CKK 24

179 9 2
                                    

Aku menutup mataku sambil merasakan udara yang sejuk di balkon kondo kami. Aku menunggu Abang Kimi balik dari supermarket bawah rumah, nak beli barang basah katanya sebab minta aku masakkan asam pedas.

"Boleh ke aku percaya ayat-ayat manisnya semalam?" Tanyaku sendiri.

"Siapa Neeta? Siapa Nelly?" Aku mengehla nafas berat sebab tak tahu nak cari info dari mana.

"Qash?" Otak aku terus teerfikir pasal Qash, bekas kekasih aku yang sebenarnya tak masuk kiraan lah.

Qash adalah sepupu Nelly. Sedikit banyak dia mesti tahu pasal Nelly. Aku berfikir dalam hati, dekat mana aku nak cari Qash? Awal-awal aku datang dia nak rogol aku, tak kan aku terhegeh0hegeng datang nak jumpa dia. Habis aku dimakan! Fikirku.

"Adoiiii" Pening nyaaaaaa.

Tiba-tiba Abang Kimi membuka pintu rumah. "Assalamualaikum" Ucapnya.

"Waalaikumsallam" Jawap ku sambil mengambil barangan yang dibelinya.

"Muka sayang kenapa?" Tanya nya. Nampak sangat eh wajah aku bingung gila sekarang ni?

"Ha? Tak. Hm... Abang, alang-alang kita masak ni apa kita Yasmin jemput kawan Yasmin makan tengah hari sekali, Nelly tu"

Abang Kimi mencuci tangannya sambil menaikkan kening. "Ha? Nelly is back?"

Aku menepuk dahi sebab lupa nak cakap. "YaAllah lupa nak cakap dekat Abang yang customer tu rupanya kawan Yasmin"

"Kejap... sayang cakap dia masuk penjara, tak kan dah ada dekat sini?"

Aku mengangguk. "Itu yang sayang hairan sangat tu. Tapi tak apa lah, dia belum ready nak terus terang"

"Dia tak lari dari penjara kan?"

Aku menaikkan kedua bahu. "Hm... kalau ye pun, tak kan dia lulus je dekat airport"

Abang Kimi mengangguk. "Betul juga, jemput lah. Abang nak kenal juga"

Aku mengangguk. Aku terus mengambil phone, aku harap aku dapat penjelasan dari situasi membingungkan ini.

###

Neeta POV

Aku tak tahu nak gelak atau tak, atau mungkin aku mula rasa takut.

"Nelly, tengah hari ini makan dekat rumah lah. Aku masak, aku hantar location. Kau kena datang tau.."

Yasmin jemput aku lunch dekat rumah dia. Apa yang aku nak buat? Teruskan menjadi Nelly atau datang sebagai diri aku yang sesungguhnya?

Hati aku rasa berdebar sebab crush aku tengah duduk di hadapan aku.

"Hm... Abang Zafril nak cakap apa?" Orang yang ada dekat depan aku ini adalah kawan baik Abang sepupu aku.

"Ehm... Neeta nak tak kahwin dengan Abang?" Aku terkejut gila. Dada aku rasa macam nak meletus.

"Ha? Neeta masuk form 5 pun belum, Abang. Macam mana tu nak kahwin?"

Dia tersenyum. "Abang sekarang kan dah nak habis degree, kita tunang dulu lah. Abang tahu cepat sangat, tapi  Abang nak ikat kasih kita sebelum Abang lanjutkan belajar Australia"

Aku mencebik macam itik. "Tak aci lah macam tu, Abang nak tinggalkan Neeta lah?"

Dia terus memegang tangan aku. "Tak. Bukan macam tu. Abang nak Neeta tahu yang Abang tak main-main. Balik je Abang dari oversea, Neeta dah habis SPM. Abang nak kita terus menikah, itu pun kalau parents Neeta tak kisah"

CINTA KALI KEDUAWhere stories live. Discover now