DESTINY 11

252 36 4
                                    

Sekumpulan pelajar memasuki perkarangan sekolah secara serentak membuatkan laluan utama penuh.

Minho yang kebiasaannya berjalan di hadapan kini berjalan di bahagian tengah bersama elyn. Itu pon atas paksaan satu kumpulan.

Kumpulan tersebut mula berpecah memasuki kelas masing -masing apabila loceng berbunyi. Stray kids yang baru melangkah memasuki kelas mendapat perhatian ramai.

"Yah !!! apa dah jadi dengan korang ni ?!" jerit si ketua kelas menghampiri mereka semua selepas melihat kesan luka dan tampatalan di muka sedat balutan di lengan mereka

"gaduh lah apa lagi" balas felix memandang si ketua kelas kosong.

"uwahh,hyung asal teruk sangat muka hyung ni Wahahahaha " tawanya seraya memukul belakang badan minho.

"argh,sakit lah Allen Ma !" marah minho mengetap giginya menahan sakit lantas memandang lelaki bernama allen dihadapannya.

"eh wae ? main attack belakang ke tho?kawal lah" tanya allen mengikut mereka ke tempat duduk mereka di bahagian belakang.

"snake eye ? red cobra ? black wolf ? with one yang berani pukul leader dragon scale ni ?" soal allen lagi memandang mereka semua.

"slow sikit suara kau boleh ? aku bunuh kau nanti apa pon tak dapat" ujar changbin memandang allen tajam.

"buwerk,kau tak boleh bunuh aku. ah palli which one ??" soal allen lagi selepas mengejek changbin.

"snake eye" balas hyunjin perlahan.

"Tf ?! okay now story ! cikgu tak masuk sampai rehat" pinta allen menepuk meja membuatkan Minho dan jisung sedikit terkejut.

"allen tau identiti korang ?" soal elyn memandang hyunra di hadapannya. Hyunra tidak menjawab sebaliknya hanya mengangguk sambil mengunyah sandwichnya.

"how ?" soal elyn lagi.

"Allen tu anak ketua Ma. Ketua Ma tu pulak bestfriend parents aku dengan parents Chan oppa. So that's why dia tau identiti kitorang semua." terang hyunra yang masih mengunyah.

"ouhhhh so rahsia korang pon dia tau lah kan ? " tanya elyn cuba memahami ayat hyunra tadi. Anggukan diberikan dengan tangan yang masih menyuap makanan ke dalam mulut.

"kau ni asyik makan je dari tadi. ni dah nak masuk 3 paket sandwich kau makan" tegur elyn memandang hyunra yang masih menguyah.

"aku lapar bodoe. Kau tau aku tak dapat makan semalam semua jeongin punya pasal ! Tiber peluk aku tak bagi keluar bilik ergh" balas hyunra meneguk banana milk miliknya.

"kau dengan jeongin ada pape ke ? dari ritu lagi aku perasan" soal elyn lagi.

"mana de pape. Merepek ah kau" balas hyunra bangun dari duduknya lalu membuang sampah makanannya.

"elyn" panggilan minho membuatkangadia itu memandangnya.

"wae?" soal elyn lembut.

"aku suruh kau duduk sebelah aku kan ? asal kau duduk sebelah hyunra ?" soal minho sedikit dingin.

"ala kecoh lah dia ni" kata hyunra menyandar di kerusinya.

"hyunra diam ! kau datang sini sekarang elyn kwon !" arah minho dingin.

elyn tidak banyak cakap sebaliknya hanya bangun terus ke sebelah minho.

"period ah tu" bisik jisung perlahan.

"aku dengar !" minho memandang jisung tajam sebelum meletakkan kepala di atas meja lalu memejamkan matanya.

"why so dingin tho ?" soal hyunjin dan felix serentak.

"aku dah kata minho period taknak dengar" 

"Han Jisung !" marah minho tanpa membuka matanya. Tawa ditahan ahli lain gara-gara takut di marahi minho yang baru hendak lelap.

