Telefon milik elyn berbunyi sebaik sahaja dia memasuki kereta bersama minho untuk ke lapangan terbang untuk pulang ke korea selepas seminggu di paris.
"hello ?"
"elyn ! nanti kau sampai korea felix dengan hyunjin tau yang ambik korang berdua tau tau"
"eh bukan kau dengan jeongin ke yang patut ambik kitorang dekat airport ? apa ni hyun"
"aku dengan jeongin kene pergi busan. Mianhae last minit baru bagitau kau"
"pergi busan ? kau pergi gaduh lagi ke ?"
"eh tak tak. aku ada hal dekat sana. Nanti kau cakap je dekat minho oppa aku pergi busan. Faham lah dia kerja apa aku buat dekat sana"
"ish ye lah. Kau ni saja tau"
"hehehe mian.bye elyn ! have a safe flight"
"naeee"
minho menoleh ke arah elyn selepas panggilan ditamatkan. Diperhati lama gadis itu sebelum dia membuka mulut.
"hyunra kene pergi busan dengan jeongin so nanti felix dengan hyunjin yang jemput kita dekat airport" kata elyn memandang minho disebelahnya.
"ouh okay" balas minho pendek. Matanya kemudian dialihkan kembali pada telefon di tangan.
"tu je ? you taknak tanya ke kerja apa dia buat dekat sana ?" soal elyn apabila minho mula mendiamkan diri.
"aku dah tau kerja apa dia buat nak tanya buat apa lagi ? bukannya aku tak kenal adik aku" balas minho tidak memandang elyn membuatkan gadis itu mula tertanya tanya.
"kerja apa dia buat ?" soal elyn ingin tahu
"privacy work. You don't have to know bout it." balas minho.
"ye lah tapi pasal apa ?" soal elyn lagi
keluhan dilepaskan minho sebelum dia memandang gadis di sebelahnya dingin.
"kerja yang berkaitan dengan family kitorang and can you please stop asking me that kind of question ? I'm getting mad" balasnya bernada marah lalu kembali kembali memandang skrin telefonnya.
"tanya pon tak boleh !" jeling elyn lalu kembali bersandar pada kerusi kereta disertakan airpod di telinga.
[DESTINY]
"aku tak kira ! kau kene pergi ambik minho hyung dengan elyn jugak dekat airport malam nanti. Aku ada kerja" jisung sedaya upaya mengelakkan dirinya daripada keluar ke lapangan terbang tersebut.
"yang kau takut sangat nak pergi sana kenapa ? lagipon kau jangan nak tipu aku,kau takde kerja pon sebab kita tengah cuti sekarang ni " balas hyunjin masih memaksa jisung.
"taknak aku pergi airport tu malam malam. seram siot" jisung masih menolak
"seram kepala hotak kau ! bunuh orang tu tak reti nak seram pulak. dasar han jisung" marah seungmin di hadapannya.
"abenda bodoe korang gaduh ? nak pergi ambik minho hyung dengan elyn je pon tapi gaduh macam tengah lawan poker" tegur felix keluar dari dapur melangkah ke ruang tamu.
"kantoi ah kau pernah main poker !" jerit jisung menunding jarinya ke arah felix
"bodoe macam kau tak pernah main pulak benda alah tu" celah seungmin memakan aiskrim mint choco yang dibelinya semalam.
"pernah tu memang lah pernah. Sebaik aku menang kalau tak pokai teruk beb" jisung menghentak meja apabila teringat cara - cara dia bermain poker card tempoh hari.
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
FanfictionDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-