BAB 1

1K 28 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


NOTE: I'm back with Hurt Series 4: Kerana Terpaksa. Kali ini lebih menyakitkan. Awal-awal kita bagi smooth dulu ya. Tunggulah nak masuk pertengahan tu, pasti hero kena maki hamun. hahahah (gelak jahat) yang pasti lagi jahat dari Idziyad dan Aidan. hehehe.

Enjoy your reading guys..

Vote. Comment. Share.


__________________________


DENGAN lagak macho, Megat Fitri melangkah masuk ke lobi hotel. Para pekerja yang sedang menanti lift memandang bos mereka. Terutama sekali pekerja-pekerja wanita. Mata mereka melekat memandang pada bos kacak itu sehinggalah pintu lift terbuka.

Megat Fitri melangkah masuk ke dalam lift khasnya. Tingkat tiga puluh ditekan iaitu menuju ke pejabatnya. Setibanya di hadapan meja PAnya, Megat Fitri memanggil Hayati masuk ke dalam biliknya.

"Hari ini bos ada meeting dengan Tan Sri Badrul tentang majlis perkahwinan anaknya yang akan diadakan di sini tidak lama lagi. Dan lunch appointment dengan Puan Sri." Jelas Hayati selaku PA kepada Megat Fitri. Hayati sudah lama bekerja di situ sejak Tan Sri Megat Zubir lagi.

"Belum selesai lagi ke kak Yati perbincangan majlis perkahwinan anak Tan Sri Badrul? Bukankah Arsyad dah handlekan ke?" soal Megat Fitri. Semakin bertambah pula kerjanya.

"Belum lagi bos. Tan Sri Badrul nak juga jumpa bos. Tan Sri nak bos sendiri yang handle mahjlis itu." Beritahu Hayati.

"Baiklah." Akur Megat Fitri. Susah bila ada pelanggan yang cerewet. Dengan dia sekali terpaksa turun padang.

"Ada apa-apa lagi bos?" soal Hayati sebelum beredar.

"Give me a cup of espresso, kak Yati." Pinta Megat Fitri. Dan Hayati mengangguk sebelum melangkah keluar.

Megat Fitri memandang pesanan WhatsApp dari kekasih hatinya, Melinda. Dia tersenyum membaca pesanan itu. Rasanya sudah dua hari dia tidak bertemu dengan kekasihnya memandangkan jadualnya padat. Hanya sempat membalas WhatsApp saja.

'Let's meet tonight. Dinner on me.'

Megat Fitri membalas pesanan itu dan meletakkan iPhone X miliknya di atas meja. Ada kerja yang perlu dia selesaikan sebelum berjumpa dengan kekasih hatinya itu.

Melinda tersenyum memandang pesanan WhatsApp daripada kekasihnya itu. Finally, dapat juga berjumpa dengan kekasih hatinya.

"Senyum saja adik kak long ni. Ada apa-apa ke?" soal Melina yang baru saja selesai menjemur kain di ampaian.

"Malam ni Megat ajak Lin dinner." Beritahu Melinda tanpa selindung.

"Patutlah gembira lain macam saja." Balas Melina. Dia tersenyum melihat adiknya gembira.

HURT SERIES 4 : KERANA TERPAKSAWhere stories live. Discover now