[DESTINY]

"Erm Minho" panggil elyn memandang minho yang sedang membaca buku di bilik bacaan.

"hmm "

"aku erm nak jumpa parents aku boleh ?" soal elyn dengan suara yang semakin perlahan.

"kau nak apa ?" soal minho lagi tanpa memandang gadis di hadapannya. Matanya hanya di tumpukan pada buku yang dibaca.

"nak jumpa parents aku ?"

bacaan minho terhenti,matanya dialihkan untuk memandang elyn. Lidahnya menolak pipi kirinya seterusnya mengeluh perlahan.

"function kau nak jumpa dorang ?" soal minho ingin tahu.

"aku erm aku rindu dorang" balas elyn perlahan.

"kenapa kau nak kene rindu orang yang jual kau dekat club sebab hutang sedangkan dorang ada banyak lagi duit dalam peti simpana dorang ?" soal minho tanpa selok belok membuatkan elyn sedikit tercegang.

"m-maksud kau ?" keliru elyn.

"kau tak faham ? kau tunggu kejap" kata minho lalu bangun sebelum keluar dari bilik itu dan kembali semua selepas beberapa minit.

Sebuah fail dipegangnya diletakkan di atas meja di hadapan gadis itu.

"tu,kau bukak fail tu. Dalam tu ada senarai harta dan duit parents kau dalam simpanan dorang."

elyn membuka fail tersebut lalu menyelak setiap halaman. Ternyata kata-kata minho benar tentang ibubapanya.

"now answer me,kenepa kau still nak jumpa and rindu orang yang jual kau dekat club sebab hutang sedangkan dorang ada banyak lagi duit dalam peti simpanan dorang ? dorang boleh je guna duit tu." soal minho sekali lagi.

elyn terkaku. Terkejut dengan perkara yang dilihatnya. Sungguh tidak dijangka perkara sebegini akan terjadi kepada hidupnya.

"easy,sebab dorang taknak hilang duit. Dorang rela hilang kau tapi bukan duit. So imagine kau balik semula dengan dorang and trust me,dorang akan jual kau balik,sebab sekarang ni dorang ada hutang dengan chan hyung pulak. Bukan sikit tau tapi 5 juta. Aku pon taktau apa yang dorang buat dengan duit tu"

penerangan minho membuatkan elyn bertambah terkejut. Air matanya yang bertakung mula mengalir membuatkan dirinya tidak dapat lagi menahan kenyataan.

"Okay aku bagi kau jumpa dorang but only after kita kita semua graduate next week and kau kene bawak hyunra dengan seungmin sekali." kata minho memberi keizinan.

"tapi aku graduate lagi setahun" balas elyn memandang minho.

"tak,aku dah tukar sistem graduate kau,disebabkan kau dah duduk dalam rumah ni so kau akan graduate next week." balas minho membuka bukunya kembali.

"tapi kenapa aku kene bawak hyunra dengan seungmin ? tak boleh ke aku pergi sorang-sorang ?" soal elyn lagi.

"Empat sebab,first kau masih dalam pengawalan Jay. Kalau dia or konco-konco dia nampak kau tanpa teman dari kumpulan aku,kau kene duduk dekat club tu balik and aku or sesapa pon dah tak boleh nak tolong kau kau. Second,hyunra dengan seungmin tu untuk protect kau. Third,aku tak percaya parents kau at all" jawab minho tidak memandang elyn. Matanya hanya memandang tulisan di dalam buku yang dipegangnya

"kau kata empat sebab,tu baru tiga. Lagi satu mana ?" soal elyn.

"sebab keempat,aku risaukan kau" jawab minho pendek.

senyuman sedikit sebanyak mula terukir pada bibir elyn membuatkan dirinya sedikit gembira. Tidak sangka orang sedingin minho pandai risaukan orang lain. Hatinya rasa sedikit berbunga mendengar sebab terakhir itu.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now