Fina: Cahaya matahari menyinar mataku... sehinggakan aku bangun HAHAHAH.... mampus aku rasa aku lambat... nak pgi sklh mati lh aku~ Tapi asal takde orng kejutkan aku ehhhh.... pelik"... pening pula aku... jap"... asal kecoh kat bawa tu... *Fina pun turun lh jenguk" rupa" nye....*
Shah: Geleng kepala....
???: Kamu pasti ke hah!? Yg tak ade orng selain kamu d rmh ni???
Cleren: Takde...
???: Kamu sangkah aku bodoh hah!! Bagi dia rasa sikit ramon...
Ramon: *Kenakan kuasa kegelap pada tangan Cleren...*
Chester: Bonda!!!!
Ramon: Kau nak kena juga ke bdk mentah!?
???: Bagitahu aku mn pewaris tu... kamu sembunyikan dia kan... bagitahu aku cpt... dia pasti ada sekitar sini... aku dpt hidu bau yg harum dri kuasa dia...
Erika: Heih c mahkluk kejam lgikan hodoh... kau fikir kami takut ke hah!? Kau bunuh sekalipun kami... kau takkan jumpa dia.... biar kau langkah sekali pun mayat aku... kau takkan jumpa Dia...
???: Kurng ajar... rasakan ni... *lempar cahaya gelap kat perut Irene...*
Angel: Bonda!!!
Erika: Kamu jangan risau bonda... bonda tak apa... berapa kli pun dia serang bonda... dh klu takdir yg bonda blh hidup lgi... bonda tetap hidup Angel...
Angel: Tapi-...
Fina: Haih!!!! Apa yg kau buat hah!? Kau crikan pewaris!!!! Aku dh dtng serahkan diri... jdi lepaskan drng...
Ramon: Mn lh blh kami lepaskan drng mcm tu je.... nanti sekali semua lari... jdi serahkan diri kau dlu... baru aku lepaskan mereka...
Irene: Jangan pedulikan kami Fina.... kamu perlu selamatkan diri kamu... pergi...
Ian: Betul tu... apa pun sebenarnya kau... kau pewaris ke bukan ke lari... jangan serahkan diri kau...
Fina: Saya dh banyak buat salah d masa lalu... so saya nak perbetulkannya jdi biarkan saya serahkan diri saya... lgipun dia mahu kn saya... tiada guna sya lari... mereka tetap dpt saya... jangan risau pasal saya...
Marolen: Dh takye nak berdrama... kamu ikut kami dan drng d lepaskan.... deal....
Fina: Deal...
Fina pun serahkan diri... and drng yg lain d lepaskan....
Okey author tahu yg kat sini agak merepek... so sorry tiba" Ade kerepek ni hah HAHAHAH.... back..
Skip.... 1 year later....
Cleren: Sorry Fina... Aunty tak dpt jdi aunty yg baik... aunty.... hsk hsk...
Chester: Bonda... jangan lh nangis lgi... ia dh berlaku 1 tahun yg lepas pun... satu tahun yg lalu bukan satu hari atau pun satu bulan yg lalu... bonda tak ingat ke yg bonda janji yg bonda takkan sedih"?
Flash back..
Fina: Kejap... Aunty cleren... aunty irene... aunty erika and semua aunty and uncle sorry tau tak dpt lama dgn kamu... klu Fina ada buat apa" yg buat Aunty dan Uncle marah maafkan Fina... Maafkan Fina... Aunty jangan nangis tau... aunty kena kuat... okeyy.... fıņæjæņjıąķăňķəmbăłı....
okey tulisan tu saja je tu kan enn nak kasi mcm tu sok bahasa dlm lerr... so orng yg tahu bahasa tu je yg faham ape maksudnya... HAHAHAH.... bahasa Magic gituww... tapi bukan semua yg tinggal di dunia magic tu tahun... cuma orng yg tertentu je tahu....
Cleren: Bonda ingat.... cuma bonda tak tahan....
Chester: Bonda nampak Aunty Erika dia tak sedih pun... sbb dia pegang dengan janji... chester tak suka lh nampak bonda sedih ni.... makin sedih pula chester...
Cleren: Okey bonda tak sedih" okey...
Chester: Mcm tu lh bonda chester...
