NOTE: Enjoy your reading. Hope you guys like it. Don't forget to drop your comment. Also hit vote button.
Vote. Comment. Share.
___________________________
KEHILANGAN MELINDA menjadi kecoh. Apatah lagi Melina tidak tahu yang keluarga kekasih Melinda akan datang ke rumah mereka untuk merisik adiknya itu. Melissa menjumpai surat yang ditinggalkan oleh Melinda di dalam bilik. Fikirnya, Melinda keluar bersama rakan-rakan tetapi tidak. Rupanya Melinda telah lari meninggalkan rumah.
Dan kehadiran keluarga Megat Fitri di rumahnya disambut dengan baik walaupun Melinda tiada. Melina sendiri terkejut dengan kehadiran keluarga kekasih Melinda. Hari ini, baru dia tahu bahawa kekasih Melinda selama ini merupakan bos di tempat kerjanya.
Siapa tidak kenal dengan Tan Sri Zubir dan Puan Sri Farah di hotel itu. Dia sebagai pekerja perlulah tahu nama-nama itu. Dan juga nama bosnya sendiri, mestilah dia ingat, Megat Fitri walaupun dia tidak pernah terserempak dengan bosnya sepanjang dia bekerja di situ.
"Maaf Tan Sri, Puan Sri, saya tak tahu yang keluarga Tan Sri akan datang hari ini. Dan Melinda tidak memberitahu saya apa-apa pun." Jelas Melina serba-salah. Tidak tahu di mana dia hendak menyorokkan muka kerana malu dengan tindakan Melinda.
"Eh! Fitri cakap yang Lin dah bincang dengan keluarganya." Balas Puan Sri Farah terkejut.
"Tapi dia tak ada bincang apa-apa pun dengan saya. Termasuk kedatangan Puan Sri sekeluarga." Beritahu Melina. Jujur tanpa berselindung.
"Fit?" Puan Sri Farah meminta penjelasan daripada anak lelaki bongsunya itu.
"Are you sure, Melina? Betul Lin tak ada cakap apa-apa pada you?" soal Megat Fitri tidak berpuas hati.
"Ya, betul Encik Megat. Dan untuk pengetahuan Encik Megat, Melinda dah lari." Lebih baik Melina berterus-terang daripada berselindung. Lambat atau cepat, pasti Megat Fitri akan tahu.
"What? You jangan main-main Melina." Marah Megat Fitri. Risau Melina menipunya semata-mata ingin melindungi si adik.
"Saya tak tipu Encik Megat. Ini suratnya." Surat yang ditinggalkan oleh Melinda dihulurkan kepada lelaki itu.
"Damn it!" bentak Megat Fitri. Mukanya yang putih sudah bertukar rona. Perasaan marah mula membara di dalam hati.
Terkejut Melina dengan hentakan Megat Fitri di pada meja kayu. Terangkat bahunya.
"Tak guna, Melinda!" sumpah Megat Fitri.
"Sabar, Fit." Pujuk Puan Sri Farah. Tidak sangka hal ini akan berlaku.
"Saya minta maaf Tan Sri, Puan Sri buat pihak Melinda. Kami pun baru tahu yang Lin lari tinggalkan rumah. Itu pun selepas Melissa yang jumpa surat itu. Saya ingat dia keluar jumpa Encik Megat atau rakan-rakannya."
YOU ARE READING
HURT SERIES 4 : KERANA TERPAKSA
RomanceCopyright 2020 'Hati yang tak bersalah dilukai.' Kerana dendam, terjalin satu ikatan antara dua insan yang tiada perasaan cinta. Perkahwinan yang disangka indah itu hanya angan-angan seorang Melina. Saat mengetahui Megat Fitri mengahwininya kerana d...