In oras – metropola,
o oaie ramane fara job.
Angajatorul i-a restructurat postul si a concediat-o pe nedrept.
„Nu a fost deloc corect fata de mine! Nici macar nu mi-a dat sansa sa incerc sa fac mai bine. Nici macar nu mi-a dat sansa sa vin cu o solutie. Nici macar nu m-a ascultat. Nici macar nu mi-a explicat de ce.
Asa angajator nu merita respectat!
Nu-mi vine sa cred ca am muncit cu toata silinta si nu am fost apreciata nici macar un pic. Eu i-am respectat, dar ei nu m-au respectat pe mine..."Ajungand acasa, se prabuseste pe canapea si da drumul la TV ca sa-si ia mintea de la ziua oribila:
„Doctorii au efectuat cu succes un experiment de laborator menit sa ofere imunitate contra virozelor sezoniere. Aflati mai multe detalii la stirile de la ora..."***
Acum, desi deceptionata si ingrijorata pentru viitorul ei, oaia incerca sa-si gaseasca de munca. Asa ca isi face CV-ul si aplica repede la niste posturi disponibile pe site-urile de recrutare.
Dupa 2 zile este sunata pentru un interviu.Trebuie sa reuseasca!
***
Oaia ajunge cu 10 minute mai devreme la interviul pentru postul de Asistent Veterinar.
Nu e pozitia visurilor ei, dar vazand anuntul pe site, crede ca s-ar potrivi. Ii place sa lucreze la birou, nu pe teren si nu o deranjeaza sa fie in preajma animalelor. Ba chiar are putina experienta despre asta din vremea cand traia in turma.Cabinetul este la patru statii distanta de locuinta ei si e incantata ca ar putea ajunge usor dimineata. Este intr-un apartament de trei camere, micut si bine amenajat, insa ticsit cu echipamente si cu un miros persistent de clor pretutindeni.
In sala de asteptare mai este o pisica care toarce linistit, nepasatoare.„Puteti intra!" se aude o voce care invita oaia in camera de consultatie.
Oii ii este frica de interviul de angajare, are emotii, vrea sa faca o impresie buna si cand incepe interviul uita sa isi puna geanta langa ea si o tine in brate tot timpul. Cel care tine interviul e chiar Veterinarul pentru care va lucra, un domn inalt si masiv, care o priveste de sus. Ii spune ca este o singura etapa in procesul de recrutare si ca discutia va fi libera, de cunoastere. Are un ton prietenos si placut, ceea ce o calmeaza.
Discutia merge bine si oaia chiar daca timorata, reuseste sa se exprime si sa dea cateva exemple despre munca ei anterioara.
O singura intrebare o nelinistste mai tare:
„De ce ati incheiat activitatea la fostul angajator?"– A fost o reducere de personal si au restructurat postul.
Oaia a reusit sa faca fata intrebarii, chiar daca situatia ii provoaca amintiri neplacute. Cu siguranta ea a facut tot posibilul si tot ce tine de ea, cu siguranta nu merita asta. Cu siguranta nu a fost vina ei.
-Si cum a fost relatia cu superiorul dvs. de acolo?– A fost ok, ne-am inteles bi...ne...
– Ce v-ati dori de la noul tau angajator si sef?
-...Oaia a venit in metropola acum cinci ani si de atunci se intretine singura.
Atunci nu era asa usor sa gasesti de munca si mai ales facand parte dintr-o minoritate, asa cum era ea. Insa prin perseverenta si sarguinta a reusit sa-si demonstreze seriozitatea si un fost profesor a recomandat-o pentru un job. Primul ei job! Chiar daca nu era jobul visurilor ei, era un inceput, o sansa de care avea de gand sa profite pentru a-si demonstra capacitatile. Asa ca a inceput la mica afacere si in cei trei ani cat a lucrat acolo, nu s-a dat niciodata in laturi de la munca, ba chiar era proactiva si cand gasea ceva de imbunatatit venea cu propuneri la seful ei.In ziua in care a aflat vestea, era pe punctul de a finaliza un proiect la care lucra de mult, prin care putea sa eficientizeze timpul de lucru, insa inainte de a avea ocazia sa il prezinte a fost avertizata in secret de una dintre colege, ca discutia la care a fost invitata nu era pentru ce credea ea.
Urmau sa o dea afara!Discutia cu seful a fost distanta si scurta. Nimic personal, doar schimbarea afacerii catre ceva mai profitabil, cu impact pe termen lung, care va avea beneficii mai multe pentru clienti. Va avea tot sprijinul lor, insa nu mai putea continua acolo.
Nu mai era loc pentru ea!***
– Ce v-ati dori de la noul tau angajator si sef? intreba Veterinarul.
– Mi-as dori sa fie respect de ambele parti, sa nu se incalce drepturile si sa existe sinceritate. Sa se comunice daca se doreste altceva si sa se asculte angajatul pana la capat. Sa nu se ignore opiniile lui doar pentru ca nu sunt aceleasi cu ale sefului si sa se recunoasca meritele cuiva care a fost acolo in fiecare zi timp de trei ani. Sa se recunoasca ca oamenii sunt mai mult decat niste cifre pe care le stergi cand nu-ti mai convine rezultatul. Sa se lupte mai mult pentru angajati!
...Oaia a mai aplicat intre timp si la alte posturi si a mai mers la interviuri, insa inima si speranta ei ramasese la acest job. Ii placuse si de Veterinar si locatia si se vedea lucrand printre ustensile si hartii si comunicand cu diferite animale in fiecare zi.
Trei saptamani mai tarziu nu primise insa nici un telefon si cand a sunat sa afle raspunsul i s-a spus ca pozitia a fost deja ocupata.
„Ne pare rau!..."
Incercand iar sa-si refaca moralul, oaia da drumul la TV:
„Experimentul anuntat de doctori a luat o intorsatura neasteptata iesind de sub control.
Lumea este in pragul unei epidemii in masa.
Aflati mai multe la stirile de la ora..."Va urma...
CITEȘTI
Oaia Pierduta
AdventureIn oras - metropola, o oaie ramane fara job in vremuri de criza. Angajatorul i-a restructurat postul si a concediat-o pe nedrept. Acum, desi deceptionata si ingrijorata pentru viitorul ei, oaia incerca sa-si gaseasca de munca. Trebuie sa reuseasca!