Part 4

170 18 2
                                    

Tiba"

Fina- Omg... gegaran apa kh ini? Banyak gile orng lari arah ni mcm zombie pula aku nampak....

Shah- Jom lh kita gerak....

Fina- Asal drng tu.... memalukan kaum perempuan je teriak" bawa manila card yg bertulis 'Idola ku 6Hoby' berfans girlling bagi eiuww geli aku nampak....

Lien- Drng tu memang mcm tu... eww sama lh aku pun geli nampak drng tu... ooo ye lupa pula kau tak tau kan....

Fina- Ye lh tak kan aku tau kut aku baru masuk kut....

Lien- Yg drng kejar" tu 6hody....

Fina- Eihhh aku sangkah kat dunia aku je cm tu rupanya dunia magic pun... tapi siapa 6hoby??? Handsome ke drng?? And apa maksud nama gelaran drng??

Arien- Biar aku jawap kan... Nak kata tak handsome tak juga nak kata handsome entah lh... hahahha.... 6hoby means drng ada enam orng and ho tu hot... by tu boy.... Hmm orng yg kau kenal...

Fina- Hahaha separuh" lh tu kan kata nya handsome tapi entah lh... hahah ooo 6hotboy lh ni... aku kenal? Yg ni aku curious.... yg aku kenal kat dunia ni kamu dengan 6 orng lelaki tu... ehh jap jdi??? Seriously!? *terkejut* *ckp kuat" srsly*

Angel- Yap drng lh tu...

Fina- Patut lh korng ckp jom jalan tinggal kan 6 orng tu...

Qina- Dh jom lh... kami teman kan kau pergi bilik pengetua...

Fina- okey....

.......sesampainya d depan bilik pengetua.........

Fina- Aku masuk dlu ehhh krng jangan tinggal kan aku....

Angel- Hahha jangan lh takut... kite orng tunggu kau kat luar ni...

Fina- okey... *ketuk*

....Pintu terbuka....

Fina- Uishhh cm mn blh terbuka sendiri ni... ehh lupa pula dunia magic kan hahahah dungu nye otak ni... *gumam dlm hati*

P.Maria- Masuk....

Fina- *masuk* *tunduk hormat* Slmt pagi...

P.maria- Hmm kamu pelajar baru? Sila duduk...

Fina- Ya saya pelajar baru...

P.maria- Ooo ya...klu mcm tu saya mula kan dengan aktiviti d sklh ni?

Fina- Okey...

P.maria- Kat sklh ni ada tiga aktiviti yg wajib d sertai... Yg pertama kelas mata pelajaran seperti biasa.... kedua kelas menari ketiga kelas kuasa...

Fina- Ooo..... *angguk"*

P.maria- Dlm kelas mata pelajaran kamu ada 5 subjek... itu pasti kamu tahukan... Kelas menari pula kamu akan berada d kumpulan... dan setiap kumpula mempunyai 6 orng... terakhir kelas kuasa sama juga 6 orng dan lain" element.... 6 element ialah api, air/ais, tanah, petir,healer dan angin.... Itu saja mungkin buat aktiviti d sklh ni... sila perkenalkan diri kamu...

Fina- Ooo... Nama saya Leofina Elly.... umur 19.... pengetua blh panggil fina je atau elly...

P.maria- Ooo ya... sebelum saya terlupa... lepas ni kamu ada pengesahan kuasa... Kawan kamu akan bawa kamu ke sana.... panggil saya miss maria... kelas kamu sama je dengan kawan kamu... and kelas akan bermula jam 8 jdi kamu ada satu jam lgi...

Fina: Okey.... klu tak de apa" saya minta dir dlu *tunduk hormat* *keluar dri bilik*

Qina- Okey?

Fina- Yap.... baik juga miss maria...

Qina- Memang pun... umur dia dh 56.... tapi nampak muda kan?

Fina- Seriously!? Miss maria guna produk apa? Aku pun nak try lh...

Arien- Hahah kat sini mn ada guna produk kat sini memang semula jdi... semua kat sini awet muda....

Fina- Ooo... mcm tu...hehehe... jom pergi tempat pengesahan kuasa...

Angel- Jommmm.... tak sabar aku nak tau kuasa kau....

Fina- Jom...

Bersambungggggg .......
Vote please.....

The legend of the Dark and Light Power!♥Where stories live. Discover now