Part 24

140 14 2
                                    

Fina- Cincin ni.... Sama dengan cincin aku lh....

Frendy- Mn cincin tu???

Fina- *Keluarkan dri Beg....* Ni...

Frendy- Ni cincin bukti yg kau kembar aku... nasib kau simpan cincin ni....

Fina- Aku pernah nak jual cincin ni tapi aku tak tau lh knp tapi hati aku srh jangan jual... so aku tak jual lh....

Frendy- Bagus lh tu....

Fina- Hmm Endy... aku rindu kau... Kau mesti penat kan bersembunyi selama ni....

Frendy- Hmmm aku okey je... Ape" je untuk kakak aku srng ni aku blh buat....

Fina- Hmm Endy... Hmmm pasal mimpi enn... Aku nak ckp blh tak? Tapi aku srs takut.... Aku dgr yg dia nak dtng....

Frendy- Dia memang dh nak dtng.... dia dh hantar orng dia nak tangkap kau bawa jumpa dia....

Fina- Klu terjadi.... Ape aku nak buat???

Frendy- Aku ada cadangan.... *bisik Fina*

Fina- Thanx.... Hmm aku masi ragu" dgn diri aku yg skrng.... aku tak yakin yg aku....

Frendy- Jangan ckp lgi.... kau pasti blh.... cuma kau je yg blh tamat kan semua ni....

Fina- Tapi aku nak tanya kau ni.... Mn bonda dan Ayahanda?

Frendy- Hmmm Drng kat alam lain.... drng terperangkap sbb nak selamatkan kite....

Fina- Hah!? Cm mn itu blh terjadi!?

Frendy- Ayahanda dan bonda terperangkap d sebuah janji.... drng buat perjanjian yg drng akan d kurung kat alam lain klu dunia ni ada peperangan lgi.... jdi peperangan masa lalu sebenarnya blm tamat....

Fina- Hah!? Jdi tak kan lh Bonda dan Ayahanda akan terkurung di situ selamanya... Takde jalan ke yg blh bawa drng keluar??

Frendy- Hanya satu je yg blh bawa drng keluar.... iaitu seseorng....

Fina- Siapa dia!?

Frendy- Dia pewaris.... Dan dia lh Elly.... Dia kau Fina....

Fina- Aku!? Mcm mn aku nak buat semua tu???

Frendy- Kau perlu tamatkan peperangan ni.... klu tak bonda dan ayahanda akan lenyap dri dunia ni.... Musuh akan tiba tak lama lgi.... bila drng tiba pintu alam tu akan terbuka tapi bonda dan ayahanda tak blh keluar kecuali...

Fina- Frendy.... Kecuali ape? Jdi semua ni kau maksudkan yg aku perlu tamatkan peperangan ni.... mcm mn??? Aku tak tau... aku buntuh....

Frendy- Fina Aku yakin yg kau blh buat semua tu... Sbb kau lh pewaris....

Fina- Tapi kenapa aku? Knp tak kau? Kau yg layak.....

Frendy- Aku bukan anak sulung dan semua tu takdir.... kau kena juga terima takdir ni... Bonda dan Ayahanda perlu kan kau....

Fina- Aku....

Frendy- Takpe... aku tau perasaan kau... Aku akan ajar kau.... lagipun cg fasha kan dh sediakan jurulatih....

Fina- Thanx Frendy.... 

Frendy- Okey... Kau perlu bersedia...

Fina- Mn Ella!?

Frendy- Dia ade kat blkng berlatih pisau....  Tapi Elly kau jangan panggil dia ella bila kat luar.... panggil dia Fenny.... Kau tau juga kan sbb dia....

Fina- Aku tau.... Jom... aku nak jumpa dia....

Kat belakang istana......

Fenny- Eihhh ape ni tutup" mata orng... Abng Frendy.... jangan kacau lh.... Fenny tengah berlatih ni....

The legend of the Dark and Light Power!♥Where stories live. Discover now