[9] Percy Weasley

232 16 13
                                    


"Ik ben bij de bibliotheek en regel eten vanavond." Roep ik tegen Daisy terwijl ik mijn haar in model probeer te brengen. Ik ben bij een nieuw kapper en het is nog steeds vreemd om mijn haar zo te zien.

"Je eet alleen. Ik heb een date." Zegt Daisy terwijl ze binnen loopt. Ze pakt gel en haalt haar handen door mijn haar. "Met wie?" Vraag ik terwijl ik mijn haar bewonder. "Een meisje uit de band waar we heen gingen."

"Echt?" Vraag ik verbaasd. Ze knikt verlegen, "Ja..." Ik lach, "Het word vast gezellig. Maak er het beste van." Zeg ik. Ze bind haar haar vast. En laat het weer los. "Doe ik, ga jij nu maar de Alexander meisje nazoeken." Zegt ze dan en ze duwt me de badkamer uit.

Ik pak mijn spullen in mijn tas en sla het over mijn schouder. Laat ik eerst maar naar een wizard bibliotheek gaan. Muggle dingen kunnen nog altijd. De eerste is eentje in de wegisweg.

-||-

Als ik naar binnen loop wil ik me gelijk weer omdraaien. En dat doe ik ook. Maar degene aan de balie heeft me al gezien. "Oh nee. Nu ben je echt een stalker aan het worden." Merlins onderbroeken waarom werkt zij nou weer hier.

Ik draai me om, "Heyyy." Zeg ik een ik loop naar haar toe. "Zoek je nog steeds naar dat meisje?" Vraagt ze aan de balie. Ik laat mijn handen op de balie vallen. "Ja. Maar nu heb ik een naam. Kan je helpen... Martha?"

De vrouw schiet in de lach, "Martha? Hoe kom je daar op? Ik ben Anna." Zegt ze en ze steekt haar hand uit. Ik schud haar hand, "Ik ben Percy. En staat dat aanbod van helpen nog..."

"Daar ben ik hier voor. Welke sectie moet je zoeken?" Zegt ze. Ik glimlach, "Geef me maar een boek met stambomen. En alles wat je weet over de familie Hemsworth."

Ze begint te typen op haar computer, "Kijk. Daar hebben we wat aan. Er staan boeken met stambomen in sectie 8D, de gang in en dan de vierde gang rechts. Hemsworth is ene bekende naam, ik zal wat dingen voor je opschrijven terwijl je zoekt."

"Merlin, dankje." Zeg ik en ik ga gelijk opzoek.

Gelijk begin ik te zoeken in de boekenkasten. Een boek over belangrijke tover families. Het is een dik boek, zonder inleiding. Laten we daar eerst even in kijken, dat gaat waarschijnlijk al aardig wat tijd kosten.

Ik zoek alles door. Maar er staat niks in over de Hemsworth familie. Het is een dik boek, maar gaat niet zo lang het verleden in. Wel is het over de hele wereld. Ik heb een ouder boek nodig.

Beneden staan de nieuwste boeken en bovenaan de oudste. Ik dat ik nu eerst ene oudere neem. Die gaan het verst het verleden in. Er staat een serie, 'bekende en onbekende toverfamilies'. Er staan zes boeken. Met de jaren 1400 tot 1900. Ik begin met de 20e eeuw.

In het hele boek staat geen woord over de Hemsworth's.

Ook in het boek van de 19e en het boek van de 18e eeuw staat niks. Het voelt alsof ik al een eeuwigheid sta te zoeken. Dit is hopeloos. Tenminste, het voelt hopeloos. Ik kijk op mijn horloge,

17:12

Jeetje. Toen ik hier kwam was het net twee uur. Ik ben al meer dan drie uur aan het zoeken. Ik pak het boek over de 17e eeuw en neem het mee naar de tafel in het bidden van de sectie.

"Ik heb aardig wat. Er was wat vertraging, maar hier zijn mijn aantekeningen." Anna gooit een stuk of zes a4'tjes op de tafel. Ik kijk haar aan, "Dit is hopeloos. Ik heb al zo ver teruggezocht in tijd in deze boeken."

"Je bent een dinosaurus. Gebruik het internet, het is er voor een rede. Ik heb van alles over de Hemsworth's." Zegt ze en ze wijst naar de papieren. Ik pak het op, "Weetje, ik neem het mee naar huis. Kan ik dit boek nog lenen?" Zeg ik en ik pak mijn boek.

"Tuurlijk. Breng het snel wel terug." Zegt ze. Ik pak al mijn spullen bij elkaar en stop het in mijn tas. Morgen zoek ik door.

-||-

Ik sla met mijn hoofd op de tafel. Wat vreselijk is dit. Alle artikelen zijn van een Alexandra Hemsworth. Maar het punt is, ze zijn verspreid over zo veel jaren. De belangrijkste over Alexandra heb ik gesorteerd.

Alexandra Hemsworth, bandlid en vrouw van, Maximus Hemsworth, beide gestorven in 1932.

Alexandra Hemsworth, Amerikaanse vrouw die een opstand voor vrouwenrechten leidde in 1975.

Alexandra Hemsworth, redde dronken tiener uit een sloot in 2002.

Alexandra Hemsworth, afgestudeerd op het Jaguar College in 2003.

Ik laat mijn hoofd in mijn handen rusten. Geen van deze dingen koppelen aan elkaar. Was dit meisje een wizard? Ik denk het. Die Maximus in ieder geval wel. Heeft ze op Hogwarts gezeten?

Er missen dingen in dit verhaal en ik kan mijn vinger er niet op leggen wat het is. Het is echt een vreselijk gevoel om het niet te weten. Ik loop naar de keuken en maak een kop met thee,p.

Maar als ik terug loop zie ik een papier op de grond wat ik over het hoofd moet hebben gezien.

A/N,
Hier is een nutteloos opvullend hoofdstuk, sowwey 🥺

A broken lightbulb ~Percy Weasley~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu