Fina: Aku nak krng tlng aku kumpulkan Bonda dan Ayahanda krng ni malam? Blh?
Zack: Srslh kau nak kite tlng itu!?
Fina: Asal tak blh ke???
Zack: Tak lh senang je tu.. aku terkejut sbb kau nak tu je.. dn tu je..
Fina: Heh ye lh susah lh juga tu... parent krng tak busy ke? Jdi tak senang kan nak tanya..
Ian: Klu perkaa penting mesti drng dtng punya lh...
Fina: And lepas tu je perbincangan malam ni baru aku bagitahu plan aku seterusnya okey...
Qina: No hal lh... Friend help friend right?
Shah: Btul btul btul...
Angel: Okey jom kita turun...
Alen: Eihh dh sampai...
Lien: Aku dh buka pintu kereta ni pun kau tak perasaan...
Zack: Uihhh sejak bila kau buka pintu kereta ni? Srslh aku tak dengar pun... focus sekali ya saya d sini mendengar cerita yg d sampai kan oleh Fina...
Fina: Hahaha... tlng aku ehhh inform parent krng... ni malam ye...
Skip....
(Selepas makan)(Ruang tamu)Fina: Sorry klu menyusahkan aunty dengan uncle... Fina nak minta sikit je masa uncle dengan aunty.. Benda ni bukan main" atau reka...
Cleren: Takpa... kami okey je...
Erika: Untuk anak buah Aunty ni ape" je...
Fina: Tq aunty uncle. Fina nK bagitahu yg perang akan tercetus tak lama lgi. Jdi Fina dpt beberapa rancang mereka. Fina nak aunty dengan uncle buat meeting dengan orng atasan.
Roy: Uncle rasa tu besok pun Uncle blh tlng adekan... ya negeri besar land ni semua pemerintahnya kat sini... jdi tinggal kumpulkan setia usaha dan sebagainya sahaja...
Fina: Klu mcm tu bagus lh... tapi Uncle Fina nak minta supaya orng yg hadiri meeting tu mesti orng yg sudh lama bekerja dengan land ni dan tak mencurigakan. Fina just takut klu ade penyampai plan kita kepada pihak musuh.
Marvin: Tu jangan risau. Kami akan sedaya upaya elak kan semua tu berlaku.
Ian: Fina kau dri mn tahu semua plan drng?
Fina: Well semua tu ikut style aku nak dpt kan info dri mn. Nanti kau tahu juga.
Irene: Ohh ye Fina kamu blm bagitau lgi kan apa yg terjadi kat kamu selama 3 tahun ni kan...
Fina: haah lupa. Hehehe. So mcm ni ceritanye... *Mulalh sesi cerita bercerita...*
Cleren: Pandai juga kamu ya...
Fina: Tengok bonda lh Hehehe...
Irene: Btul. Bonda kamu seorng yg pandai. Selepas kehilangan bonda kamu kota ni dh semakin sunyi. Sllunye bonda kamu jalan" melawar rumah ke rmh. Bonda kamu menguruskan hal kerajaan. Tlng ayahanda kamu.
Erika: Betul. Kamu mewarisi sikap dia yg baik. Murah hati. Cantik. Buat sesuatu dengan penuh strategik. Semua lh. Rindu pula dengan bonda kamu. Suka buat aunty ni ketawa.
Fina: Bonda selalu ckp
Erika&fina serentak: Just believe it and you can do it.
Irene: Bonda kamu bila kami rasa nak putus asa dia beri semangat kat kami. Dia lh teman yg paling baik.
Marvin: Dh lh tu jangan nangis lgi. Klu lepas peperangan ni mesti krng dpt jumpa punya lh.
Fina: Yupp.
Cleren: Fina sejak bila ada rantai ni? Tak pernah nampak pun fina pakai sebelum ni. Ni bikan ke rantai-.
Fina: Fina letak kat dlm. Fina takpernah bagi keluar dia. Ni rantai Dragon. Rantai Ayahanda. Drag selalu cerita dengan saye bila bosan. Dh selalu dh drag keluar. And Ni gelang mesti aunty kenal kan???
