Nextday~....
Fina: Cantiknya aunty hari ni...
Erika: HAHAHAH... masa dlu bonda kamu selalu puji aunty klu kami nak gerak pergi jalan...
Fina: HEHEHHE... Aunty memang cantik pun...
Erika: Kamu sama betul mcm Bonda kamu... biar bonda kamu tak ada d sini... Ada kamu pun aunty rasa ada bonda kamu...
Fina: HEHEHEH... like mother like daughter....
Erika: Kamu pun cantik... Sama dgn bonda kamu...
Angel: Angel pula cantik tak? Fina je kena puji nak ajuk lh mcm ni...
Erika: Merajuk pula dh... Angel cantik juga... Tengok lh bonda dia siapa...
Fina: Hmm mesti bestkan klu ada bonda kat sini...
Erika: Jangan fikir sangat... hari ni just enjoy your day... jangan murung... nanti bila tiba masanya bonda pasti dpt punya jumpa kamu...
Fina: Fina cuma *Air mata Fina mula membasahi pipinya* Fina.. takut...
Angel: Fina jangan lh takut... Angel tak suka lh nampak Fina nangis... Klu Fina sedih Angel pun rasa sedih tau... jangan lh nangis... kang Angel join sekali nehh...
Fina: Tak lh aku tak nangis pun... tu bukan nangis tu entah apa hahah..
Angel: Nampak sangat ketawa kau tu paksa... eihhh... okey... janji dengan aku kau akan tamatkan semua ni... kau akan jumpa dengan parent kau tak lama lgi... tak ada apa lgi yg dpt halang kamu berjumpa... okeyyy... klu kau janji sekurang kurangnya kau berusaha so impian kau akan tercapai...
Fina: Okey aku janji... Hmm...
Erika: Dh jangn sedih"... smile?
Fina: *senyum*
Erika: Hmm okey tak nak sedih" lgi jelek nanti...
Angel: Btul"... Fina kan kuat... well Fina bagi nasihat masa Angel sakit hati sangat dengan Chester tu eihhh ade ke dia belah betina lalang tu... aihhh nak je aku eihhh...
Fina: Angel! Opps kau-..
Angel: Hmm... heheh...
Erika: What!? Cuba" explain sikit kat bonda...
Angel: Hehehe takde lh bonda...
Erika: Bonda tak nak dengar takde... bonda nak tahu apa jdi... kecil" dh berahsia ehh...
Fina: Nanana aku tak tahu... Angel kau yg suruh jangan bagitahu kau yg ckp depan bonda kau sendiri... bukan salah aku ehhh..
Angel: Hmm... Mcm ni bonda... Chester ennn dia sksksksk okey tiber drama... Dia lgi dengar ckp betina tu sebelum dengar apa Angel nak ckp... bonda rasa tak ke berkecai hati Angel... Last" dia tahu and dia minta maaf kat Angel... And salah faham ni just berlaku mcm aihh tah lh Chester limpas je kat situ dia nampak tangan Angel mcm ehh mcm okey tolak betina tu aihhh pastu dia salah kan Angel tanpa mengetahui apa yg jdi... Aihh geram betul Angel dengan betina tu aihhh... geram sangat...
Erika: Ouhh... knp tak bagitahu bonda... klu tak dh lama bonda lenyek"kan Chester tu.. ehh HAHAHA bonda main" je ehh nanti buah hati dia marah pula biarpun dia marah juga dengan sikap Chester...
Angel: HEHEHEH....
Erika: Tapi Angel jangan panggil orng betina okey dia manusia Angel... biar kamu marah sampi mcm mn pun jangan sampai hilang adab apa lgi depan orng tua... faham... bonda tak nak kamu kata" orng okey...
Angel: Hehehe... sorry bonda... Angel cuma marah je... geram sangat... Sorry bonda lain kali Angel tk ckp mcm tu lgi...
Fina: Dengar tu...
Angel: Heleh dia 2×5 sama je... nak kata orng...
Fina: HEHEHEH jangan ah bagitahu nanti aku lgi kena...
Erika: HAHAHAH... kamu... ingat ya dua" kamu ni ingat okey jangan ckp mcm tu dh... klu bonda dengar sekali lgi ha pulasan telinga lh jawapnya...
