part six

828 101 10
                                    

Tak toto bol môj prvý Vianočný darček. Takto hneď z rána. No uvidím čo mi dnešok prinesie.

-----------------------------------------

Počúvam pesničky a zrazu niekto zazvoní. Spievajúc pribehnem do chodby a otvorím dvere. Hneď uvidím moju mamku s Teddym. Usmejem sa na nich.
"Prečo sa tak usmievaš?" ako vždy. Zvedavá mama..
"Followol ma Luke!" nadšene vykríknem.
A potom už nasledujú len otázky typu čo je followol, čo je twitter, kto alebo čo je Luke...

Pripravujem sa ku babke. Vždy trávime Vianoce u babky. No mamka vošla do izby a povedala niečo čo som nečakala.

"Nikde sa nechystaj, ostávame doma. Niekto príde." a potom odišla z izby.

Vážne? Niekto príde? To mi hovorí teraz? A kto vôbec príde? Prečo príde?

Za pár minút by mala byť večera a ešte stále nikto neprišiel. Sedím v mojej izbe, urazená, nič nevediac. V ušiach mám sluchátka a počúvam 5sos. Majú fakt vážne skvelé pesničky. Ako som sa započúvala tak som si nevšimla že do mojej izby vošla mamka. Mávala mi pred hlavou a ja som si ju stále nevšímala, veď jasné, keď počúvam hudbu som úplne v inom svete.
"Haloo, Daniela" vytiahla mi slúchadla z uší. Konečne som si ju všimla.
"Hm?" pozrela som sa na ňu pýtavým výrazom.
"Poď, večera je hotová." a toto je veta ktorá dakedy dokáže človeka rozveseliť. Bola som už fakt hladná.

Vkročila som do obývačky a v tom som zbadala sedieť za stolom muža. Počkať, muža? Kto to je a čo tu do prdele robí na Vianoce?
"Ehm, dobrý deň." povedala som s neistotou. Veď som slušne vychovaná..
"Ahoj. Poď,sadni si Danielka." on vie moje meno? skadiaľ? ako? čo to do prdele je?
"Som Daryl." povedal.
"Daniela." odfrkla som. Aj tak neviem čo tu robí.
"Ja viem." tiež odfrkol.
"No, tak vidím že ste sa zoznámili. Si už spokojná že vieš kto je tvoj otec?"V tom momente som sa začala dusiť jedlom.
"Otec?" vykríkla som keď som sa prestala dusiť jedlom.
"Áno, otec. Je to jeden z darčekov.. Toľko krát si hučala že ho chceš spoznať tak tu ho máš." keď to dopovedala sa na mňa usmiala. V tom momente som bola zaskočená tak ako nikdy v živote.
"Tak to ma teší, môžem vedieť priezvisko? Predpokladám že nebude rovnaké ako moje" spýtavo som sa naňho pozrela.
"Clifford. Daryl Clifford." pokojne si odpil, no ja som sa zase začala dusiť jedlom.. Druhý krát. Za tento večer. Ešte mi povedzte že je otec Mika a zadusím sa naozaj.
"Prečo si sa začala dusiť? Počúvaš 5sos? Vieš kto je Mike?"
"No počúvam, a viem, prečo?" no to hádam nie, no to hádam nie...
"Je to tvoj nevlastný brat." a je to tu zase. Zase sa dusím. Aké prekvapenie..

Asi za hodinu som sa ukľudnila. Je čas na rozbalenie darčekov. Rozbaľujem prvý. Peniaze. Klasika. Rozbaľujem druhý. Tretí. A štvrtý. Sú tam asi všetky knihy čo som chcela. Konečne mám čo čítať.. Vrhnem sa na najväčší darček na ktorý som zvedavá odkedy som ho zbadal. Začínam rozbaľovať a vidím už obal.. Počkať! To je gitara! To je normálna gitara! Ja som dostala gitaru!!Pozriem sa na mamku ďakovným pohľadom zo slzami v očiach.

"Pamätáš si na tú hádku? Ako si mi povedala že ťa vôbec v ničom nepodporujem? Tak som začala." pri posledných slovách mi fakt začali stekať slzy po tvári.. Musela veľa pracovať aby mi ju kúpila, nemáme veľa peňazí..

"A myslím že je čas na darčeky odo mňa." povedal Daryl. Teda otec. Bože kým si zvyknem.. Nepoznáme sa ani deň a už mi kúpil darčeky? Myslí si že tých 14 rokov bez otca mu za to odpustím? Aha.. Vybral niekoľko darčekov. Boli malé, ale za to kopu...

V prvom darčeku boli veľmi pekné oblečenie ktoré by ste vôbec nezohnali na Slovensku. Taký tumblr style.. A v ďalší darček bol Iphone.. Počkať?! Iphone?! On mi vážne dal Iphone?
"J-ja ten I-Iphone nemôžem." začala som koktať, nemôže mi dať taký drahý darček...
"Ale môžeš. Rozbaľuj ďalej." pozrel sa na mňa.

No a ďalšie darčeky mi totálne vyrazili dych.. 

Kufre. Letenky.

"Ja niekde idem?" vykríkla som.

"Zlatíčko, ty sa sťahuješ ku mne." povedal Daryl. Otec. Grr, nech ma nezazíva zlatíčkom..Pozrela som na letenky. Sydney. Vážne? Sydney? Veď čo som čakala, Mike je môj brat a on žije v Sydney.. Počkať. Mike je môj brat. Ešte stále si to neuvedomujem.

Takže aby som si to zrovnala.. Dnes ráno ma followol Luke. Mám konečne otca, a ešte k tomu jedného brata Mika, ktorý je slávny a spieva v 5sos, v kapele ktorú som pred niekoľkými mesiacmi začala mať rada. Bude to dlho trvať spracovať..

"Mami? A kde máš kufre ty?"

"Danielka, ja sa nesťahujem. Sťahuješ sa len ty."

blue as your eyes || luke hemmingsWhere stories live. Discover now