Part 1

240 19 1
                                    

Arien- Mungkin kau sama macam kita orng....

Fina- Entah lh mungkin juga kan...

Arien- By the way... Apa nama kau? Dri tadi sembang tak tau nama pula😂😆....

Fina- Oooo nama ku Leofina Elly..... Kau nak panggil aku apa? Fina or Elly???

Arien- Aku rasa Elly kut tengok keadaan... sbb aku ni suka gurau" hahahah😂...

Fina- Okey ikut kau je... asal kan nama aku tak jd pelik" sdh... cm kai bangkai...

Kai- Dri mn kau tau nama aku???

Fina- Nama kau kai ehh sorry" klu aku kat sana banyak orng suka olok" nama orng paling famous lh tu bangkai.... hahaha bukan sengaja yahh😂😂😂😂😂😂....

Kai- Ishhh.... dh lh aku kluar lh....

Fina- Alah dia merajuk pula... siapa nak pujuk?

Arien- Tak ye pujuk dh tua pun tak kan nak merujuk nak pujuk lain lh klu manja...

Kai- Aku dengar tu...
Arien- Bagus lh tu kau dengar....

Kai- Tak habis" cari pasal... herghhh...

Fina- Hahahah.... aihhh apa nama kau???

Arien- Ooo lupa pula... nama aku Arien Iris.... slamat berkenalan.... hehehe

Fina- Apa nama penuh dia tu tdi?

Arien- Ooo... Kai Alan...

Fina- Ooo...

Arien- By the way cantik rambut kau... Tapi an wrn rambut ka ni dh tak de kat sini.... mesti orng pelik bila nampak kau...

Fina- Asal!? Kat sini tak de ke orng yg rambut dia hitam???

Arien- Tak de lh banyak lgi kut...

Fina- Jdi knpnkau ckp rambut aku dh tak de orng rambut mcm aku!? Rambut aku hitam kut....

Arien- Cuba kau nampak kat cermin tu...

Fina-*pergi ke arah cermin* huarrghh knp dengan rambut aku ni!? Knp jdi warna putih? Tapi knp putih dia meng kilat"??? Arien aku nak tanya sesuatu blh?

Arien- Tanya lh... jangan malu" jangan segan"

Fina- Kau dk tak sklh ke?

Arien- Sklh... Knp?

Fina- Knp kau wrn rambut?

Arien- Ooo aku mn ada wrn rambut... kat sini klu kau wrn rambut dia tak kan berkesan ni rambut asli ku... wrn hijau...
And satu lgi mata kau pun perghh cantik nye warna kelabu... Hmm akhirnya ada juga orng yg aku blh nampak mata dia berwrn kelabu... cantik weihhh...

Fina- Jdi maksudnya... ni wrn asal rambut ku lh???

Arien- Yep...

Fina- Ooo aku faham...

Arien- Jom turun bawa dri tdi kita sembang dh jam 6:54 dh ni...

Fina- Knp?

Arien- Kami kat sini... Sebelum jam 7 semua mesti berkumpul di meja makan... Jomlh aku nak kenalkan kau dgn drng yg lain...

Fina- Maksud kau ada banyak lgi orng kat bawa tu!?

Arien- Hmm blh lh... dlm entah hahah nanti kau nampak lh tapi hari ni sikit je orng sbb bonda dan ayahanda kami ada kerja...

Fina- Ooo... okey Jom...

.....Sesampainya d bawa.....

6 kerusi menghadap 6 kerusi...

Sebelah kiri....Ian sebelah kanan nya kai...chester..rayen...zack...alen..

Sebelah kanan... Fina sebelah kiri nya arien... angel... shah...qina.. michelle...

Mula lh sidang makan"... lepas tu drng mula lh perkenalkan diri masing" kepada kawan barunya...

Ian- Oihhh dh lh... semua masuk tidur... besok nak pergi sklh siap awal...

Semua menganguk...

....Naik tangga....

Fina- Arien.... Korng sklh ke besok? Klu kamu sklh aku mcm mn?

Arien- Ooo... lupa pula tdi aku dh call bonda... bonda ckp nanti pagi pembantu rmh hantar baju kau pegi bilik... aku dh cerita kan semua dengan bonda jdi bonda faham so kau blh sklh dengan kite orng!!! Yeyeyeyy......

Fina- Yey... Okey bai" tidur dlu🥱😴....

Arien- Bai gnite....😴😴🥱

To be continued.....
Hehehhe... sorry klu tak best....

The legend of the Dark and Light Power!♥Where stories live. Discover now