"hyunra mana,dari pagi tadi lagi tak nampak dia?" soal elyn memasuki dapur mengambil sebalang biskut.
"kitorang pon taktahu dia pergi mana" balas seungmin membasuh pinggan.
"cuba tanya dreamies. Tadi dorang dekat luar mungkin dorang tahu dia pergi mana" celah jisung pula.
"Renjun !" panggil elyn sebaik sahaja lelaki itu melepasi bahagian dapur.
"aih kkamjag-ya. Apa ?" soal renjun memandang si pemanggil
"hyunra mana ?"
"dia pergi jumpa hongjoong hyung.kejap lagi dia balik" balas renjun berlalu pergi selepas mendapat anggukan dari elyn
Jeongin yang mendengar mula menolak pipinya menggunakan lidah kemudian meninggalkan kawasan tersebut.
"jealous lagi" bisik hyunjin perlahan memandang jeongin yang semakin menjauh.
"hai hello annyeong" tegur hyunra memasuki dapur.
"hyun pergi mana ?" soal felix memandang gadis itu menuang segelas air kosong
"jumpa hongjoong oppa. Wae ?" soalnya kembali
"sini jap" elyn menarik hyunra ke kerusi yang tersedia di bahagian kolam renang menyuruh gadis itu untuk duduk.
"aku nak tanya kau pasal lelaki semalam boleh ?" soal elyn
"yeonjun ?"
elyn mengangguk mengiyakan pertanyaan hyunra.
"kau nak tanya apa ?" soal hyunra pula
"Dia tu siapa sebenarnya ? kenapa korang macam tak rapat je dengan dia" soal elyn mendapat perhatian gadis di hadapannya.
"Dia tu choi yeonjun,real secret leader black wolf. Actually tak secret mana pon sebab ramai yang dah tahu. " balas hyunra mengunyah buah anggur yang tersedia.
"Dia handsome tho. Tergugat aku" ujar elyn mendapat tawa kecil dari kawannya.
"He is. Dia memang handsome sebab tu ramai perempuan mati dalam tangan dia" kata hyunra
elyn berkerut
"elyn ! stop cakap pasal dia boleh ? I tak suka" celah minho secara tiba - tiba
"you kenapa ? datang tak bagi salam lepastu nak marah." marah elyn memandang minho yang masih berdiri.
"Tak kesah lah tapi please stop cakap pasal dia" pinta minho duduk ditengah diantara elyn dan hyunra.
"nak cakap jugak"
"yang you sebok sangat nak tau pasal dia ni dah kenapa ? suami you dekat depan you ni you taknak tanya pulak. You tau tak dia tu bahaya ?" soal minho mengawal marahnya
"takdelah,I just tanya sebab rasa macam dia tu boleh jadi kawan I suatu hari nanti,I think dia tu baik,tengok la dah la hensem, bergaya,flirt,sweettalker pulak tu,masa dia tegur dekat pantai,I tak rasa terancam pun dengan dia.so what,just let me know him!" balas elyn tidak puas hati
" Dia takkan jadi kawan you selagi I masih hidup dan bergelar suami you ! tak payah nak puji dia sangat lah. Semua tu fake" minho memutarkan bebola matanya.
"Apa yang fake nya ? I tengok dia baik je semalam" kata elyn masih ingin menang
"baik ? takde perkataan baik dalam kamus hidup choi yeonjun you tau tak ? dia tu bahaya so jangan nak berangan you boleh bercakap or kawan dengan dia" balas minho memandang elyn tajam
"Apa yang bahaya ? Kalau betul lah dia bahaya dah lama dia serang I dekat pantai semalam" jeling elyn kembali
"Dia tak serang kau semalam sebab dia ingat minho oppa ada dekat situ. Kalau tak, aku rasa dah lama kau kene bunuh" celah hyunra selamba sambil memandang telefon miliknya.
"Tapi dia tak serang kan ? sumpah aku tengok dia baik"
"kau serius ah wey ? kalau nak dibanding antara minho hyung dengan yeonjun tu,baik lagi minho hyung kau tau ?" soal hyunjin menghampiri mereka bersama yang lain selepas terdegar debatan mereka berdua.
"kenapa pulak ?" soal elyn ingin tahu.
"Look,yeonjun bukan macam mafia yang lain. Dia takkan back up member dia kalau dorang kene pukul tapi akan pukul lagi dorang kalau misi yang dorang buat tu gagal. Dia bunuh semua perempuan untuk duit dengan jual organ dorang. Dia even bunuh parents dia wey. Nasib baik tak bunuh si hwamin tu kalau tak erm mati je lah yeonjun" terang felix bersebelahan hyunjin.
ternganga elyn mendengar penjelasan felix serta merta membuatkan matanya memandang minho.
"So kau jangan lah nak berangan nak kawan dengan dia lagi - lagi dalam keadaan kau yang tengah mengandung macam ni" pesan jisung pula.
"faham ?" soal mereka serentak. Elyn hanya mengangguk.
"eh dah lah hyun nak keluar" kata hyunra bangun dari duduknya memasukkan telefon ke dalam poket seluar.
"hyun nak pergi mana ?" soal minho sebaik sahaja hyunra mula melangkah
"jumpa hongjoong oppa " balas hyunra
"lagi ? marah jugak j-" ayat hyunjin dipotong sebelum dia sempat mengahbiskan ayat tersebut.
"byebye !! " jerit hyunra lalu berlari keluar meninggalkan rumah.
[DESTINY]
"Sayang" panggil minho memasuki bilik
"sejak bila you suka panggil I sayang ni ? selalunya you panggil nama I je kan ?" soal elyn memandang minho semakin menghampirinya.
"since I fall in love with you ?" bala sminho duduk di hadapan elyn
terkejut elyn mendengar jawapan minho. Seperti mimpi
"I salah dengar or you memang cakap yang you fall in love dengan I ?" tanya elyn inginkan kepastian
"I am. Look,benda ni maybe datang secara tiba - tiba tapi setiap kali,you dekat dengan I,you senyum dekat I,you merajuk and everytime I pegang you,hati I berdegup laju. Dari situ I tahu yang I dah in love dengan you" terang minho memandang tangan elyn yang dipegangnya.
"since when ?" soal elyn lagi.
"0404. Hari kita kawin dan hari pertama hati I berdegup laju bila pandang you" balas minho kembali
"kenapa you tak bagitau I ?" soal elyn
"sebab I takut salah. I taknak bagi you Harapan palsu sebab tu I cuba cari dan fahamkan hati I lepastu baru boleh bagitau you semua ni. Masa you lari hari tu pon,hati I sakit. Sakit sangat sebab I tak percayakan you,I buat you menangis,buat you tinggalkan I. I'm sorry" ujar minho memandang elyn dengan mata yang berair.
elyn memandang mata lelaki di hadapan itu lama sebelum air mata minho menitis. Diusap air mata itu lembut.
"It's sokey, I dah maafkan you lagipon I dah lupakan semua tu. You tak payah lah rasa bersalah dah, I dah balikkan,dah ada depan mata you sekarang ni" elyn cuba memujuk minho. Tangan minho dipegang erat.
"Janji dengan I,you akan sentiasa ada dengan I" pinta minho memandang elyn.
"I janji I akan sentiasa ada dengan you,sokong you. Bukan I je,baby ni pon sama" balas elyn memegang perutnya.
Minho tersenyum memandang perut elyn lalu kembali memandang gadis itu.
"I love you sayang. I love you Lee elyn" ucap minho memeluk elyn erat.
"I love you too,honey"
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
FanfictionDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-