DESTINY 35

222 27 0
                                    

Chan memasuki rumah kelam kabut mencari hyunra. Merata rata dia mencari namun hampa,masih tidak jumpa.

"HWANG HYUNRA !!" jeritnya dari ruang tamu.

"Apa ?" soal hyunra mengeluarkan kepalanya dari dragon room

"sini" chan menarik hyunra ke bahagian kolam renang jauh dari semua orang.

"Rahsia besar apa pulak hyun sorok kali ni ? " soal chan memandang hyunra sambil bercekak pinggang.

"rahsia apa ?" soal hyunra berkerut.

"rahsia yang hyun sorok dari semua orang. Rahsia yang sepatutnya minho tahu" ujar chan lagi memandang hyunra menginginkan jawapan.

"apa ? rahsia apa ? " soal hyunra masih keliru.

"rahsia yang elyn tu pregnant dah 5 minggu!" balas chan membuatkan mata hyunra membulat lalu menekup mulutnya membawa lelaki itu sedikit jauh lagi kerana ada mata yang sedang memerhati mereka.

"mana oppa tau ?!" soal hyunra

"yuta hyung cakap. Sampai hati eh hyun sembunyikan dari minho pasal ni. Hyun,tu anak dengan isteri dia tau. Nasib baik heekyung bagitau suami dia pasal ni kalau tak sampai bila pon hyun akan sorok benda ni kan ?" soal chan memandang hyunra marah.

"memang lah tu anak dia. Oppa tau tak,hari tu elyn punya lah happy nak bagitau dia pasal benda ni tapi dia boleh pergi back up ex girlfriend dia sampai elyn sakit,lari bagai. Macam tu oppa nak hyun bagitau dia pasal benda ni ?" soalan di balas soalan.

"tapi hyun tak patut sorokkan dari dia. Please lah hyun bagitau benda ni dekat dia dan bagitau mana elyn pergi. Dia risau tau tak?" pinta chan lembut.

"fine. Hyun boleh bagitau pasal elyn pregnant tapi hyun takkan bagitau mana elyn pergi. Biar dia cari sendiri" kata hyunra kembali melangkah masuk ke dalam rumah.

"STRAY KIDS ! MEETING ROOM ! NOW" Jerit hyunra membuatkan semua manusia memandangnya.

Bilik yang dimaksudkan sedikit demi sedikit mulai penuh dengan 8 orang lelaki.

"wae wae ?" soal jisung

"You should tell them hyunra" arah chan lalu mendapat pandangan tajam dari gadis itu.

"Hyun mengaku depan oppa pon pasal benda ni pon dah cukup baik tau. Don't cross the line" jeling hyunra

"bagitau apa ni ? apa yang kitorang taktau ni ?" soal changbin kehairanan.

"wait before that,minho kau jumpa dah elyn ke belum ?" soal chan memandang minho duduk bersebelahan jeongin yang menghadap laptopnya.

"Kejap hyung,baru bukak tracker" balas minho.

Hyunra yang mendengar serta merta membulatkan matanya. Telefon dicapai untuk menghubungi elyn dipandang chan

"simpan phone tu hyunra!" arah chan tegas.

"oppa kata simpan !" arah chan lagi apabila hyunra masih cuba menghubungi elyn. Akhirnya gadis itu mengalah.

"Hyung hyung hyung !! dah jumpa !!" jerit jeongin

"eodi ?" soal minho memandang laptop lelaki itu.

"Jeju. Pulau jeju" balas jeongin.

"Jauh gila dia pergi,ni mesti kerja.." ayat seungmin sengaja ditangguhkan lalu mereka memandang hyunra serentak.

"pahal ? memang kerja hyun pon." mengaku hyunra memutarkan bebola matanya.

"what tha hell?! how could you do this to minho hyung"

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now