DESTINY 9

237 32 5
                                    

Jam menunjuk pukul 11:30 pagi tetapi kelibat manusia-manusia yang menetap di dalam rumah tersebut masih tidak kelihatan.

Elyn yang dari tadi menunggu di depan pintu mula bangun apabila beberapa buah kereta memasuki perkarangan rumah.

seorang demi seorang keluar lalu memasuki rumah. Semua kelihatan cedera. Ada yang berbalut,bertampal yang berdarah pon ada.

Mata elyn kemudian tertumpu kepada seseorang yang sedang dipapah hyunjin dan felix memasuki rumah.

muka dan lengan minho penuh dengan kesan luka. Bukan minho sahaja yang dipapah,Changbin dan Jeongin juga dipegang erat oleh ahli yang lain.

"elyn bukak pintu bilik jisung cepat !" jerit hyunjin dari tangga. Elyn berlari ke tingkat atas terus membukakan pintu bilik yang dimaksudkan.

Minho kemudian dibaringkan secara meniarap,baju dibuka felix. Membulat mata elyn apabila terdapat kesan berbirat yang banyak di belakang badannya.

"Minta aunty marry bawakkan first aid-kit" cepat" pinta felix memandang elyn.

Elyn kemudian bergegas ke tingkat bawah mendapat apa yang diminta Felix kemudian kembali ke tingkat atas semula.

Kotak tersebut kemudian dihulurkan kepada felix. Dikeluarkan beberapa jenis ubat dan kapas. Diletakkan cecair tersebut secara berhati-hati dan lemah lembut.

"argh" minho mengerang kesakitan.

"Tahan lah sikit hyung. Tau lah sakit" pinta hyunjin membantu felix. Setelah selesai dan memastikan yang minho sudah lena mereka berdua keluar diikuti elyn.

"Jangan kacau dia,biar dia rest" kata hyunjin sebelum memasuki biliknya.

Elyn hanya mengangguk faham sebelum dikejutkan dengan sebuah jeritan setingkat dengan bilik Jisung.

"Elyn ! tolong ambikkan first aid kit dalam bilik kau !" jerit hyunra dari biliknya.

elyn berkerut.

"sejak bila pulak dalam bilik tu ada barang kecemasan semua ni ?" soalnya memasuki bilik. Setelah puas mencari akhirnya barang yang diminta ditemui.

Elyn berjalan terus menuju ke arah bilik hyunra. Pintu diketuk sebelum kebenaran diberi dari dalam. Bilik yang agak besar itu dipandang lama sebelum memandang ke arah hyunra yang sedang duduk di katil.

 Bilik yang agak besar itu dipandang lama sebelum memandang ke arah hyunra yang sedang duduk di katil

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Terkejut melihat jeongin yang  tidak berbaju sedang terbaring di atas katil gadis itu. Kotak itu dihulurkan dengan mata tertutup.

"tak payah nak tutup mata sangat lah, macam aku taktau kau tengok badan minho oppa tadi en ?" kata hyunra menyakat.

"eh mana ada" balas elyn menyembunyikan mukanya. Malu lah dah kantoi.

Hyunra meletakkan sejenis ubat di lengan dan badan lelaki tersebut. Jeongin mengerang kesakitan membuat elyn bertambah keliru.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now