DESTINY 31

240 32 0
                                    

Hari semakin berlalu,kehadiran yiren dirumah itu semakin mengganggu ketenteraman elyn bersama minho.

bunyi tembakan kedengaran dari laman belakang cukup memberitahu beberapa ahli sedang berlatih menembak.

"urgh hyunra !! bising lah ! you tau tak I tengah tengok youtube how can you being so noisy ?!!" jerit yiren mendekati gadis itu.

hyunra masih dalam moodnya menembak mengenai sasaran yang telah ditetapkan 20 meter di hadapan.

"better kau jangan kacau dia,mood dia tengah barai tu" pesan jeno di sebelah hyunra sedang memasukkan peluru ke dalam pistol miliknya.

"I don't care ! urgh hyunra stop !" jerit yiren apabila hyunra masih lagi menembak. Pistol yang dipegang hyunra dirampas yiren kasar.

"give it back " pinta hyunra bernada rendah memandang yiren tajam.

"no way ! you bising sangat" bantahnya.

"I said give it back !" marah hyunra mengetap giginya.

"kalau aku jadi kau,aku akan bagi balik before dia tembak kau" ujar jaemin bersebelahan jeno.

"dia takkan berani. I takkan bagi balik gun ni unless you janji tak buat bising " yiren cuba membuat tawaran.

hyunra cuba merampas kembali namun di tangannya ditepis kasar yiren membuatkan gadis itu bertambah marah.

"i takkan bagi balik" kata yiren menjelir lidah di hadaoan gadis itu cukup membuatkan hyunra hilang sabar.

Pistol yang berada di tangan jeno diambil lalu menembak tepat lengan tangan yiren membuatkan gadis itu menjerit kuat. Pistol yang dirampasnya tadi turut jatuh ke tanah

ahli yang berada di situ terkejut melihat tindakan gadis itu mula menjauhkan hyunra dari yiren.

"AKU DAH CAKAP KAU TAKNAK DENGAR ! " tengking jeno dan jaemin serentak menghalang hyunra.

gadis itu menolak lembut jeno dan jaemin lalu kembali mendekati gadis itu. Pistol di tanah dicapai sebelum kembali memandang yiren dihadapannya.

"first,jangan rampas barang aku. Second,jangan naikkan darah aku.Third,jangan cabar aku kalau kau masih nak hidup atas bumi ni" hyunra melanggar bahu kiri gadis itu lalu berlalu pergi ke dalam rumah.

sempat dia bertembung dengan hyunjin,felix dan elyn.

"asal ?" soal hyunjin sebaik tiba. Matanya memandang yiren yang masih memegang lengannya akibat ditembak.

"perempuan tu kene tembak sebab naikkan darah hyunra" adu renjun ringkas membetulkan sasarannya.

"ouh padan muka" balas felix lalu berlalu pergi bersama hyunjin.

elyn yang masih disitu dipandang yiren lama.

"tolong lah I bangun !" pinta yiren marah.

"bangun lah sendiri. Yang kene tembak lengan kau buat kaki" balas elyn menjeling lalu kembali memasuki rumah.

sebaik saja elyn memasuki rumah,dia ternampak minho dan hyunra sedang bertengkar diruang tamu.

"kenapa hyun tembak dia ?" soal minho marah.

"padan lah muka dia siapa suruh cari pasal dengan hyun" balas hyunra menjeling.

"tapi tak payah lah sampai nak tembak dia ! sekarang ni oppa nak jawab apa kalau bapak dia tanya ?" soal minho bercekak pinggang menahan diri dari marah.

"cakap je hwang hyunra yang tembak wang yiren sebab wang yiren cari pasal dengan hwang hyunra. Settle !" balas hyunra lalu berlalu pergi ke biliknya.

"YAH HWANG HYUNRA !" jerit minho memanggil adiknya yang sudah di dalam lift.

"Dah lah tu. tak payah besarkan benda kecik" tegur chan duduk di sofa

"benda kecik apanya hyung. kalau bapak perempuan tu tanya takkan nak jawab hyun yang buat. Tak pasal - pasal budak tu kene nanti" balas minho memandang chan tidak percaya.

"Dah dia yang suruh cakap macam tu. Kau cakap je lah. Lagipon,kau nak risau buat apa ? dorang nak marah ke,nak nangis ke,dorang masih tak boleh buat apa apa dekat kita. Nak report polis ? buat lah,sia sia je hidup dorang nanti" balas chan memandang minho masih berdiri.

"hyung,neo jinjjaji ?" soal minho masih tidak percaya.

"eo. wae ?" soal chan kembali. Minho mengeluh sebelum memalingkan mukanya memandang elyn.

"berapa lama kau nak berdiri dekat situ ?" soal minho

"kalau campur dari tadi dah 10 minit tapi taktau nak berdiri lagi ke tak dekat sini" balas elyn selamba.

"what tha..uh nevermind. come here" panggil minho. Elyn berjalan mendekat lelaki itu lalu ditarik supaya duduk di atas peha minho.

"what tha-"

"just stay here for a while" pinta minho memeluk pinggang gadis itu manakala sebelah lagi tangan bermain dengan telefonnya.

elyn hanya menurut lalu membaringkan badannya pada dada minho dan memerhati telefon lelaki itu.

[DESTINY]

Minho memandang elyn yang sedang tidur,rambut depan yang menghalang wajah gadis itu dialihkan minho.

"what is this feeling ?" soal minho perlahan.  Senyuman sedikit sebanyak mula terukir di bibir lelaki itu apabila tangan elyn mula melingkari badannya.

hatinya mula berdegup laju,senyuman tidak lengkang dari bibirnya. Tangan masih mengusap lembut pipi isterinya itu.

"am I starting to fall in love with you ? "

"why do you often make my heart beat fast?"

"can i trust love this time ?"

"if I give you my heart, may you take care of it and promise to stay with it ?"

soalan demi soalan diajukan membuatkan minho sedikit beremosi. Matanya masih tidak dialihkan dari elyn.

"I need the answer,honey" pinta minho walaupon dia tahu gadis itu sedang tidur.

matanya kembali memfokuskan muka gadis itu membuatkan dia terfikir akan sesuatu. Lama dia memandang lalu matanya menjadi berat.

Minho kembali membetulkan posisinya sebelum baring menghadap elyn disebelah.

"Sleep well,honey" minho mengusap lembut rambut elyn sebelum mencium dahi,pipi dan bibir gadis itu.

"I love you,sweetheart"

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now