"wey aku dengar Minho dengan elyn tu duduk satu rumah"
"serius lah wey ? ey tak reti malu ke duduk rumah orang ? nak pulak tu rumah lelaki."
"mak bapak dia buang dia kot lepastu si minho tu kutip dia dekat lorong"
"kan wey kan ! mesti macam tu"
sekumpulan pelajar sebok membuat buah cerita tentang elyn dan minho. itu pon disebabkan mereka datang berdua pagi tadi.
"woi betina ! Minho dengan hyunra nak jumpa korang bertiga dekat swim court sekarang " jerit hyunjin dari depan kelas.
muka mereka mula cuak. Takkan kantoi pulak kot dorang mengumpat si Minho. padahal elyn yang ada dalam kelas pon buat bodoe je.
"sekarang lah perempuan! kau pekak ke babi ?" arah hyunjin mencarut. gadis-gadis tersebut mula bangun dan berlalu keluar dari kelas menuju ke tempat yang dikatakan hyunjin sebentar tadi.
"elyn,swim court now" panggil hyunjin. elyn hanya mengangguk lalu mengikuti hyunjin dari belakang.
"they here" kata hyunra kepada minho apabila ternampak tiga orang pelajar perempuan memasuki gelanggang berenang.
"k-kenapa korang dua nak jmp kitorang ?" soal salah seorang dari mereka.
"best tak buat gosip pasal aku dengan elyn ? " soal minho tanpa memandang mereka yang masih tercegat seperti kayu .
"a-apa yang kau cakap ni?" soal gadis lain pula.
"eh dia buat taktahu pulak setan ni. kau dah gosip pasal minho dengan elyn dalam kelas tadi lepastu boleh tanya dia ckp pasal ape ? kau ingat apa yg kau gosip tu takde orang dengar ? takde orang inform dekat minho ni ? " balas hyunra.
"minho" panggil hyunjin yang baru tiba bersama elyn.
minho pusing lalu memanggil elyn mendekati dirinya. kebetulan ketika itu ahli stray kids yang lain turut sampai
"kau nak aku settle ke kau yang settle ?" soal minho memandang elyn dihadapannya.
"maksud kau ?" soal elyn tidak faham. minho menggulingkan bebola matanya.
"bosan lah kau ni. biar aku yang settle ah. hyunra can you help me ?" pinta minho.
hyunra mengangguk lalu berjalan ke belakang gadis bertiga lalu menolak mereka serentak ke dalam kolam.
"ops sorry bitch !" ucap hyunra sambil menutup mulutnya gedik. mereka cuba naik ke atas namun ditolak kembali ke dalam air.
"i guess no" katanya sambil meninggalkan gelanggang renang itu bersama stray kids lalu mengunci mereka bertiga dari luar.
"have fun bitch !" jerit mereka semua lalu beredar.
"tak kejam sangat ke kau buat dorang macam tu ?" soal elyn kerisauan.
"tu ? kejam ? salah orang kau ni. and yeah kalau kau berani keluarkan dorang dari tempat tu,nahas kau " minho mengeluarkan amaran.
elyn hanya mengangguk. kalau lawan ada yang sakit nanti. masuk-masuk je kelas satu classmate tengah pandang elyn.
"aku ada buat salah ke siot sampai satu kelas pandang aku macam aku ni pembunuh" soal hati kecil elyn. kakinya terkaku di hadapan pintu.
"oi pahal stop ? masuk lah bodoe" tegur hyunra serta yang lain di belakang elyn.
"Korang memang tak pernah tengok orang masuk kelas ke sial ? pandang budak tu macam pembunuh dah pahal ?" tegur minho yang sudah di tempat duduknya.
serta merta pandangan mereka berubah. mereka kembali membuat kerja masing-masing.
"HA KAU TAK RETI NAK MASUK ?" soal minho dengan suara lantang. Elyn terkejut lalu melangkah kembali ke tempat duduknya.
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
FanfictionDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-