[8] Alexandra Hemsworth

224 16 16
                                    


Ik pak mijn fles met water terwijl ik met het trappertje van het podium afloop. Ik veeg mijn bezwete haren uit mijn gezicht. Marcus klopt me op mijn rug, "Je kan nog even praten met wat mensen als je zin hebt. Is altijd wel gezellig."

"Serieus?! Ik ben doodop." Zucht ik terwijl ik wat drink. Becca grinnikt, "Komop Lex, muziek maken is geweldig, maar deze mensen zijn nóg beter, daar doen we het voor." Ik trek mijn kleren goed, "Oké dan, maar beter haalt iemand dan ook wat te drinken."

Hailey lacht, "Tuurlijk. Onze alcoholist is mee." Ik sla haar op haar arm, "Dankjewel." Met de groep lopen we de zaal in. Er zijn minder mensen dan net, maar het nog steeds aardig druk. Becca komt naast me lopen, "Hey, niet om raar te zijn of zoiets, maar ken jij een jongen met vel oranje haar. Hij zag er ouderwets uit en staarde heel erg naar je."

Ik heb niemand gezien. Dacht ik. Roodharige jongen die er ouderwets uitziet. OH SHIT. Dat kan die jongen van de battle zijn. Oh crap. Oké wat doen we nu. Alles ontkennen. Dat is het makkelijkst. Hij zal vast niet doorzetten.

"Oh, raar. Het zal wel niks zijn." Zeg ik en ik haal mijn schouder op. Ze lacht een beetje, "Hij was met een meisje. Ik hoopte eigenlijk dat je me aan haar kon voorstellen." Zegt ze dan en ze legt haar hand in haar nek.

Ik schiet in de lach, "Nounou, iemand hier heeft een crush." Hailey komt erbij lopen, "Bedoel je die jongen vooraan? Dat is Percy Weasley, niet te missen." Ik stomp Becca, "Ga ernaartoe. Ik zeggen wel tegen de andere waar jullie zijn."

Ze lacht, "Dankje Lex, ik zie je snel weer." Hailey en ik doen onze handdruk en ze zijn weg. Ik maak mijn weg tussen de mensen door, op weg naar de bar. Eenmaal daar vind ik Marcus.

Hij lacht naar me, "Hoe vond je het?" Ik spring op een barkruk, "Het was geweldig. Dat gevoel daarboven is gewoon niet te omschrijven." Hij schuift een drankje naar me toe, "Daar doen we het voor hè. Waar is de rest eigenlijk?"

Ik grinnik, "Becca zag een leuk meisje, Hailey is haar aan het voorstellen. Aaron ging gelijk naar huis, iets met een boos vriendinnetje." Hij haalt een hand door zijn haar heen, "Dan is het alleen ons vanavond."

"Ey, als je me even wil helpen vanavond, zou dat fijn zijn. Als er een jongen met rood haar hierheen komt, zeg het tegen me. Of doe alsof we diep in gesprek zijn of iets. Ik wil niet met hem praten." Zeg ik en ik leg mijn hand op de zijne.

Hij knikt, "Sure, no worries. We hebben allemaal mensen met wie we liever niet meer praten." Ik lach, "Dankje. Nu is de grote vraag, ben ik goed genoeg om te blijven?"

Gelijk schiet hij in de lach, "Jij, goed genoeg voor ons. Meid, ik denk dat wij ons zorgen moeten maken of jij wel wil blijven. Je bent zó goed. Het is goed dat ik die dag in de muziek winkel was." Ik hou mijn glas omhoog, "Daar drink ik op."

En we proosten.

Aardig wat drankjes later zitten we diep in gesprek. Nouja, diep in een dronken lachbui. "Hey, uhm, alex?" Ik hoor een stem achter me. Marcus slaat me op mijn arm, "Waarschuwing!" Roept hij hard.

Ik schiet nog harder in de lach en draai me om op mijn kruk, "Haaaaaaaaai." Zeg ik. Het is de rode jongen. Ik ben nog nuchter genoeg om helder te denken. Ik mag aan 370 jaar drinken dus dan doet het niet zo veel meer.

"Ken je me nog?" Vraagt hij terwijl hij gaat zitten. Ik frons, "Waarvan als ik vragen mag?" Hij rolt met zijn ogen, "De battle? Je redde mijn broertje." Ik leun op mijn arm, "Oh my, jij kent me nogal fortnite?! Dit is schamend. Dat was lang geleden, ik speel dat niet meer."

Hij zucht, "Je weet prima waar ik het over heb, waarom ontken je?" Ik haal een hand door mijn haar, "Ik weet echt niet waar je het over hebt. Je moet aan iemand anders denken..."

Hij staat weer op, "Je hebt iets te verbergen Alexandra Hemsworth. En ik ga erachter komen wat dat is."

En hij loopt weg.










A/N,
Het is twee mei en dat maakt me sad :(. Even een momentje nemen voor Fred, Remus, Thonks, Collin, Lavender, Parvati en nog veel meer. /*

A broken lightbulb ~Percy Weasley~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu