DESTINY 30

223 27 0
                                    

Rumah yang bising sejak pagi telah mengejutkan yiren dari dalam bilik tidurnya.

"omaigod guys,why so noisy ???" soal yiren membuka pintu bilik tidurnya lalu mengeluarkan kepala memandang manusia manusia di dalam rumah tersebut.

"bangun lah perempuan kau nak tidur sampai matahari tegak atas kepala dulu ke hah ?!" marah hyunjin melepasi bilik gadis itu.

"hyunjin,it's still 8:30 in the morning tho" balas yiren memandang jam di dinding

"kau duduk rumah ni follow rules rumah ni ! NOW GET YOUR ASS UP AND DO YOUR FUCKING WORK !" arah hyunjin lalu memasuki lift ke tingkat bawah bersama hyunra yang kebetulan berada di dalam lift tersebut.

"woah why so garang ni ?" soal elyn setelah hyunra dan hyunjin keluar dari lift tersebut.

"tu perempuan tu dah pukul 8:30 tak reti nak bangun dia ingat ni rumah mak bapak dia nak bangun lambat lambat ?" adu hyunra berjalan bersama elyn ke kolam renang lalu duduk di sofa berhampiran.

"erm cakap pasal perempuan tu,dia siapa sebenarnya ? asal aku tengok korang macam benci gila dekat dia ?" soal elyn ingin tahu.

"dia tu ex girlfriend minho oppa 2 tahun 6 bulan lepas. Couple setahun lebih tapi rupa rupanya nak dekat harta and popularity je. Minho punya lah sayang dia tapi dia just gunakan oppa aku sebab dua benda tu ! sebab tu kami benci dia. kau tau lepas dorang break minho oppa lain gila. Dia punya broken kaw kaw " terang hyunra kepada persoalan elyn.

"so kira minho tak boleh move on lah ni ?" soal elyn sekali lagi

"dia dah move on tapi dendam. Minho oppa move on sebulan lepas dorang break up" balas hyunra mengunyah biskut yabg baru dihidangkan oleh aunty marry.

"hi hyunraaaa" tegur yiren lalu duduk berhadapan dengan elyn dan hyunra.

mereka memandang gadis itu kosong serta jelingan yang diberikan.

"erm mana minho? I nak discuss project ni" tanya yiren seperti tercari - cari krlibat lelaki itu.

"oh right ! about your project tu,chan oppa yabg uruskan memandang minho taknak terlibat dengan project tahun ni" balas hyunra meminum jus di atas meja.

"eh why ? daddy I suruh minho lah yang settle kan. kenapa chan pulak ?" soal yiren terkejut dengan jawapan hyunra.

"well,kitorabg dah call your dad semapam and dia setuju yang chan akan uruskan project ni" balas hyunra menyilangkan tangan sebelum bersandar di sofa.

"but I nak buat dengan minho !!" rengek yiren memandang hyunra supaya mengubah kembali keputusan.

"but my husband taknak handle project tu" celah elyn masih mengunyah.

"you jangan sebok boleh tak ? benda ni takde kaitan dengan you pon !" marah yiren memandang elyn.

"husband I suka hati I lah." balas elyn menjeling.

yiren mendegus kasar lalu kembali memandang hyunra.

"you tengok dia dia ni hyunra . I tanya pasal Minho pon nak kecoh" adu yiren namun hanya mendapat senyuman sinis dari gadis itu.

"biar lah dia,tu suami dia suka hati lah dia nak menyampuk ke apa." balas hyunra memalingkan mukanya memandang gerangan dua orang lelaki yang menghampiri mereka.

minho dan jeongin berjalan menghampiri mereka sebelum duduk berselahan gadis gadis itu.

"hai sayang" tegur yiren kepada minho.

"sayang kepala hotak kau ! " marah minho.

"Dah ex tu ex je lah,tak payah nak menggedik macam perempuan tak reti malu dekat sini." hembur jeongin menjeling.

"jom" ajak minho kepada elyn lalu bangun dari duduknya.

"eodi ?" soal elyn hairan.

"A date" balas minho pendek membuatkan elyn tersenyum lalu mereka berlalu pergi dari situ.

"Wang Yiren ! Chan suruh kau masuk dapur sekarang. " panggil Changbin

yiren berkerut

"function ?"

"dia nak bincang pasal project kau tu lah urgh" balas changbin mendegus kasar kemudian berlalu pergi dari situ.

"why dekat dapur ? ey buat lah dekat meeting room" rengek yiren lagi.

"banyak bunyi lah perempuan ni ! rumah dia suka hati dia ah" marah jeongin lalu menarik hyunra pergi dari situ.

[DESTINY]

"she's your ex girlfriend ?" soal elyn berjalan di sebelah minho di sungai han.

"huh ? what ?" soal minho keliru dengan soalan yang diajukan.

"wang yiren" balas elyn pendek cukup membuat minho faham dengan soalannya.

"ouh,yeah." balas minho pendek kembali memandang hadapan.

"why you tak pernah bagitau I yang dia tu ex girlfriend you ? and how I don't knkw you ada relay dengan dia before" soal elyn lagi.

"tak penting pon benda tu" jawapan minho membuatkan gadis itu menghentikan langkahnya lalu memandang minho yabg sudah ke hadapan sedikit.

"come on what now ?" soal minho memusingkan badannya.

"minho she's your fcking ex girlfriend and you cakap benda ni tak penting ?" soal elyn tidak percaya.

"okey then ?" soal minho lagi.

keluhan berat dilepaskan.

"you're my husband and dia your ex girlfriend. Dia siap panggil you sayang bagai lepastu semalam dengan tak malunya pergi peluk you depan semua korang and you still boleh cakap benda ni tak penting ?" soal elyn menahan marah.

minho tersenyum sedikit memandang elyn. Kemarahan yang muncul pada gadis itu sedikit sebanyak membuatnya bahagia.

"kau jealous ?" soal minho memasukkan tangannya ke dalam poket jaket yang dipakainya.

"I am jealous ! I'm your legal wife and she's your fcking ex girlfriend stay in the same house !" balas elyn marah.

senyuman minho semakin membesar lalu dia menghampiri gadis itu.

"but I don't love her" balasnya.

"you don't love me either " balas elyn membuatkan minho makin tersenyum.

"that's what I like about you." balasan minho menimbulkan tanda tanya di fikiran elyn.

"let's go" panggil minho lalu kembali berjalan meninggalkan elyn yang masih berdiri di situ.

"I taknak ikut you!!" jerit elyn

"taknak ikut sudah" balas minho semakin menjauh sambil melambai ke arah gadis itu.

"urghh I hate you !" marah elyn berlari kecil mengejar minho di hadapan.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now