DESTINY 14

259 29 0
                                    

Gelak tawa elyn dan hyunra yang memenuhi bilik bacaan menjadi semakin kuat. Boleh dikatakan sehingga ke tingkat bawah tawa mereka kedengaran

"Duduk dalam library room tu diam sikit,kalau nak gelak kuat-kuat pergi naik rooftop" tegur Minho membuka pintu bilik tersebut.

tawa mereka terhenti sebaik saja ditegur. Namun sisa sisa tawa masih belum terhenti.

"I said,kalau nak gelak pergi naik rooftop" tegur minho melihat mereka menahan tawa.

"mian" kata mereka berdua serentak sebelum minho kembali keluar dari bilik tersebut.

"HYUNRA ! ELYN ! TURUN CEPAT !!" jerit changbin dari ruang tamu menggegarkan sesisi rumah.

"dia makan mikrofon ke sial" soal hyunra membuka pintu diikuti elyn turun ke bawah.

"apa ?" soal mereka berdua.

"Minho hyung suruh korang pergi jumpa jay-"

"taknak lah ikut" potong elyn.

"dengar lah dulu. Aku bukan suruh kau buat kerja gila pon. Pergi jumpa jay hantar barang" sambung changbin disertakan sambungan ayatnya.

"barang ? barang apa pulak ?" soal hyunra hairan

"tu barang dekat kurungan bawah tanah tu" jawab changbin memberi kunci kereta kepada mereka.

"ouh barang tu. Letakkan dalam kereta. Agak-agak lah kitorang nak letakkan. Berat tu" kata hyunra dijeling changbin lantas mengarahkan beberapa orang mengambil 'barang' tersebut.

"barang apa wey?" soal elyn memakai kasutnya.

"baranggggg tu barang dah sampai" balas hyunra menunjuk ke arah 'barang' yang diangkat oleh beberapa orang lelaki. dimasukkan ke dalam bonet kereta

"tu nancy dengan jooe kan ? senior kita tahun lepas kan ? nak buat apa dengan dorang?" soalan elyn mendapat anggukan dari kawannya itu.

"dorang berdua tu kene jual dekat jay. Sebab tu kita kene hantar dorang dekat club tu" balas hyunra memasuki kereta.

"mwo ?!" soal elyn terkejut.

"kau tak payah nak terkejut sangat. naik kereta palli" pinta hyunra memandang elyn yang masih tercegat di luar kereta.

elyn memasuki kereta itu dengan perasaan bersalah.

"k-kenapa nak jual dorang ?" soal elyn ingin tahu.

hyunra yang sedang memandu memandang gadis itu sebelum kembali memandang jalan raya.

"kau kenalkan dorang macam mana dekat sekolah dulu ? like gedik tak habis - habis macam mintak kene tebuk je lepastu baju pon kalau tak nampak dada tu tak sah skirt kalau boleh nak nampak spender bagai" kata hyunra seperti mengutuk mereka.

"erm kenal.senior paling seksi kan" balas elyn setuju dengan hyunra.

"so,hari tu dorang ni macam terhegeh - hegeh lah dekat jeongin dengan hyunjin oppa. Like gedik lain macan wey memang nampak macam meminta sangat kene tebuk. Tu yang mendapat kene jual tu. Padan muka." sambung hyunra lagi meletakkan kereta di parking yang disediakan di kelab tersebut.

bunyi dentuman muzik yang kuat cukup menyatakan club itu sungguh meriah pada malam tersebut.

Hyunra menarik tangan elyn memasuki perkarangan club yag dipenuhi manusia tidak mengira umur .

"Jay !!" jeritan hyunra menarik perhatian lelaki tersebut. Elyn dibelakang mula memegang tangan gadis itu erat.

"hai sweetie. And hai elyn" tegur jay memandang mereka berdua.

"why you look so scared honey ?" tanya jay ingin memegang elyn namun dihalang dihalang hyunra.

"kau tak lee know mengamuk right ?" soal hyunra disertakan senyuman jahatnya.

jay kembali menarik tangannya lalu dimasukkan ke dalam poket.

"where's that barang?" soal jay

"dalam kereta" balas hyunra pendek. Elyn semakin mengeratkan pegangan apabila beberapa ahli jay memandangnya tidak henti.

"go take that barang and stop staring at her your dumbass" arah jay menghalau budak -budaknya.

"how much you want for that slave ?" soal jay memasuki pejabatnya diikuti mereka berdua.

"1.5 million " balas hyunra.

"I give you 4 million. Well aku tengok dalam gambat tadi barang macam baik" cadang jay.

"setuju. memang barang baik pon. Pergi lah try mana tau boleh jadi VVIP costumer ke" kata hyunra jahat.

"good idea. I need to go. Bye sweetie" jay beredar ke tingkat meninggalkan mereka berdua di situ.

"yang kau dah kenapa makin kuat pulak pegang tangan aku ni. Aku bukan minho aku adik tiri dia bodo" tanya hyunra memandang elyn pelik.

"ey aku tau lah aku adik tiri dia tapi boleh tak kita keluar dari sini. Aku tak selesa lah orang pandang aku macam nak makan je" pinta elyn cemas

"ouh arasso" hyunra menarik elyn keluar dari club tersebut lalu kembali menujuk ke rumah.

[DESTINY]

"elyn mana ?" soal minho yang baru kembali dari luar.

"dia ikut hyunra pergi hantar barang dekat club" balas changbin.

"Asal dia ikut hyun hantar barang dekat sana ?!" soal minho menaikkan suara.

"tadi hyung suruh lepastu nak marah binie pulak. ey tak faham lah dia ni" balas changbin mengerutkan dahinya.

"hyung suruh jaga elyn bukan suruh bawak elyn ikut adik pergi hantar barang !"

"ala sama lah tu. pandai lah adik jaga elyn tu takkan dia nak biar kawan dia dekat situ pulak" balas felix disebelah changbin yang sedang mengelap pisau-pisau nya.

"tak sama !"

"sama"

"tak sama"

"abenda sama tak sama ni ? bising tau tak ?!" marah chan dari meja laptopnya.

"tah sampai dekat luar dengar suara korang" kata hyunra memasuki rumah.

"asal hyun bawak elyn ikut sekali?" soal minho sebaik saja nampak hyunra masuk bersama elyn.

"bukannya hyun tak reti jaga elyn pon" balas hyunra menjeling minho.

"lain kali nak bawak elyn keluar make sure tanya oppa dulu !" kata minho sebelum menarik elyn ke tingkat atas memasuki bilik.

"halah kecoh ah dia ni ! oppa tu bukannya boyfie or husband elyn pon !"jerit hyura.

"kau okay tak ? jay ada sentuh kau ? " soal minho sebaik saja mereka memasuki bilik

"ada tapi -" ayat elyn dipotong minho.

"aku dah agak dah ey memang aku bunuh dia tu" kata minho bangun untuk keluar tetapi di pegang oleh elyn untuk kembali bertenang.

"dia ada try nak pegang aku tapi hyunra halang. Kau rilek lah aku okay lah" balas elyn senyum memandang minho.

"huh nasib baik" minho melepas keluhan leganya lalu menarik elyn ke dalam dakapannya.

Elyn yang terkejut akibat tindakan minho hanya terdiam dia situ. Tidak tahu sama ada di patut membalas pelukan itu ataupon tidak.

"lain kali make kalau kau nak keluar make sure bagitau aku or pergi dengan aku,faham ?" kata minho lembut masih memeluk gadis itu.

"n-nae"

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now