Part 5

171 18 0
                                    

......Sesampainya d bilik pengesahan kuasa......

Lien- Hey Aron.....my crazy cousinnn

Aron- Hye Lien.... my very" crazy cousinnn... knp kau dtng sini?? Ada apa" yg kau nak aku bantu??

Lien- Aku bawa kawan aku murid baru dia nak buat pengesahan kuasa....

Fina- Haiii... Leofina Elly panggil Fina je okey....

Aron- Ooo... Hai Fina... Fina pergi berdiri kat tengah bulatan tu...

Fina- Okey... *berdiri dekat tengah bulatan*

Aron- Okey... korng jauh" sikit ye harap maklum hahahh.... Buat cm biasa je jangan nervous....

Fina- Okey...

suara muncul....

???- Kau jangan nervous buat riak biasa... tapi aku akan halang drng dri tau kuasa kau.... sbb bahaya klu sesiapa tahu... jdi aku akan bagi drng tau satu je kuasa kau iaitu api....

Fina- Hmm okey baiklh... ehh jdi maksudnya aku ada banyak kuasa lh ni? Tapi knp tak keluarkan semua? Bahaya sangat ke klu drng tahu? Srsly? *ckp dlm hati*

???- Buat masa skrng kau tak perlu tau sbb nye nanti lh aku jawap kau punya soalan tu ye... okey bai" *hilang dari fikiran*

Fina- Suka hati dia je muncul pastu hilang... eiiihhh... sabr je lh Fina oiii...

Aron- sedia ya... ingat kata aku jangan nervous okey...*tekan butang pinggir meja...*

Fina terapung dan tiba" badan fina bercahaya sehingga fina teriak kerana kesakitan.... membuatkan semua mereka terkejut dan menyuruh aron berhenti.... tetapi malang nya tak berfungsi.... Mata Fina bertukar menjadi merah dan rambutnya bertukar menjadi separuh merah dan separuh putih... 5 orng gadis yg tadi agak jauh dri mereka bersama aron pergi ke arah Fina dan menggunakan kuasa drng untuk menurun kan fina tapi masih tidak berjaya...

Angel- Panggil drng ahli tahap tinggi!!! *teriak angel*

Membuatkan salah seorng dri drng lari dan pergi memanggil mereka...

Lien- erh erh... uikk ko ra ng....

Alen- Knp Lien??? Kau okey tak... apa yg berlaku??? Tarik nafas hembus dan kau cakap apa yg berlaku...

Lien- *tarik nafas hembus* Kat bilik pengesahan kuasa Fina.... Aku tak de masa nak jelaskan cpt kita perlu kesana sekarang...

.....Dengan sepantas kilat drng tiba kesana.....

Zack- Knp dengan Fina tu???

Ian- Tak.... kita mesti cepat turun kan Fina klu tak dia akan mati....

Dengar je apa Ian ckp drng semua terus pergi ke belakang 5 gadis yg tengah berusaha menurunkan Fina mengikut kuasa yg sama... conton chester ke belakang angel sebab kuasa drng sama... untuk menyalurkan tenaga...

Selepas berapa 2 minit Cahaya tu hilang dan 6 gadis itu jatuh pengsan... Fina yg tdi d atas dan pengsan dan jatuh tapi d sambut oleh Ian...

Yg lain dh angkat yg lain.... chester angkat angel... rayen angkat shah... kai angkat arien... zack angkat qina... alen angkat lien and Ian angkat fina pergi bilik perubatan....
Aron pula? Kena tinggal hahahah biarkan lh dia pandai obat diri sendiri kan... hehhe...

Bilik perubatan

Doc-Apa yg terjadi?

Ian- Mereka terguna banyak tenaga dan perlu rawatan sekarang....

Doc- Okey......

Semua orng d situ terus bergegas memeriksa dan mengubati yg pengsan......

Bersambung.....

The legend of the Dark and Light Power!♥Where stories live. Discover now