DESTINY 10

247 31 0
                                    

"Elyn !!!!"

jerit seseorang dari tingkat atas,manusia dia tingkat bawah berkerut kehairanan.

"sape pulak yang menjerit ??"

soal hyunjin sedikit takut. Mereka memandang sesama sendiri sambil mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"ha sudah jangan cakap ada hantu pulak dalam rumah ni" teka jisung

pukulan diberikan di kepala dari belakang oleh Changbin.

"mulut kau jangan nak celupar boleh ? hyung sumbat remote tv ni baru tau " marah changbin memegang remote tv .

"habis tu sapa yang menjerit bodo dekat atas tu ?" soal jisung geram

"aku rasa tu yang menjerit" seungmin menjawab seraya menunjuk ke arah 4 orang manusia yang baru turun dari tingkat atas. Jeongin,hyunra,elyn dan minho.

mereka turun dalam tawa kecuali hyunra yang hanya mempamerkan muka sakit hati.

"sape yang menjerit tadi ?" soal chris memandang mereka.

"h-hyun - hahaha hyunra HAHAHAHAH " balas jeongin masih dalam tawanya. hyunra pula sudah ke bahagian belakang dengan jelingan yang diberikan

"asal ? korang buat apa dekat dia ?" soal felix

"hyun jumpa lipas dalam library room,lepastu elyn dengan minho hyung pulak pergi usik dia kata ada lipas lagi. Tu yang jadi macam tu uh" terang jeongin mengawal tawa dan nafasnya.

"uwah,hyung tengah sakit pon boleh kacau dia en" tegur hyunjin sedikit kagum.

"well,it's lee minho" bangga dirinya.

"ayen,better kau pergi pujuk,kalau tak hyung rasa ada yang tidur luar malam nanti" bisik minho ke telinga jeongin. Anggukan diberi sebelum di menapak ke tempat gadis itu berlalu.

"eh kau asal turun ? hyung suruh rest kan ? kau pergi naik balik !" arah chan memandang minho.

"ala hyung bosan lah duduk atas sorang - sorang,lagipon kejap lagi ada meeting kan ?" balas minho cuba menukar topik.

"takde,meeting cancel. Kau pergi naik. sekarang !" arah chan lagi . Minho menjeling sebelum kembali ke bilik jisung.

"elyn" panggil hyunra dari belakang. Gadis itu memusingkan badannya menghadap hyunra yang sedang memegang kotak kecemasan.

"kau naik,letakkan ubat dekat belakang minho oppa. Tau tolong tau" pinta hyunra menghulurkan kotak tersebut.

"asal aku ? kenapa kau tak buat ?" soal elyn mengambil kotak tersebut dari tangan hyunra

"ni kau tak nampak budak ni tiber menggedik dengan aku. Tau tolong tau lepastu kotak tu kau letak je dalam bilik tu" kata hyunra lagi sebelum dia berlalu pergi meninggalkan kawasan itu.

"Kenapa aku rasa hyunra dengan jeongin tu ada something eh?" tanya elyn sendirian memasuki lift ke tingkat 3 dimana bilik jisung ditempatkan.

Dia mengetuk terlebih dahulu sebelum masuk. Pintu dibuka perlahan. Minho yang sedang berbaring meniarap memandang gadis itu kosong.

"kau buat apa dekat sini ?" soal minho dingin.

"hyunra suruh aku letakkan ubat dekat belakang kau tu" balas elyn memasuki bilik tersebut.

"ah tak payah,taknak aku" kata minho apabila dia ternampak elyn sudah memegang sejenis ubat dan sejenis kapas

"kau takut en sebab tu taknak letak ubat?" soal elyn seperti memerli.

"asal lak aku nak takut ?" soal minho kembali.

"okay then duduk diam diam and biar aku letakkan ubat" pinta elyn menuangkan ubat tersebut di atas kapas.

Minho hanya diam,ubat yang sudah diletakkan di atas kapas disapukan lembut di belakang badan minho.

"ergh,sakit lah" minho mengerang kesakitan apabila kapas tersebut mengenai kesan luka di belakang badannya.