Irene: Ni gelang Rika, bonda kamu kan. Gelang ni phoenix kan.
Fina: Btul. Fina tak tahu lh Nix sombong sikit. Dia mcm tak biasa dengan Fina.
Erika: Hmm sama lh masa first bonda kamu ade phoenix ni. Lepas dpt restu bonda kami bru Bonda kamu okey dengan phoenix tu.
Fina: Takpe lh. Fina aku cuba sampai kami sesuaikan diri bila sama" berlatih.
Irene: Bagus lh tu. Oh ye kamu tdr d mn? Sini atau balik istana kamu?
Fina: Balik istana. Ada benda yg Fina nak bincangkan dengan adik Fina.
Alvin: Klu mcm tu bawa lh drng kat sini. Sekali sekala. Lama tak jumpa kan. Mcm mn lh muka drng sekarang ni kan. Fina bila kecil lain muka dia tiba" besar jumpa terus tak cam langsung dh makin cantik HAHAHAH.
Ian: Cantik. Memang cantik sampai aku pun terpikat dengan kecantikan dia *ckp dlm hati*
Ray: Hmmm...
Angel: Uwu~... mesti hencem enn adikkau Fina...
Chester: Hehmmm...
Angel: Hek eleh jeles ke? Cousin aku kut takkan nak jeles aku blm habis ckp lgi... Dia mesti hencem ennn tengok cousin dia cantik...
Lien: Hmmm perangai puji diri dh keluar lgi nampaknye...
Angel: GAHAHAHHA... takde orng nak puji so puji diri sendiri pun jdi lh... *nada kecewa d situ*
Chester: Awak cantik okeyy...
Angel: Huarghhh ni makin cyg ni..
Roy: Ehemmm...
Qina: Wkwkwkw...
Amelia: Qina tak bagus tahu...
Qina: Heheh main je bonda...
Elin: Heheheh biasa lh tu aunty... kiteorng kan muda lgi suka main" gurau"... HAHAHAH...
Irin: Biarlh drng... btul ckp elin tu...
Clayren: Shah kamu tu buat ape tu?
Ley: Tu lh tu Rayen pun sama knp dua krng ni nampak hp je dri tdi... tersengeh sengeh...
Keren: Biasa lh tu... same je dengan angel gan chester tu... mcm lh awak tak tahu...
Jaffer: HAHAHAH... klu mcm tu lh nampaknye... uncle dengan aunty naik dlu lh... kesian pula kamu guna hp nak berbual biar dekat...
Shah: HEHEHEHE... Takde lh...
John: Takye nafikan... tak ckp betul pun kiteorng tahu okeyy..
Zass: Tu lh tu nak sorok"... tapi ingat klu mcm mn sekali pun jangan ambil keputusan selagi kamu blm tahu jodoh kamu... ingat tu... kami tak nak nanti kamu terluka pula...
Irene: Btul tu...
Cleren: Bukan ape lh... uncle dengan aunty ni sayang dengan kamu... tak nak kamu sakit nanti...
Erika: Aunty dlu bukan bercinta dgn Uncle jaffer pun tapi lepas je tahu aunty terima... lama" aunty lupakan juga yg lalu dan aunty dh sayang dengan Uncle jaffer kamu... semakin hari semakin tambah cinta tu... Tu sbb aunty tak ambil keputusan ter buru"... nak bercinta mati dengan ex aunty tu...
Arien: mesti susah enn aunty... tapi takpe uncle jaffer lgi baik... hencem pula tu...
Jaffer: Adei nak upah ape ni arien? Nak chocolate ke ape?
Arien: Heheheh takde lh saja je puji" ni... salah ke uncle?
Uncle: Salah tu tak lh... tapi uncle malu lh... wkwkwk...
Semua: HAHAHAHAH....
_TBC_
YOU ARE READING
The legend of the Dark and Light Power!♥
AbenteuerKorang baca lh.... tak tau lh best ke tak hahaha...heheheh