Masa bergerak dengan terlalu pantas,hari perkahwinan Minho dan Elyn juga semakin dekat. Hanya tinggal sehari sebelum majlis tersebut berlangsung.
Rumah agam mafia - mafia tersebut semakin meriah apabila ibubapa mereka tiba.
"Minho oppa,elyn cepat lah kita nak oergi tengok baju dengan dewan lagi ni" jerit hyunra di pintu hadapan
"Tak pergi tengok dewan lagi ke budak berdua ni ?" soal puan lee memandang minho dan elyn berjalan keluar.
"belum ma. Dari pagi hyun ajak banyak je alasan. Nak kemas tu lah nak buat ni lah-"
"bla bla bla bla mengadu je kerja." celah minho memandang adiknya sedang mengadu kepada mamanya.
"Dah pergi cepat" arah puan lee memasuki rumah kembali.
kereta yang dipandu yongbok bergerak keluar dari kawasan rumah menuju ke kedai baju pengantin untuk memastikan baju pengantin yang dipilih masih sesuai. Takut tiba - tiba longgar sangat atau terlalu ketat sangat.
kereta diberhentikan lalu keempat - empat mereka keluar.
"Hi girls" tegur aisya memeluk elyn dan hyunra bersilih ganti.
"elyn boleh terus try baju dekat sana. Kau minho jalan belah kanan. Jangan berangan nak usha" kata aisya lalu menarik elyn ke arah bertentangan minho.
"Nanti aku tengok jugak" kata minho lalu melangkah ke arah yang ditunjukkan aisya tadi.
Elyn mengambil baju yang disangkut di tirai tersebut lalu menyarungkan baju tersebut di badannya. Tirai dibuka apabila gadis itu sudah selesai.
"erm let's try dengan tiara and veil. Hwamin ambikkan dua benda tu" Pinta aisya kepada hwamin lalu barang tersebut bertukar tangan.
Aisya kemudian meletakkan veil dan tiara di atas kepala elyn sebelum memusingkan gadis itu menghadap hyunra di sofa.
"uwah ! you look so beautiful !" kata hyunra memandang elyn.
"ni tak siap lagi sebenarnya. Rambut tak buat lagi lepastu make up" kata aisya memandang elyn.
"make up tu esok boleh kan ?" soal hyunra.
aisya mengangguk lalu memandang elyn.
"rambut kau nak buat gaya apa ?" soalnya
"updo hairstyle ?" balas elyn mendapat anggukan dari aisya.
"so we settle here ?" soal yongbok menghampiri mereka
"woi ! asal oppa masuk sini ? " soal hyunra memandang yongbok.
"minho hyung suruh lah. Dah korang tak bagi dia tengok sini so dia hantar oppa untuk tanya korang dah settle ke belum ? " terang yongbok kepada soalan adiknya.
"we're done" balas aisya setelah elyn menukar kembali bajunya.
"let's go tengok dewan pulak" kata minho melangkah ke arah mereka.
[DESTINY]
Dewan besar yang menjadi tempat majlis perkahwinan Minho dan elyn dipandang. Para pekerja masih menyiapkan meja dan kerusi di sekeliling pentas tempat minho dan elyn disatukan.
"esok sape yang iring aku masuk ?" soal elyn memandang hyunra disebelah. Minho dan yongbok sudah bergerak ke tengah - tengah pentas. Membuat sesi latihan kononnya.
"Kalau parents kau tak datang,aku yang iring kau masuk nanti" balas hyunra .
"tak pernah dibuat orang bestfriend iring pengantin masuk" kata elyn memandang hyunra pelik.
"sebab tak pernah orang buat lah aku buat" balas hyunra kembali.
"aku takut. Macam mana kalau dorang tak restu perkahwinan ni ?" tanya elyn risau
"dorang dah restu. Semalam aku pergi jumpa dorang cakap pasal majlis kau ni lah. Mula - mula tu parents kau memang taknak restu tapi sebelum aku balik tu tiba - tiba eomma kau kata dia restu perkahwinan kau ni. Cuma aku taktau dorang datang ke tak" balas hyunra panjang
"hope so" elyn hanya mengangguk lalu memandang minho dan yongbok yang mula melangkah ke arah mereka di hujung pentas.
"jom balik,dah petang ni nanti mama dengan papa bising" ajak yongbok lalu keluar dari dewan tersebut setelah mendapat persetujuan mereka semua.
[DESTINY]
Meja makan dipenuhi manusia - manusia di dalam rumah itu. Ada juga yang duduk yang di bar dapur akibat tidak muat.
" So how ? baju dengan dewan semua okay ?" soal tuan hwang memandang minho.
"everything looks good" balas minho tersenyum sambil memasukkan sesudu nasi ke dalam mulutnya.
"Minho tidur bilik lix tau malam ni " pesan puan lee pula.
"eh wae ?" soal yongbok kehairanan.
"sebab bilik minho tu marry tengah kemas. So maybe take time and kene lah tidur tempat lain" balas puan bang memandang minho.
"Habis elyn tidur mana ?" soal hyunjin pula.
"bilik hyunra. Boleh kan jeongin ?" ujar puan lee membuatkan jeongin dan hyunra tersedak.
"k-kenapa tanya jeongin ? tu kan bilik hyunra" balas jeongin memandang hyunra cemas.
"bukan kamu dengan hyunra sh-" ayat puan lee dipotong hyunra pantas.
"mama" panggil hyunra lalu menggelengkan kepalanya.
Puan lee dan yang ibubapa yang lain sedikit keliru melihat kelakuan hyunra namun mula memahami apabila hyunra memberi isyarat mata memandang elyn lalu menggelengkan kepalanya lagi.
"ouh arasso" balas puan lee tersenyum menahan tawa.
"macam - macam lah anak awak ni mijoo." tegur tuan hwang menggeleng melihat hyunra masih merahsia hubungan dia dan jeongin dari elyn
"anak saya anak awak juga minhyun" balas puan lee tersenyum petak.
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
FanficDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-