Kawan Aku Adam Part 2

281 13 1
                                    

PART 2

Bismillah..
Hi geng. Haris Hensem disini.
Maaf aku bagi korang terbantut dalam post aku yang lepas. Masa tu sebenarnya aku lapo.. makanya aku terus je submit. Haha. Yang perenggan last Assalamualaikum bla bla tu pun admin yang tolong tambah, kalau tak “confirm” lagi korang maki aku. Gantung tak bertali.
Aku serious tak “expect” yang cerita aku kena accept do.
Dorang kata nak email aku kalo cite aku tu lepas ujian saringan ala-ala covid-19.
Tapi hampeh satu email pon aku tak dapat. Huh..
“But still”, trimas la FS sudi publish tulisan aku.
Dan terima kasih jugak buat korang yang sudi baca cerita aku ni geng.
Aku ada baca “comment” korang yang cakap cerita aku ni banyak merapu dan lawak yang tak perlu. Sori la geng.. meh sini aku buat pengakuan berani m**i.
Aku ni sebenarnya penakut.. aku tulis lawak-lawak ni pun untuk hilangkan rasa takut aku sendiri masa type cerita ni je.
La ni pun aku tengah type siang-siang buta do. Gigih bangun pepagi semata nak sambung cerita si Adam ni. Siang-siang takde hantu kan? Yang ada pun korang-korang yang perangai sepesen setan macam aku je la kot.
Okay dah moh sambung..
.
.
.
.
.

MAKKKKKKKK TOLONG MAK! ARIS TAKUT MAKKKK, BUDAK NI GILA!!! MATILA ARIS KALINI MAK , MATILA MATILA MATILA! YA ALLAH TOLONG LA AKU YA ALLAH , LAIN KALI AKU JANJI KALAU MAK AKU KEJUT BANGUN SUBUH AKU TAK MENGELAT CAKAP AKU DAH SOLAT! AKU JANJI AKU TAK KAN CURI ROKOK ABAH PASTU TUDUH MAK YANG SOROK DAH! AKU JANJI! TOLONG AKU YA ALLAH!!

Ye kawan-kawan, itulah yang aku dok doa dalam hati berulang-ulang kali. Korang takde kat tempat aku. Sumpah takut, dah la yang lain tu sume sibuk mentekedarah kat luar.
Ni kalo mamat ni tetibe “transform” jadi mak lampir hisap d***h aku sampai kering pastu tanam aku belakang rumah pun “confirm” dorang ingatkan aku lari tak nak bayar sewa rumah je.

Makanya time sesak macam ni lah baru aku yang jahil ni ingat Tuhan.. Kalau mak aku tau ni confirm dia tarbiah aku “free-free” je 44 hari , time senang nama Allah pun tak heran. Dah kene sergah sampai nak terkincit dalam seluar barulah kau dok ALLAH , ALLAH..

Okay, tarik nafas dalam-dalam , lek Ris. Adam je pun. Kalo dia gila sekali pun paling “koman” member kongkang kepala kau je..
Aku pura-pura batuk sikit lepas tu terus pusing bagi Si Adam satu pandangan “extra” poyo berserta muka toya yang selalu aku bagi kat housemate aku bila dorang paksa aku keluar toilet time aku tengah membuang. Menyampah kot ! Orang tengah buat projek besar kau bantutkan pula (macam ni la kot perasaan korang masa baca part 1 kan? hahaha sori woi!). Cis.

“Kau pahal? Buat ape aku nak rindu kau sia*. Kau dah la jantan. Kalau pompuan takpe la nak tanya-tanya aku macam tu. Geli bod*. Kau dengar sini eh Dam , aku tak kisah la kau bawak BMW ke , kau dekan tetiap sem ke (tibe beno petik kereta dengan akedemik dia. Aku jeles sebenarnya..) ,
kau duduk bilik dengan aku , kau ikut cara aku. Perangai tu semenggah sikit. Kau cakap benda-benda macam tu lagi lepas ni aku debik kau! Dah tepi ! Aku nak mandi ! Rindu-rindu.. rindu hotak kau la”

Bebel aku sambil capai tuala yang sedia tersidai kat pintu almari sebelum aku berjalan keluar bilik dengan langkah yang tenang. Masuk je tandas aku rasa macam nak jerit woi!
Wahaha aku berhasil cover line ! Sebenarnya tadi tu aku acah berani je.. Korang tak tau betapa berdebornya hati aku masa “confront” si Adam tu , macam-macam “scenario gore” buat ulang tayang dalam otak aku weh. Tapi tu la, aku kan lelaki, mesti la tak boleh tunjuk aku tengah takut. Jatuh saham do kalau si gila ni record dalam diam pastu viral aku tengah nangis-nangis lap hingus guna lengan baju depan dia. Haris hensem haruslah kekal hensem tak kira tengah takut macam mana pun.
Aku ingatkan dengan kejayaan lakonan aku yang bertaraf sipi-sipi “Oscar”, kononnya dapat la aku bendung segala perangai huduh lagi menakutkan dia tu daripada keluar.

Korang pernah dengar “Boomerang effect” ? Tak pernah kan? Ha tak payah bazir data kau tu google, meh sini aku share hasil google-an bakal awek aku. “Boomerang effect” ni lebih kurang macam tindak balas yang berlawanan dengan apa yang kau jangka. Contohnya macam adik perempuan aku yang “limit” makan benda manis dengan harapan hujung tahun boleh kurus. Tapi duka citanya berat member makin bertambah lepas diet. Kenapa? Sebab si noob ni tak makan benda manis tapi sume jenis air viral member tibai.
Cukup satu contoh, nak lelebih korang pandai-pandai la fikir sendiri.
Kenapa aku tetibe masuk bab ilmiah cerita pasal “Boomerang effect”? Sebab.. tu la hasil daripada mulut cabul aku yang acah berani marah Adam.
Bila fikir balik aku rasa bodoh gila tindakan aku tu sebab aku dah mulakan provokasi tanpa sedar. Malam pertama sebilik dengan Adam merupakan malam terakhir aku boleh tidur lena.
Malam kedua kami, member dah mula buat hal…

Koleksi Fiksyen ShashaWhere stories live. Discover now