Angel: Okey! *Dengan sepantas kilatnya dia menjawapnya takut lerr tu kena pulas telinga...*
Fina: O-okey... *bisik kat Angel* Angel sakit sangat ke bonda pulas telinga?
Angel: Kau tak pernah rasa enn... klu nak rasa kau buat lah apa bonda larang... hehehe baru kau rasa sakit ke tak... *bisik kat telinga Fina*
Fina: Tak nak lh aku... eihh... takut...
Erika: Ha Angrl dh pernah kena klu Fina nak juga blh... ingakar lh apa yg bonda ckp tak blh buat tu ha... baru tahu mcm mn rasa dia...
Fina: Tak nak lh... tengok Angel yg dengar je pasal bonda nak pulas telinga kalu tak dengar apa bonda ckp dia punya muka tu dh tahu dh mcm mn rasa dia... tak nak lh Fina try... eihh kang sakit tak tdr malam Fina di buatnye....
Cleren: Betul tu.. sakit tau Bonda Erika ni klu pulas telinga...
Fina: Aunty pernah kena?
Cleren: Pernah... masa kiteorng kecil HAHAHAH... kami main pulas" telinga yg main gunting batu kertas tu sapa kalah kena pulas telinga dia ha klu kau kalah siap lh bonda kamu tu dlu Fina sampai lebam tau telinga dia HAHAHAH.... Semalaman kami teman dia sbb dia tak blh tdr so kiteorng cerita" lh srpanjang mlm tu tup tup dh pagi... bengkak Bonda kamu pun dh reda sbb aunty Iris kamu yg guna kuasa dia kali sembuh lagipun kiteorng masi kecil jdi kuasa tak berapa nak kuat dan berkesan...
Fina: HAHAHAH... mesti krng suruh aunty iris yg guna kuasa kasi sembuh supaya parent aunty tak tahu kan...
Angel: Mesti seronok kan dlu" HAHAHAH...
Erika: Seronok... memang seronok...
Apa lgi klu ada bonda Fina ade je yg dia ajak main...Cleren: Ha krng ni sembang ape sampai ke bab pulis telinga...
Erika: Ade ke anak kau tu salah faham eihh sian Angel berkecai hati dia bila Chester tak nak dengar apa dia nak ckp dlu... pastu... *bersambung lh sesi cerita balik apa yg berlaku...*
Cleren: Ha nanti Chester... aunty tlng lenyek"kan Chester untuk kamu ye Angel... ehh HAHAHHA...
Fina: Klu BFF ni memang sama ke? Aunty Erika pun kata nak lenyek"kan c Chester tu...
Angel: HAHAHAHHA...
............
Chester: Hacuh... hacuh... hacuh... eihh sapa lh yg mengata aku ni... aihhh tak tenang betul hidup aku..
Ian: Asal bro? Tiber je hacuh" ni...
Chester: Tah lh n-ni hacuh.. mesti hacuh... orng hacuh... mengata aku ni hacuh...
Ian: Ha ye lh tu... mohon bertabah...
Chester: Hacuh... okey...
..........
Qina: Shah!
Shah: Yupp?
Lien: Uikkk shah...
Shah: Hmm?
Arien: Shahhhh!....
Shah: Yes... ha kan krng ni panggil aku satu"... knp?
Qina: Kau ade nampak dua orng tu?
Shah: Fina dgn Angel?Arien: Yupp..
Shah: Ooo kat bilik Aunty Erika drng borak kat atas... jap lgi turun lh tu... ha tu pun drng dh turun...
Elin: Heyyy...
Lien: Heyy elin...
Danny: Hai elin...
Arien: Ni muncul dri tah mn... ni mesti ni sbb elin muncul terus muncul ni...
Danny: Mn de...
Alvin: Kids" sekalian jangan bising" lgi... mari masuk kereta kita bertolak... okeyyy... jomm...
Marvin: Uwu rasa mcm muda lgi pula HAHAHAH...
End for this part....
Author kesian chester hacuh" MUAHAHAHA...
YOU ARE READING
The legend of the Dark and Light Power!♥
AdventureKorang baca lh.... tak tau lh best ke tak hahaha...heheheh