"tahan lah sikit" balas elyn masih menyapukan ubat. Minho memalingkan pandangannya ke arah gadis tersebut.

Ditenung lama muka gadis itu dari baringannya.

"kenapa kau pandang aku macam tu ?" soal elyn tanpa memandang minho. Hanya difokuskan kepada sapuan ubat supaya tidak terlalu kasar.

"asal kau tak takut dengan aku eh ?" soal minho.

"sape kata aku tak takut ? kau tak nampak tangan aku bergigil ni ?" balas elyn menukar kapas lain.

"Dah tu kenapa kau buat jugak ?" soal minho lagi.

"sebab hyunra mintak aku tolong dia" balas elyn bersahaja sebelum mengemas ubat-ubat dan kapas tersebut. Kotak tersebut diletakkan di atas meja yang tersedia dia dalam bilik itu.

"Kau nak pergi mana ?" soal minho apabila elyn mula melangkah menuju ke arah pintu.

"aku nak keluar lah,takkan nak duduk dalam bilik ni pulak" balas elyn menunjuk ke arah pintu

"tadi kau ikut cakap adik aku kan ? sekarang kau ikut cakap aku pulak,kau bukak pintu tu tapi jangan keluar. Kau teman aku duduk dalam bilik ni sampai aku tidur" arah minho.

elyn tercegang mendengar permintaan merepek minho. Tidak pernah minho meminta orang lain menemankan dirinya selain daripada keluarga atau rakan-rakannya sendiri.

"cepat lah" minho bersuara lagi. elyn hanya mengikut permintaan minho.

Dibuka pintu kemudian dia beralih ke arah arah tempat dia duduk sebentar tadi.

"asal kau duduk dekat kerusi tu ? sini duduk sebelah aku" arah minhi menepuk ruang kosong di sebelahnya.

"kau seriuslah nak aku duduk aku katil tu ? marah jisung nanti" tanya elyn meminta kepastian.

"kenapa jisung nak marah pulak ? dia bukan tidur sekatil dengan aku pon." balas minho.

"habis dia tidur mana kalau bukan dekat sebelah kau ?" soal elyn lagi.

"haih ni lah perempuan,banyak tanya. Jisung tak tidur malam. faham ? dia akan ada mission every night dengan hyunjin" balas minho.

"so dia tidur siang je lah kan ? ha kat mana lagi dia tidur kalau bukan katil ni ?" soal elyn lagi menunjuk ke arah katil yang sedang minho baring.

Minho menarik nafas menahan amarahnya dari meletus.

"Dia tidur bilik felix ! dah jangan banyak tanya. Kau datang sini sekarang sebelum aku mengamuk." arah minho memandang gadis itu tajam.

Elyn hanya melangkah ke arah minho dengan tawa yang ditahan.

"asal kau gelak ?" soal minho memandang elyn.

"takde pape just aku rasa kau comel bila marah" balas elyn duduk disebelah lelaki itu.

"kepala hotak kau !" marah minho .

"serius kau comel bila marah" kata elyn lagi masih cuba menyembunyikan tawanya.

Minho mula memandang elyn tajam membuatkan gadis itu terhenti dari tawanya.

"arasso mianhae" balas elyn mengawal tawanya.

"tangan" pinta minho kepada elyn.

"nak buat apa ?" soal elyn.

minho tidak menjawab sebaliknya hanya menghulurkan tangannya. Elyn yang masih keliru hanya memberikan tangannya kepada minho.

Minho memegang tangan elyn erat sebelum dia menutup matanya untuk tidur.

"eh asal kau pegang tangan aku ?" soal elyn kehairanan.

"aku tau bila aku dah tidur kau nak keluarkan ?" tanya minho tanpa membuka matanya.

"ye lah,tadi kau yang suruh macam tu"

"takde tak jadi,kau duduk sini sampai aku bangun. Kau jangan nak lari or kejutkan aku. Kalau kau buat jugak,siap kau !" kata minho sebelum merehatkan badannya dan kembali bertenang.

Elyn yang masih tercegang hanya mampu berdiam diri. Kalau buat jugak ada yang sakit jadi dia pilih untuk mendengar arahan.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now