Elyn terjaga dari pengsannya. kepala yang sakit dipegang lembut. Dipandang keliling namun matanya masih kabur.
"you awake ?" soal seseorang dari hujung bilik. dipandangnya lama cuba mentafsir gerangan yang bersuara namun hampa.
tangan digerakkan namun gari di dinding yang dilekatkan telah menghadkan pergerakan. "kenapa tangan aku kene gari?"
"ye lah dah kau try nak lari kan memang kene gari lah infact kau dah tau kami siapa so yeah" balas suara tadi
"h-hyunra ? hyunra tolong aku please hyunra" rayu elyn memandang rakannya. hyunra berjalan mendekati elyn lalu bercangkung di hadapannya.
"sorry girl aku memamg nak tolong kau but dia tak bagi" balas hyunra memandang elyn.
bilik kosong itu dipandang elyn lama lalu kembali memandang gadis di hadapannya. "berapa perempuan yang korang dah bunuh dalam bilik ni ?" soal elyn berani.
"bunuh ? dalam rumah ni ? hell no girl. kitorang kalau nak bunuh someone make sure bunuh luar kawasan rumah. Kau ingat kitorang ni mafia yg baru nak up tu ?" jelas hyunra lalu berdiri apabila pintu dibuka.
"say- hyunra,hyunjin hyung cari kau" panggil jeongin dari pintu" kata jeongin yang hampir tersasul ketika memanggil gadis tersebut.
hyunra lantas keluar meninggalkan elyn keseorangan di bilik itu. tidak sampai beberapa minit seseorang mula memasuki bilik tersebut.
"aku dah warning kau dari dulu lagi,jangan dekat dengan kitorang tapi kau degil,nak jugak rapat dengan kami lagi lagi hyunra. see what happend to you right now" Minho menyandarkan badannya di dinding sambil memandang elyn di lantai.
diam. tiada balasan. tepukan tangan kedengaran secara tiba tiba.
"wow first time kau tak lawan cakap aku. bagus bagus." kagumnya mendekati elyn
"kau kalau nak selamat dengar je eh cakap kami or else kau nak stay dalam bilik ni sampai mati tu terpulang dekat kau." Minho mula melangkah keluar dari bilik tersebut.
Elyn terpaku, tak pernah disangka orang yang dia percaya selama ini menyembunyi satu rahsia yang besar dan berbahaya.
Ingatkan selepas diselamatkan dari club hati itu dia selamat,rupa rupanya dia lahi mendekatkan diri dia kepada bahaya.
Elyn kembali berbaring. Bilik yang kosong tanpa sebarang perabot ditenung kosong. "Eomma,lyn rindu eomma"
air mata keluar dari matanya perlahan-lahan. Sepasang mata memerhati keadaannya dari jauh melalui CCTV yg diletakkan di dalam bilik tersebut.
"hyung,tak kejam sangat ke ?" soal Youngbok memandang Minho yang sedang duduk bersandar di kerusi sebelahnya.
"Merepek benda ni ? tu ? kejam ? youngbok ni dah kenapa ? dah lama tak kene sepak dengan hyung kan sebab tu jadi macam ni" balas minho dengan pandangan berapi.
"A-ani youngbok tanya je. ye lah dia classma-"
"classmate kita ? sejak bila youngbok kesah pasal classmate ni semua ? " tanya minho menutup telefonnya lalu menegakkan badannya
Youngbok mula terketar sedikit. Faham dengan gaya minho yang mula menegakkan badannya. Bila-bila masa saja dia boleh menghayunkan tangannya ke arah youngbok.
"hyung,relax lah. panas baran sangat ni dah kenapa ?" soal hyunjin memasuki bilik yang diduduki mereka.
"ni ! tah sejak bila reti kesian taktau. Dah lama tak kene sepak dengan hyung sebab tu buat perangai macam ni " Minho kembali bersandar.
"haih kau ni pon youngbok,benda macam ni macam tak biasa pulak. Kau bunuh orang tu okay je." kata hyunjin duduk di sofa.
"tah lah aku kesian dekat dia je"
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
أدب الهواةDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-