DESTINY 13

267 33 0
                                    

Elyn terjaga dari tidurnya. Matanya melirik ke arah jam di dinding. Tangannya memegang kepalanya yang sedikit sakit akibat kesan soju semalam.

"asal kau tak kemas lagi ?" soal hyunra memasuki bilik elyn tanpa ketukan.

elyn memandang gadis itu pelik.

"kemas apa pulak ni ? aku baru hidup ni" balas elyn mencapai tuala.

"dah pukul 11 kau baru bangun ?! ah nevermind. Kemas barang kau lah. Bilik minho oppa dah siap renovate. Kau kene pindah masuk sana balik." balas hyunra membuka almari elyn lantas mengeluarkan semua baju gadis itu.

"sekarang ? bagi lah aku mandi dulu kot ye pon kau ni" pinta elyn memasuki bilik air.

"10 minit je ! barang kau ni dah lah banyak" balas hyunra menjerit dari luar.

10 minit kemudian elyn keluar lengkap berpakaian baru. Barang miliknya dikemaskan diletakkan di dalam bakul yang dibawa hyunra.

"dah en ? jap macam banyak je. YANG JEONGIN ! SEO CHANGBIN ! PALLI NAIK ATAS" jerit hyunra lantang dari pintu bilik.

Kedua orang lelaki muncul sebaik saja jeritan gadis itu tamat.

"wae ?!" soal mereka lelah akibat berlari menaiki tingkat 3. lift ada taknak guna.

"angkat barang-barang ni bawak masuk bilik minho oppa. thank you" senyum hyunra membawa sebahagian baju elyn keluar dari bilik diikuti elyn dari belakang.

Pintu bilik minho dibuka. Elyn sekali lagi ternganga melihat keadaan bilik minho yang sudah diubah suai. Dahulunya bilik tersebut lebih kurang sama seperti bilik lain kini sudah menjadi lain dan diluar jangkaannya.

Chandelier yang tergantung dipandang sebelum matanya berlaih ke arah meja solek yang tersedia.

"kau tercegat dekat situ kenapa ? cepat lah letak barang tu lepastu ikut aku" tegur minho berjalan melepasi gadis itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"kau tercegat dekat situ kenapa ? cepat lah letak barang tu lepastu ikut aku" tegur minho berjalan melepasi gadis itu.

"nak pergi mana ?" soal elyn memandang minho yang sudah menjauh.

"Date !!" jerit minho.

[DESTINY]

Minho membawa elyn memasuki sebuah shopping mall. Elyn hanya mengikuti langkahnya dari belakang membuatkan dirinya berhenti secara mengejut.

"ish kau ni jangan lah berhenti mengejut! nasib baik aku tak langgar ka-" mulut elyn ditutup minho sementara kepalanya sebok memerhati sekeliling.

Minho mengeluarkan sesuatu dari poketnya sebelum memasangkannya ke leher gadis itu.

"asal kau pasangkan rantai ni ?" tanya elyn kehairanan.

"Budak - budak jay ada dekat sini. Kau pakai je lah and jangan nak pergi jauh dari aku" Balas minho memaut tangan elyn pada tangannya sebelum kembali berjalan.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now