DESTINY 4

232 30 7
                                    

hampir seminggu elyn berada di rumah itu,namun dia masih tidak tahu identiti sebenar mereka.

"elyn sampai rumah nanti kau naik atas stay bilik dulu tau. Jangan turun sampai aku panggil kau. faham tak ?" pinta hyunra

elyn berkerut. "kenapa lak ? ada sesapa datang ke ?"

"kau ikut je cakap dia boleh tak ? jangan nak banyak tanya " sampuk minho dari kerusi belakang.

"ala tapi kenapa ? " elyn masih berkeras ingin tahu. minho mula hilang sabar.

"kau duduk je lah dalam bilik tu. bukan susah pon kan ? ke kau nak aku rantai kaki kau dekat dalam bilik tu baru nak dengar ?!" amarah minho mula naik.

jeongin yang duduk disebelahnya cuba menenangkan minho lalu memandang hyunra dan memberi isyarat mata.

"kau duduk lah atas eh ? please benda ni penting" pinta hyunra lembut. elyn mengeluh lalu mengangguk.

"see bukan susah pon kan ? buat hilang mood aku je lah perempuan ni" minho kembali menyandarkan bahunya lalu meletakkan airpod di telinga.

[DESTINY]

Seungmin memerhati sekeliling sambil turun dari tingkat tingkat atas. Dia memandang Chan lalu menganggukkan kepala tanda semua telah tersedia.

"bring him in" arah chan kepada konco-konco nya. beberapa minit menunggu akhirnya mereka kembali bersama seorang lelaki yang sudah tercedera.

"fiuh,teruk jugak dia kene en ?" bisik youngbok bersandar di dinding. "sapa suruh cari nahas memang kene lah" balas hyunra

"so mr.park jinyoung. aku tengok syarikat kau dah maju kan ? hutang aku 6 juta bila nak bayar ?" soal chan duduk di atas kerusi.

"a-aku tengah takde duit" balas lelaki bernama Jinyoung itu.

"Jeongin ? any information ?" chan memandang jeongin yang masih menghadap laptopnya.

"dari apa aku tengok, dalam akaun syarikat kau ada 26 juta,dalam akaun peribadi kau ada dalam lebih kurang 10 juta,akaun bini kau 8.5 juta and anak-anak kau memasing ada 5 juta sorang" balasnya sambil menunjukkan maklumat tersebut kepada chan.

"Ni kau kata takde duit ?" soal chan lagi. Dia mula bangun dari duduknya lalu berdiri di hadapan lelaki tersebut.

"bawak dia pergi backyard,aku taknak kotorkan rumah aku dengan darah manusia macam dia ni". 2 orang bawahan mula membawa lelaki itu seperti yang diarahkan.

"Hyung nak pisau ke gun?" soal Minho. Chan memandang minho lalu tertawa kecil.

"get me 8 taser guns." balasnya lalu melangkah ke halaman belakang. ahli yang lain mula memandang sesama sendiri.

"this gonna be fun". balas hyunjin seraya memasuki bilik senjata bersama changbin.

Di laman belakang,lelaki tersebut telah diikat di sebuah batang kayu. Ahli stray kids keluar bersama perenjat di tangan masing-masing lalu berdiri mengelilingi  belakang lelaki tersebut.

"perempuan dekat atas tu macam mana ? kalau dia dengar bocor rahsia kita semua nanti" soal Jisung sedikit kerisauan

"aku dah suruh dia pasang headphone full volume. Kau tak payah risau ah". balas seungmin kembali fokus mengacukan taser gun ke arah lelaki tersebut.

"aku nak kau bayar minggu ni" pinta Chan baik.

"tolong lah chris, aku tengah takde duut sekarang ni" rayu jinyoung memandang chan meminta simpati.

"kau tau tak aku paling benci penipu. Lee Know !" panggil chan lalu minho melepaskan renjatan di belakang badan lelaki tersebut.

jeritan kedengaran dan dia menjadi sedikit lemah. "tolong lah chris aku betul-betul takde duit sekarang ni" pintanya lagi.

"Irene" Chan memandang hyunra dan hanya memalaukan rayuan lelaki tersebut. Sekali lagi renjatan dilepaskan.

jeritan semakin jelas kedengaran. "sumpah chris aku takde duit" rayunya lagi.

"Lee Know kau settle lah aku takde mood kang tak pasal-pasal aku bunuh je sial takguna ni" arah chan lalu melangkah masuk ke dalam rumah.

"Kau memang tak serik kan ? apa susah sangat kau nak bayar ?!" Minho hilang sabar.

"Sam,Peter,Lix,Sky shoot him !" dengan sekali arah ke empat-empat mereka melepaskan tembakan serentak.

jeritan kuat keluar dari dalam perut. Darah mula mengalir keluar dari mulut. kesakitan sudah di tahap maksimum.

"you already got 6 shots. still don't want to pay ?" soal Minho memandang lelaki itu.

"a-a- aku memang takde d-duit. t-takkan a-aku nak g-guna duit s-yarikat?" soal lelaki itu sedang lemah.

"kau guna je lah duit syarikat. lepastu ganti lah dengan duit dalam akaun kau tu ! tak susah pon !" balas minho meninggikan suara.

"susah lah kau ni sial ! bawak masuk anak bini dia !" arah minho.

"t-tolong ! Ja-jangan libat dorang d-dalam hal ni ! TOLONG AKU MERAYU !!" Pinta lelaki itu mengalirkan air mata setelah ternampak anak dan bininya sedang ditarik menghampiri dirinya lalu dicampakkan ke tanah.

"kau pilih,ada lagi 2 taser yang tinggal. antara 4 orang anak kau dengan bini kau. pilih lah" Minho meamndang lelaki itu sinis.

"t-tolong jangan apa apakan bini aku, d-dia mengandung tolong !" pinta lelaki itu merayu.

"okey then anak kau lah kan. memandangkan sorang anak kau ni kecil lagi and sorang ni perempuan so 2 orang anak lelaki kau ni lah eh ? Lewis, I.N do your job"

dengan itu Changbin dan Jeongin mengambil posisi di belakang dua anak lelaki Jinyoung dan mengacukan taser gun tersebut.

"TOLONG ! JANGAN APA -APA KAN DORANG BERDUA ! TOLONG !" pintanya merayu merayu namun hanya diendahkan.

Sedang Jinyoung merayu-rayu Changbin dan Jeongin mula melepaskan renjatan ke arah dua orang anak lelakinya itu.

"OKEY OKEY AKU BAYAR ! AKU BAGI DUIT TU LUSA ! AKU JANJI TOLONG BERHENTI !!" jerit Jinyoung merayu-rayu.

Changbin dan Jeongin berhenti merenjat apabila minho manaikkan tangan tanda berhenti. "see tak susah pon kan ? kau yang buat susah. Ingat eh lusa tau or kau MATI " Sengaja dia menekankan perkataan mati itu sebelum kembali masuk ke dalam rumah.

"hantar dorang balik" arah Hyunjin.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now