???: Klu orng tu tahu Aunty Cleren sedih" mesti dia tak nak jumpa Aunty tau...
Chester: *toleh* Ehhh... Fina!???
Cleren: Ape kamu ni syg... tdi kata tak nak bonda sedih" skrng sebut lgi nama Fina?? *tenung langit*
Chester: Bonda... bonda nampak dlu d sini... mesti bonda tak kan percaya...
Cleren: *toleh* Apa dia ches-... Fina??? Betul ken ni Fina? Tahu tak Aunty rindu kamu??? Kenapa lama sangat ambil masa nak balik?
Fina: Aunty ni... Lama ke tak... Fina dh kat sini kan... Mn Aunty Erika, Aunty Irene dan yg lain?
Cleren: Ade tu kat atas...
Fina: Okeyyy... Fina naik dlu ehhh nak bagi kejut sikit drng HAHAHAH....
Cleren: Pergilh....
Fina: *mengorek langkah naik ke tingkat atas...* *tutup mata Aunty Erika* Hmm...
Erika- Ape ni Angel? Kamu nak main tutup mata ke?
Irene- Fina!!! Srsly!? Aunty tak mimpikan ni... Fina dh balik kan... jangan pergi lgi ikut drng lgi okey Fina.... Kiteorng semua kat sini rindu kamu... apa lgi anak" aunty...
Fina: Heheheh... Semua dh settle dh part kat situ...
Erika- Jap".... so yg tutup mata aku ni Fina?
Fina- HEHEHEH... lupa pula.... *alihkan tangan dri mata Erika*
Erika: Kamu tepati janji kamu... Aunty takkan lupa apa yg kamu katakan hari tu... Kamu kata yg kamu janji akan kembali dlm bahasa magic kan?
Fina: Yuppp... Fina dh tepati janji Fina so Aunty Fina nak makan lh lapar hehehe....
Erika: Okeyyy... ni tengok kiri kanan ni mesti cri drng enn...
Fina: Haah... mn drng?
Irene: Shopping.... kejap lgi balik lh tu...
Fina: Ouhhh... klu mcm tu Fina turun bawah makan okeyyy....
Erika&Irene: okeyy...
Skip.... (D meja makan)
Fina: Hmmm bila lh drng nak balik ni... makanan aku dh nak habis dh ni.... aihhh rindu pula aku dengan drng ni...
*bunyi pintu d buka*
Angel: Hmmm... bosannye...
Qina: Betul tu....
Shah: Letih pula...
Arien: Kan... aku pun same... tak tahu lh weihh...
Lien: Semua aku setuju... aku mcm tak berminat dh nampak gula" mcm dlu...
Elin: Dh setahun dh Fina takde... Rindu nak Shopping dengan dia... buat lawak... gile" dengan dia.... hmm... Tak sangkah dia pewaris tu... mn lh sekarang dia kan...
Danny: Sedih pula aku rasa...
Ian: Klu aku tahu krng jalan" je tak beli apa"... baik aku tak ikut duduk je rmh dengan chester... suruh je sape" bawa kereta tu...
Rayen: Tu lh tu.... ajak jalan je tapi tak bagitahu jalan makan angin...
Kai: Btul tu... Baik aku dengan Alen main game kat istana... dh lh kami dh plan nak main... krng pula ajak jalan tapi jalan pun... hmm...
Alen: Btul tu... aihhh... penat je punggung aku duduk kat kereta tu... putar"...Kaki aku lgi ni jalan" putar satu mall tu tapi takde yg d beli...
Zack: Hmm... dh lah kalang kabut lgi tdi... buku aku lgi tertinggal... Aihhh...
Angel: Ape lh krng ni merungut... okey lehh tu... makan sikit angin... jangan makan makanan je... nanti makin gemuk...
Shah: Btul tu HAHAHAHA.....
???: Krng dri setahun yg lalu tak pernah berubah... Ade je topic nak gaduh"... Adeii perangai tak cukup waras krng ni lh yg buat aku semakin hari semakin rindu tahu...
Ian: Wait?...
-TBC-
YOU ARE READING
The legend of the Dark and Light Power!♥
AventuraKorang baca lh.... tak tau lh best ke tak hahaha...heheheh