Sipnopsis

611 25 0
                                    

Leofina.... Seorang gadis yg mempunyai nasib yg malang... sbb? Sbb malang lh... hahah... sbb dia tak tahu pun siapa ibubapa dia sejak dia kecil.... dia cuma dapat peringatan tiap dia bermimpi....

Leofina- Saya kat mn ni?
Knp terang je... kosong pula tu... *jalan terus ke depan* *terjumpa sebuah taman*

Elly- Endy tunggu lh elly.... endy laju sangat lh lari...

Endy- ehh knp pula endy nak tunggu elly.... nanti elly dapat lh endy... kite kan main kejar"....

Elly- Ye tak juga kan... hahahah....

Endy- Tahu tak pe.... *jelir lidah* Hahah elly tak dapat punya kejar elly...

Elly- Hmm are you sure?

Endy- Ciehhh....

Elly- Lari.... *pura" tersandung batu + jatuh pura"* Ahhh....

Endy- *nampak elly + lari kat elly* Elly knp ni? Elly okey tak? Ada luka tak? Sakit tak?

Elly- Yehhh.... Elly dh dapat endy... hahahah.... endyyy... elly dh menang... hahah senang je nak dpt endy rupa nye...

Endy- ish elly main tipu... tak nak kawan elly....

Elly- Ehhh kita memang bukan kawan kita twin okey.... 2-0

Endy- Herghhh jahat lh elly ni....

Elly- Ada elly kata elly baik? 3-0

Endy-......

Leofina- *Perhatikan semua gerak geri mereka entah kenapa dia merasa rindu dan rasa pernah jumpa dengan budak lelaki tu...*

Tiba" datang seorng wanita yang cantik dan menggendong bayi perempuan...
*Timbul sebak d hati Fina... dia merasa sesuatu yg tdk blh diungkap kan iaitu rindu yg teramat...*

Bonda- Elly... Endy... jom masuk dh nak malam ni... kamu main besok lgi ya....

Elly&Endy- Okey bonda... jom masuk....

???: Kau sdh nampak?

Leofina: Tapi apa kena mengena dengan aku? Knp aku rasa yg aku ada kaitan dengan wanita tadi?

???: Itu nanti kau akan tahu... tapi sekarang bangun lh... kau perlu bersiap sedia sbb nanti akan ada sebuah portal d belakang rmh ni...

Fina- Tapi mcm mn aku nak pergi blakang tu? Kau pun tau kan aku tak blh keluar pun dri rmh ni... klu ada di dapat aku akan terima hukuman..... aku dh serik lh d dera hari"....

???- Jdi kau perlu buat sesuatu supaya kau dapat sampai ke sana...

Fina- Klu begitu aku akan cuba...

???- Ingat " You just have to believe than nothing will happen"

.............

The legend of the Dark and Light Power!♥Where stories live. Discover now