OSWIN DALENAU
Oswin sa ani nezachvela, keď našla to čo hľadala. Vstúpila do obývačky, v ktorej, pred niekoľkými rokmi, otec chcel zbiť opaskom Ewordia za to, že mal srdce. Pustil chromých anjelov bez krídel, ktorých chceli neľútostní anjeli mučiť. Nikdy nezabudla na ich krik, keď proti nemu bojovali a ani na to, ako musela ošetrovať Melissine rany. Bola len malým dievčatkom, keď jej zmývala chrbát, zatiaľ čo Losiela sa s roztrasenými rukami snažila prebrať Ewordia. Edward Dalenau, jej otec, bol muž, ktorý ich nikdy nemiloval. Nemal nikdy nikoho rád a žil len pre moc. Bolo jasné, že neskončí dobre. Karma si ho predsa raz musela nájsť a to sa aj stalo.
Oswin stála v obývačke a sledovala už rozložené telo Edwarda, ktoré nepekne páchlo. Bol totálne roztrhaný. Spoznávala ho len kvôli jeho zeleným očiam, ktoré mali aj jej súrodenci. Aspoň na niečo bolo prospešné, že ju mágia pretvorila – už by nikto neuveril, že bola jeho dcérou.
Veľakrát si v mysli predstavovala tento deň, keď ho konečne uvidí skapatého. Očakávala, že si s radosťou zatancuje na jeho hrobe a bude sa smiať na celé sídlo. Lenže pri pohľade na to, ako bol ten predtým silný muž, poskrúcaný ako obyčajná bábika, necítila nič. Prečo padol tak ľahko? Možno nikdy nemuseli trpieť, keby ho oveľa skôr zniesli zo sveta.
Obrátila sa mu chrbtom a smerovala k schodom. Nemalo zmysel už viac na neho hľadieť. Nechcela mu venovať ani jednu jedinú sekundu. Bol pre ňu mŕtvy a ona sa postará, aby všetci na neho zabudli. Nezaslúžil si nič, len prázdnotu, ktorú sa snažil celý život ovládať. Modlila sa k samotnému diablovi, aby mu vrátil každú jednu ranu, ktorú im uštedril.
Vyšla po zaprášených schodoch, ktoré vŕzgali, na druhé poschodie. Ocitla sa na dlhej chodbe. Predtým boli na zemi čisté drahé koberce. Práve boli také špinavé, že nemohla rozoznať ani ich vzor. Najskôr vošla do izby, ktorá patrila Melisse. Zostala stáť vo dverách a obzerala sa. Šokovala ju zjavná vec – bolo vidno, že tu niekto prespával. Prah tu nebol taký výrazný, posteľ bola rozhádzaná a na stole boli porozhadzované papiere.
Oswin s ťažkým srdcom vošla dovnútra a zatvorila za sebou dvere. Pristúpila až k oknu a roztiahla závesy. Popritom odhalila výklenok, na ktorom boli položené ďalšie knihy. Cítila vibrovanie, ktoré zo seba vydávali. Prečítala si ich názvy: Spojenie s diablom, Vyvolávanie najskazenejšieho, Vzdanie sa duše, Pomsta nadovšetko, Temnota pre každého. Vôbec sa jej to nepáčilo. Videla, že majiteľ ich dostatočne používal, pretože boli opotrebované. Naozaj tu žila Melissa a všetky takéto knihy čítala? Neverila tomu. Ona si pamätala na staršiu sestru, ako na čistého anjela s nádherným srdcom. Tie knihy boli vhodné len ich rodičov.
Nesúď ju! Netušíš, čo si tu musela vytrpieť, zahriakla samú seba.
Pristúpila znova k stolu. Jej pozornosť okamžite upútala kniha, ktorá bola otvorená na prvej stránke. Niesla názov - Príručka prežitia. To však nebolo dôležité. Oswin pocítila, ako jej tečú slzy, keď spoznala rukopisy súrodencov. Prečítala si kratučké zápisky.
YOU ARE READING
Freoský a temný princ✔
Fantasy„Neprestala ťa milovať, Reilan. Som si istý, že ani neprestane. Lenže ľúbi aj mňa a ja sa jej neplánujem vzdať. Bol som veľakrát sebecký, no už taký nemôžem byť. Nebudem ju nútiť, aby si znova rozlomila srdce na dve polky," princ Jared. Losiele Dal...