Sampai d istana....
Angel- *naik terus kebilik*
Rayen- Asal dengan cousin aku tu?
Arien- Hmm nanti kau tau juga dia tak nak bagitahu orng so sila jangan nak bikin kecoh lgi okey... Bai nunait semua....
Rayen- Awq tak nak bagitahu saya ke Shah?
Shah- Hmm sory... Nunait semua...
Rayen- Yg lain?Qina and Lien- Sory kami amanah ornh nye nunait....
Fina- Aku pun sama... Bai nunait...
Rayen- Hrmmm tak pe lh.... Chester kau tau?
Ian- Dh" kamu semua pergi tidur...
Chester- Okey bai..... Gnite....
Semua masuk bilik tidur....
Ian- *jalan pergi rooftop* Hrmm...
Pest... Pest... Pest...
Ian- *toleh* Knp?
Fina- Diam lh nanti orng dengar... Kau nak gi mn?
Ian- Tempat fav aku... Rooftop istana... Asal?
Fina- Hhohoh kebetulan aku pun nak gi sana.... Kikikiki....
Sesampainya d rooftop.....
Ian- Sampai bila krng nak rahsiakan benda tu dengan Chester?
Fina- Sampai dia tahu sendiri Dan menyesal dengan apa yg dia buat...
Ian- Kau tak rasa ke tu agak kejam?Fina- Hrmm ni lh lelaki... Tak fikir perasaan perempuan.... Tau tak sakit bila orng yg dia syg bela orng lain padahal bukan salah dia pun...
Ian- Maksud kau? Angel suka....
Fina- Dh tahu... Keep it secret...
Ian- Hrmm... Tapi kan Angel tak blh juga tau simpan perasaan sama seseorng... Sbb kat dunia ni semua soal jodoh d tentukan...
Fina- Maksud kau!? Tak blh lh ni jatuh cinta dengan orng lain?
Ian- Yapppp.... Bila lelaki umur 19 pada hari lahir dia.... Dia akan dpt surat jodoh yg tertulis jodoh dia siapa.... Tapi...
Fina- Tapi ape?
Ian- Tapi lelaki tu tak blh bagitahu perempuan tu direct.... Klu tak pasangan drng akan hilang... Atau tepat sekali menjadi abu.... Fapi kebanyakannya yg jdi abu tu lelaki sbb dia yg bocorkan...
Fina- Ooo... Susah juga enn nak jatuh cinta dengan orng lain.... Selain jodoh yg dh d tentu kan...
Ian- Hrmm...
Fina- Oooo ya klu contoh perempuan ni suka satu lelaki ni tapi jodoh dia orng lain jdi apa akan jdi?
Ian- Perempuan tu mesti hapuskan perasaan terhadap lelaki tu dan cuba sayang pasangan dia klu fak perempuan tu akan lesap dri dunia ni... Cm yg aku kata tdi... Jdi abu...
Fina- Hrmmm.... Aku nak degar cerita pasal kerajaan Leo ni blh tak... Tapi pasal raja dia yg hilang and anak" dia... Aku tau kau banyak tau....
Ian- Hrrmmm besok pagi lh ehhh aku nak tidur....
Fina- Ishhh akh tunggu tu... Aku pegang janji kau besok pagi kau cerita kan aku ... Bangun awal okey... Aku tunggu tu....
Ian- Yer".... Pergi lh tidur.... Besok tak ada kelas menari jdi besok kelas mata pelajaran lambat sikit jdi senang lh kau nak tanya okey...
Fina- Jam berapa besok masuk sklh?
Ian- Jam 10....
Fina- Bangun jam 6 yeey aku banyak nak tahu ni... Banyak nak tanya.... So siap" okey...
Ian- Yey... Gi lh tidur.... Nanti kau yg bangun lambat....
Fina- Okey... Bai" good night....✨ sweet dreams.... ✨🌟😉
Ian- You too✨💤
Mereka pun masuk bilik memasing.... And finish for this part hahahahhah yesss....
Vote please...
Maap klu saya ada typo and tak best.....😃😓
YOU ARE READING
The legend of the Dark and Light Power!♥
مغامرةKorang baca lh.... tak tau lh best ke tak hahaha...heheheh