Part 3

180 20 0
                                    

.....Selepas semua siap makan..... D luar rmh.....

Angel- Kasut aku kat mn ni!!!???? Liennn kau tau tak mana kasut aku!?

Lien- Mn lh aku tau.... aku tengah kemas buku ni.... kau tanya lh yang lain...

Angel- *Pandang Chester dengan pandangan tajam tapi dengan senyum *

Chester- *senyum * hmmm *pura" nampak kiri kanan *

Angel- * nampak belakang almari kasut * *ambil kasut * * pukul chester guna kasut *

Chester- Auchhh"... sorry aku tak buat lgi...

Angel- Tau sakit knp tapuk kasut aku hah!? HAHAH ambil kau....

Chester- Auchhh...auchhh sorry... aku tak buat lgi...

Kai- HAHAHHA kena kau....

Chester- Nanti kau.... Kau tunggu je lh Kai....

Fina- Klu mcm ni lh perangai drng tiap pergi sekolah terhibur gile aku....

Arien- Drng memang mcm tu... Dh siap lh...

Semua mula ambil beg dan bergerak....

Arien- Naik kereta....

Fina- Srsly!? Besar gile kereta ni muat 20 orng....

Arien- Tak ya terkejut" masuk nanti kita lambat...

Fina- Okey....

....Dlm kereta....

Fina- Asal tak guna portal je???

Angel- Cm mn kau tau??? Bukan kau dri bumi ke???

Fina- Tadi Elin cerita kat aku masa kami buat sandwich.... Dia kata yg ada kuasa portal Lien dan Alen ... *tengok muka drng dua *

Arien- Elin pun dh bagitau nama drng ke???

Fina- Yap....

Arien- Cepat juga kau hafal enn...

Fina- Hehheeh

Angel- Drng tak guna kuasa portal sbb nanti badan drng akan jdi lemah.... portal tu d guna kan bila masa yg penting je..... *senyum *

Memang tebiat Angel klu apa" pun dia tetap senyum...

Fina- Ooo.... mcm tu... Okey baru aku faham... Tapi knp Elim tak ikut sekali kita pergi sklh???

Angel- Ooo dia fak ikut sekali sbb dia segan.... Dh banyak kli kami srh dia ikut sekali tapi dia tak nak...

Fina- Ouhhh.... okey...

Angel- Ada apa" lgi yg kau nak tanya??? *senyum*

Fina- Hmm...Dh tak de soalan lgi... heheheh...

....Sesampainya d sklh....

Arien- Fina keluar lh....

Fina- Aku takut lh... berdebar weihhh.... sklh baru lgi tu....

Arien- Tak ye takut aku ada kat sebelah kau siapa nak sentuh kau aku belasah dlu drng....

Fina- Bukan tu lh... aduiii aku nervous first day school kut...

Arien- Ooo tak pe... jomlah aku sokong kau dri belakang okey...

Fina- Fuhhh okey... tarik nafas hembus *keluar dri kereta*

.....Dlm sklh.....

Fina- Knp semua nampak aku macam tu???

Kai- Biasa lh kau tengah berjalan dengan orng terfamous kut kat sklh ni...

Fina- Herggg seriously!? Klu mcm tu baik aku jauh" sjkit dri korng...

Lien- Kau tak ye takut.... lgipun kau bukan tahu pun kan selok belok tempat ni... kang sesat....

Fina- Iya juga enn... tapi malu lh aku...

Ian- Aku rasa bukan tu je sbb drng nampak kau... aku rasa rambut dan mata kau pun jdi sbb kau d pandang cm tu...

Fina- Maksud???

Arien- Seperti yg aku ckp sebelum ni.... Rambut kau dan mata kau tak de seorng pun yg mcm tu....selepas peperangan yg terjadi beberapa tahun yg lalu permaisuri dan raja leo telah menghilang juga dengan pewaris kuasa yg terhebat iaitu dark and light... tapi dia ada kembar... aku dengar lh kembarnya masi ada d sini tapi mcm pewarisnya hilang ke bumi.... Keberadaan Raja dan permaisuri dari dlu sampai skrng pun tak diketahui.... sejak tu juga teda seorng pun yg mempunyai wrn rambut macam kau...

Fina- Ooo... Cm tu.... Okey... aku faham lh sikit sebanyak pasal tempat ni....heheh

Arien- bagus lh tu... dh nak sampai ni...

Fina- Okey aku dh ready....

Tiba"...

Bersambung.......
Vote please.....

The legend of the Dark and Light Power!♥Where stories live. Discover now