Fina: Hmm dapnye... lama dh aku tak makan ayam...
Arien: Asal weihhh... Orng kat dark world tu tak bagi kau makan ke ayam? Dh 3 tahun kau tak makan ennn... aihh makan lh puas"...
Fina: Tak lh... dh 1 jam yg lalu aku tal makan ayam weihhh...
Lien: Pffftt... HAHAHAH... lama sangat weihh kau tak makan ayam Fina 1 Jam dohhh HAHAHAH....
Angel: HAHAHAHAH... Arien punya main care rupanye Hahahaah... baru 1 jam yg lalau dia tak makan ayam... gahahahha...
Zack: Eihhh asal muka drng bahagia sangat hari ni... cerah semacam je...
Alen: memang lerr... kau ni... cuba kau bayangkan aku kena culik and aku dh berapa tahun tak balik and kau mula fikir bukan" yg mungkin aku kena kill or anything lh... pastu tiba" aku balik mesti kau happy enn
Zack: Aku lgi bahagia bila kau takde... takde juga yg menghalang aku baca buku...
Kai: Pfft... Deep gilerr... Tercucuk weihhh... HAHAHAHAHHA
Shah: Ehh klu cousin memang mcm tu ehhh sama perangai sikit... tengok lh c kai gan c Lien suka Pfft... aihhh nasib liur drng tak keluar... klu tak nahas lh katanya...
Alen: Haah lh kut... kau nampak lh c Angel dengan Fina dua" mcm lembut rupa"nye hmm bahaya juga kat luar... bila marah pergghhh suara kalah microphone kau nye...
Fina: Haah lh kite cousin enn Angel!!!
Angel: Haah... Bestnyerr ade cousin satu kepala ni... dh ade kawan satu kepala tambah lgi cousin satu kepala perghhh ni yg best ni...
Fina: Eihhh mn Danny???
Angel: Ohhh Dia balik pergi kerajaan Ayahanda dia... petang ni dia balik...
Fina: Ouhhh...
Kai: Ehhh kau ni Fina asal tanya? Suka ehh???
Fina: Mn de HAHAAH.... kau ni enn Kai... ku hantam kang... nanti aku suruh je Arien hantam kau... hah...
Arien: Eleh malu" kucing....
Fina: Hek eleh ni satu pun sama... aihh takde lh.. krng je tu...
Ian: Aku nak pergi tandas....
Lien: Asal Ian tu? Tiba" monyok... fadi bukan main senyum...
Zack: Mood tiba" Hilang kutt...
Qina: Tapi sbb ape???
Chester: Entah lh kan... takye fikir lh... buat beban otak krng je...
Angel: Hmm dia tiba" tak sihat lh tu... period tak mungkin enn... HAHAHAHAH....
Fina: Lawak kau tak sampai Angel...
Angel: Hahha heh heh...
Alen: Sian... lawak kau tu simpan lh sikit" nanti bila dh banyak kau sambung pastu biar jdi panjang so sampai lh tu...
Shah: Apa yg kau merepek ni Alen... lagi tak lawak...
Alen: Heheh... aku tak ketawa pun.. so aku tak buat lawak lh tu... aku just buat lawa je tdi...
Lien: Pfft....
Angel: Hah lawa lh juga yg buat tdi... hah lawa ehhh bukan lawak okeyyy... gagahhah....
Ian situation.....
Asal aku rasa mcm tak suka bila drng ckp yg Fina suka Danny lh itu lh... knp? Takkan aku jealous kut? Klu betul lh aku jealous means aku suka dia lh !? What!? Takkan lh... mustahil aku sukakan dia... eihh ape" pun aku kena stay cool... cool~... no need stress"...
Back to Fian and other situation....
Fina: Dessert ni eihhh dp weihhh... aku suka mango sago drng buat ni hu~...
Zack: Perut kau kecil je... kau makan perghhh gile banyak...
Fina: Petua klu kau makan kena laju habis laju makan so badan kau tetap slim mcm selalu... tu lh petua yg aku dpt JAHSHS HAHAHAHA...
Zack: Blh pakai ke tu? Kau makan lambat je... laju lgi aku makan... tak pasal" anak orng tercekek masuk hospital sbb makan laju"....
Fina: Heheheh... aku reka" je...
Skip.....
Angel:Kite kat kereta dh ni so Fina cite lh mcm mn kau blh balik...?
Ian: Ye lh... orng darkland kan yg culik kau tu... pastu kau bukannye banyak berlatih pun... latihan dengan kiteorng je...takkan lh dh hebat sampai blh lari dri drng yg banyak tu???
Fina: Well... sebenarnya selain latihan dengan korng tu aku ade jurulatih sendiri... and aku bagi alasan yg cikgu nak minta tlng tu sebenarnya aku pergi berlatih... and semua cikgu termasuk guru besar tahu yg aku ni the heir aka the legend.. So drng angguk je lh klu krng tanya..
Shah: Patutlh hari tu kau sampai pengsan... eihhh...
Chester: Asal kau tak bagitau kiteorng je? Kau tak percayakan kiteorng ke?
Fina: Tak... aku percayakan krng tapi adik aku suruh rahsia kan and aku nak ckp tapi aku takut klu ade yg mendengar dan benda ni tersebar... kau rasa takkan lh aku nak bagitahu kan...
Lien: Batu skrng aku rasa kau bercakap mcm seorng yg legend...
Arien: Tak deep tak sah...
Zack: Teruskan... jangan layan drng ni Fina... exited aku ni... mcm cerita novel pula...
*memang cerita pun HAHAHAH*
Fina: Pastu aku dri kecil lgi dh d latih... Jdi yg pasal drng tu... aku sebenarnya bukan sampai d dark world... Aku dengan frendy dh plan baik... jdi masa dia buka portal tu aku ganti portal tu dengan portal yg aku buat... and yg aku buat portal ni pergi ke farforest... and kat situ Frendy dh sedia kat sana... sebenarnya lepas aku bangun pagi tu aku nampak yg drng dh sampai aku terus bagitahu frendy supaya siap sedia... so kami hapuskan lh drng kat sana... dengan itu sebenarnya dlm 3 tahun ni aku kat istana tersembunyi d mn keluarga aku tinggal.. Aku ambil masa lama kat situ sbb aku taknak orng kesan aku yg aku kat sini... jdi aku ambil keputusan tinggal kat sana buat sementara... and itu lh cerita aku...
Alen: Jdi skrng drng tak dpt kesan kau?
Fina: Drng masi blh kesan...
Angel: So kenapa kau balik sini? Nanti drng cri kau?
Fina: Aku dtng sini bukan saja"... aku ada tujuan kenapa aku dtng sini... Benda ni penting sangat... jdi aku nak pertolongan krng... dlm masa yg terdekat ni... sbelum drng betul" tahu yg aku ada kat sini...
Ian: So ape yg kau nak kiteorng tolong?
Fina: Simple je... mcm ni...
_TBC_
YOU ARE READING
The legend of the Dark and Light Power!♥
AdventureKorang baca lh.... tak tau lh best ke tak hahaha...heheheh