tanah air tercinta namun segala bait kenangan tak pernah dia lupa.

Dia terlihat ada dua orang kanak kanak lelaki dan perempuan sedang berkejaran antara satu sama lain.

Bibirnya spontan mengukir senyuman dibalik skarf yang dililit pada leher, hampir menutup separuh wajahnya.

"Bogosipeo.." ujar lelaki itu perlahan.

Punggung dilabuhkan di sebuah bangku kosong. Tangan diseluk ke dalam baju tebal itu seraya mendongak ke langit. Dia sedar, perasaan dia juga tak pernah berubah persis bintang yang sentiasa menemani bulan. Tanpa jemu.

"Yah, sulpeo? (sedih?)" tanya Asumi yang mengekorinya dari belakang sejak dari tadi. Dalam masa yang panjang ini juga mereka sudah bergelar adik beradik tiri dan tinggal sebumbung.

Taehyung menghela keluhan ringan, "Geunyang. Aku rindu dia."

"Kau tak nak balik Korea? Kerja dekat sana? Aku rasa itu lebih baik memandangkan kau pun tak suka duduk sini." kata Asumi memberi cadangan. Lagipun mereka berdua dah tamat belajar.

"Aku pun dah fikir pasal benda ni. Lebih baik aku balik sana. Tempat ni tak sesuai untuk aku."

Asumi menepuk bahu lelaki itu, "Yah, aku tahu kau boleh hidup. Nak lawan IQ kau dengan aku. Sejujurnya aku mengaku kalah. Eoh?"

Lelaki itu tertawa berdecit, "Kau cakap macam ni sebab nak sedapkan hati aku huh? Kau tak pernah mengaku aku lagi pandai dari kau walaupun itu hakikatnya."

"Yah! Jangan lebih eh! Kurang 1% je bezanya. Ugh."

Taehyung tertawa palsu, semakin lama senyumannya hilang entah ke mana. Kembali terimbas memori lama ketika berada di tempat tinggalnya dahulu. Alangkah indah kalau dia boleh putar masa. Dia tak henti salahkan diri dia walaupun itu cuma kemalangan yang semua orang tidak dapat jangka.

The Starry Sky + kthWhere stories live. Discover now