Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada pembaca Fiksyen Shasha. Nama aku Deeja. Mak aku orang Sabah berketurunan Suluk, Banjar&Tidung. Bapa aku orang Johor keturunan Jawa. Sebab apa aku cerita pasal keturunan ada kaitan dengan cerita ni. Eish panjang pulak intro ni.Aku pada tahun 2019 masuk asrama penuh. Jadi anak mak memang tak suka pisah dengan ibu. Bermula dari minggu orientasi aku dah nampak benda tu. Memang dorm aku ni keras sebab dekat dengan tandas. Hasil minggu orientasi aku dapatlah berkenal dengan Mai.
Ya!… Mai ni ada kebolehan nampak benda ghaib dan ada sixth-sense. Aku pon tanya ada tak benda ikut aku dan jawapan dia Yes ADA. Dia nampak waktu aku dekat pejabat waktu malam masa aku dan dia tanya cikgu pasal kerja English. Rupa dia hesem (lelakilah takkan perempuan pulak😆) badan dia sasa pakai baju batik ada keris dan bertanjak. Firasat dia ingat budak lelaki biasa tapi rupa rupanya benda tu. Aku tak hairan sangat sebab benda tu kadang melekat dekat mak aku. Asal keturunan banjar dari makhluk halus datang ke alam manusia pakai baju menyerupai kulit buaya. Benda ni macam jaga mak aku dan pantang kalau mak aku sakit hati. Ayah aku selalu sakitkan hati mak aku dan komfem dia akan ada malang contonhya eksiden. Dan bukan tu je ada benda serupa dengan aku tapi bukan aku dan makhluk ghaib. Ada waktu aku bukan kat asrama tapi Mai nampak aku dekat asrama pakai jubah hitam tudung serabai tutup muka. Aku dah tau tu bukan aku. Kawan aku Piqah boleh tegur benda tu tapi dia tak jawab. Kesian dia kena kacau nasib Mai cerita tu bukan aku.
Okay Back to the topic. Malang hari tu untuk aku dan seorang akak senior tu. Ada perjumpaan dan memang aku target untuk dia marah. Aku tak kisah dan aku buat bodoh jer time dia bebel nasib tak pekak tapi sakit jugak hati aku. Terdetik kat hati aku sumpah dia.
Mai nampak ada benda ikut akak senior aku dan benda tu serupa aku tapi bukan aku. Akibatnya dia dah kepanasan. Dia pergi dekat meja prep. Kipas meja prep senior pakai kipas stand. Kawan dia yang tengah study cakap “eh asal panas ni kipas bukak yang paling kuat?”Mai mampak benda tu duduk depan kipas. Mai ni kira ada hati perasaan jugak dengan akak tu.
Masa tu akak senior tu gi astana benda tu macam biasa tunggu luar astana baru dia follow akak tu. Benda tu dah macam perasan Mai nampak dia. Mai pon halau benda tu dia cakap “kau bukan Khadeeja kan ?”Benda tu macam merengus bunyi dia naik bulu Mai.
Mai cakap “keluar kau dari akak ni. Jangan kacau dia kalau tak aku suruh khadeeja halau kau!”.Benda tu pun hilang dan dia pon macam biasa duduk dekat aku. Tapi aku pelik aku takdelah kepanasan pulak.Aku tahu cerita ni lepas Mai bagitau. Dahlah akak senior tu marah Mai lepastu Mai dah tolong dia halau dari hantu tu. Kalau akak senior tu tau apa jadi dekat dia memang dia tak berani nak marah aku.
Balik tu aku cakap nak pergi berubat dengan mak aku sebab Mai nampak ada mawas hitam ikut mak aku. Sampai tempat berubat dia kata mawas tu ikat yang penjaga mak aku tu supaya tak boleh lawan dia. Mawas tu pon dah m**i kena lunyai dengan ustaz dan benda yang kembar aku tu sekadar jaga aku. Kembar dua serupa. Benda tu aku pon tak tau entah ke mana tapi yang penjaga mak aku ada sampai sekarang.
Tamat. Tu je ceritanya. Harap pihak Fiksyen Shasha sudi nak share cerita ni.Bye.Assalamualaikum
YOU ARE READING
Koleksi Fiksyen Shasha
HorrorYou locked your doors and windows to prevent me from entering. Too bad i'm already inside. Peminat fiksyen shasha ? Tempat yang betul 😆😁 Hati hati nanti tak dapat tidur malam kekekekekeke Seram tak seram bacalah dulu MUAHAHAHAAHAHA Credit to some...