2 minggu elyn digari di bilik kosong itu,ketidak hadirannya ke sekolah menjadi tanda tanya seisi kelas.
"hyunra,mana elyn? dia duduk dengan kamu kan ?" soal madam wang. Seisi kelas kini menumpukan perhatian pada gadis tersebut.
"she have some personal problems" bohong hyunra tenang. Anggukan di balas madam wang lalu memulakan pembelajaran.
"personal problem or kene gari dekat rumah ?" bisik jisung disebelahnya.
"diam bodoe" balas hyunra mengetuk kepala jisung.
mereka kembali menumpukan perhatian sehingga masa tamat. Maklumlah pengajaran madam wang pada waktu akhir.
pelajar-pelajar mula meninggalkan sekolah untuk pulang ke rumah. kepulangan mafia mafia dan konco mereka membuatkan rumah itu bergegar dengan tawa dan suara mereka.
"it's time to let her go from that room" kata chan menghampiri minho. Minho memandang chan pelik. kerutan muncul di dahinya.
"wae ?" soalnya pendek sambil melangkah masuk ke biliknya diikuti chan.
"dia setuju untuk tutup mulut and kalau bukak jugak mulut pasal rahsia kitadia dengan family dia mati" terang chan bersandar di dinding.
"you make a deal with her already ?" soal minho lagi,anggukan diberikan oleh chan.
"bapak senang sia. hyung tau tak minho nak deal dengan dia punya lah lama sampai hyung tak sampai sehari pon dah dapat ? memilih orang tho perempuan tu" bebel minho membuka baju sekolahnya lalu menyarungkan t-shirt berlengan pendek.
"lain kali nak buat deal guna cara lembut bukan cara kasar Lee Minho"
"ha ye lah" senyum petak dikeluarkan minho.
"malam ni ada event dengan MuBank Hotel. Bawak dia as your patner" kata chan sebelum melangkah keluar dari bilik tersebut.
"what the hell ?! ey hyung ni srs ah ?" soal minho ingin kepastian.
"ada nampak hyung tengah main-main ke sekarang ni ?" soal chan memandang minho kosong tanpa sebarang reaksi di muka.
"okey fine" minho keluar dari biliknya lalu menuruni anak tangga ke tingkat bawah.
"hwang hyunra !" sergah minho.
"eh babi sial. ey bodoe lah,oppa nak apa ?" marah hyunra terlatah sebentar tadi.
"let her go and change her for tonight event. suruh aunty marry siapkan dia." arah minho sebelum ke laman belakang
"suka hati kau je nak arah aku mentang-mentang kau ketua dekat sini ingat gempak ah ?" marah hyunra lalu bangun bagi mencari aunty marry.
[DESTINY]
Jam tepat mununjukkan pukul 8 malam. Ahli lelaki dirumah itu sudah pon bersiap. hanya tunggu gadis gadis pula.
"damn baby you look sexy!" jerit jeongin memandang gadisnya.
"kepala hotak sape ajar kau cakap macam tu ?!"
"sejak rambut biru ni,makin menjadi eh perangai"
"eh bodoe ayat kau lain macam sia"
"aku tak dengar pape"
itu lah kata-kata yang keluar dari mulut 00 liners. Minho kelihatan gelisah. Duduknya tidak diam.
"hyung dah kenapa ? macam nak kene rasuk je hyunjin tengok". soal hyunjin memandang minho.
"kene faham,dia nervous tu tunggu elyn" balas changbin.
"just a remimder,elyn lawa bak puteri raja tau malam ni " kata hyunra mencelah menambahkan keresahan minho.
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
Hayran KurguDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-