"Heb je al vaker auditie gedaan?" Vraagt Marcus, de jongen van de winkel, terwijl hij me een microfoon geeft. Ik haal mijn gitaar uit de koffer, "Zoiets. Maar geloof me, ik die niet goed genoeg kan spelen voor deze band gaat niet het probleem worden. Laten we gewoon spelen."Marcus knikt, "Ik hou van je zelfvertrouwen. Laten we dit doen. Met welk nummer wil je beginnen?" Ik haal een hand door mijn haar, "Gewoon de eerste op de lijst denk ik?" Hij vist zijn telefoon uit zijn broekzak, "Good grief, origineel nummer van Bastille. Prima."
De band bestaat uit nog maar 4 mensen. Marcus, op basgitaar, met hem zou ik het meeste gaan spelen als ik hierin kom. Hailey, op de drums, ze is badass en speelt geweldig. Becca, op de synthesizer, ze is wat meer relaxed dan de rest, maar niet per definitie rustig. En Aaron, hij speelt saxofoon, maar zingt ook.
Het is een gezellig groepje, en het lijkt me echt leuk om met ze te spelen. Ik denk dat ze mijn band met Max wel kennen, want het stond in de lijst. Als het ooit op komt zeg ik wel dat ik mijn oma ben. En dat ik veel op haar lijk en haar naam heb over genomen. Moet lukken bij deze Muggles.
"Oké let's go!" Roept Hailey en ze slaat haar stokken tegen elkaar aan om het ritme aan te geven. Ik leg mijn handen op mijn gitaar en ga goed voor de microfoon staan. Hailey slaat een ritme aan. Aaron begint het ritme met zijn handen te klappen. Marcus speelt de Bas. Ik sla mijn eerste akkoord aan,
"Watching through my fingers, watching through my fingers
Shut my eyes and count to ten
It goes in one ear out the other, one ear out the other
Burning bright right till the end
Now you'll be missing from the photographs, missing from the photographsWatching through my fingers, watching through my fingers
In my thoughts you're far away
And you are whistling the melody, whistling the melody
Crystallizing clear as day
Oh, I can picture you so easily, picture you so easilyWhat's gonna be left of the world if you're not in it?
What's gonna be left of the world, ohEvery minute and every hour
I miss you, I miss you, I miss you more
Every stumble and each misfire
I miss you, I miss you, I miss you moreWatching through my fingers, watching through my fingers
Caught off guard by your favourite song
I'll be dancing at a funeral, dancing at a funeral
Sleeping in the clothes you love
It's such a shame we had to see them burn, shame we had to see them burnWhat's gonna be left of the world if you're not in it?
What's gonna be left of the world, ohEvery minute and every hour
I miss you, I miss you, I miss you more
Every stumble and each misfire
I miss you, I miss you, I miss you more"If you want to be a party animal, you have to learn to live in the jungle
Now stop worrying and go get dressed"
You might have to excuse me
I've lost control of all my senses
And you might have to excuse me
I've lost control of all my words
So get drunk, call me a foolPut me in my place, put me in my place
Pick me up, up off the floor
Put me in my place, put me in my placeEvery minute and every hour
I miss you, I miss you, I miss you more
Every stumble and each misfire
I miss you, I miss you, I miss you moreWatching through my fingers, watching through my fingers
'Cause every minute and every hourI miss you, I miss you, I miss you more"
Aaron's en mijn stem matchen snel al goed. Het nummer gaat bijna vlekkeloos over. We raken in een goed ritme en spelen in een keer door. Zo makkelijk gaat het bijna nooit.
"Damn. Doe je dit vaker? Je zingt en speelt geweldig." Zegt Aaron terwijl hij zijn adem inhaalt. Ik haal mijn hand door mijn haar, "Jullie dan. Het ging echt goed." Zeg ik. Becca grinnikt, "Marc, als we deze niet nemen weet ik het ook niet meer." Zegt ze en ze geeft me een high-five.
Ik kijk Marcus hoopvol aan. Nouja niet alleen ik, Becca, Hailey en Aaron doen hetzelfde. Marcus schud lachend zijn hoofd, "Je bent binnen Alex." Zegt hij dan. Aaron en Hailey juichen.
"Ik zeg we spelen nog wat en dan bestellen we Chinees of zoiets." Zegt Aaron lachend. Becca springt op, "ETENNN." Roept ze enthousiast. Hailey lacht, "Laten we dit doen, zo te zien is er iemand hongerig."
Aaron scrolt door zijn telefoon, "Zullen we wat van Lovelytheband proberen? Die van vorige week? Broken?" Vraagt hij dan. Ik heb moeite met mijn lach inhouden. Dat is mijn band. Oude band. Daar speelde ik ook in. Toeval bestaat niet zeggen ze.
"Je gaat wel gelijk voor de band van mijn familie." Zeg ik terwijl ik mijn gitaar goed hang. Hailey's mond valt open, "OH MY, JIJ BENT FAMILIE VAN DÉ HEMSWORTHS? Oh damn. Dit had ik niet verwacht. Oh wow. Ik wist dat je Hemsworth heet, maar dè Hemsworth."
Soms vergeet ik hoe populair we werden.
"Yep. Waren mijn grootouders daarin." Zeg ik. Becca moet lachen, "Nu kom je al helemaal nooit meer van ons af." Ik bind mijn haar in een knot, "Nou, dan heb ik geluk. Komop, laten we spelen."
A/N,
Oke so like, ik denk dat jullie wel weten dat ik karakters aan t maken ben naar mensen uit onze groepschat. (Is nog steeds open, we vibe gwn samen, gaat niet alleen over hp maar over alles).En Becca is me. Ik werd vroeger altijd Becca genoemt dus ja vandaar. So like enjoy.
Ik ga proberen elke dag te posten, maar ik weet niet of dat lukt. Cause Ye soms post ik echt ineens drieduizend hoofdstukken en soms geen. Yeet.
Xx mij
JE LEEST
A broken lightbulb ~Percy Weasley~
Fanfic[ I'm broken, can't shine anymore. But the outside looks ok. So I guess everything is fine. I'm like a broken lightbulb ] Hi, ik ben Alexandra Hemsworth en ik ben je doodnormale 20-jarige jongvolwassene. En ik was een beroemde zangeres. En een...