DESTINY 22

230 30 0
                                    

Laman rumah penuh dengan manusia yang berkumpul kerana tuan hwang dan isterinya akan berangkat pulang ke australia sebentar lagi.

"awalnya papa dengan mama nak balik. Duduk lah sini lama lagi please" rayu hyunjin kebudak - budakan.

"bukan taknak duduk lama tapi syarikat dekat sana takde yang nak handle lah hyunjin. Nanti kami datang lah lagi,okay ?" balas tuan hwang menyerabaikan rambut anak lelakinya itu.

Selepas bersalam dan berpelukan kereta yang dinaiki tuan hwang dan puan lee mula hilang dari pandangan terus ke lapangan kapal terbang dipandu oleh minho diikuti elyn.

"Hyung punya honeymoon bila ?" soal yongbok memasuki rumah bersama yang lain ke ruang tamu.

"esok. Wae tanya ?" balas hyunra kepada pertanyaan yongbok

"oyeah ! boleh ku merayap hohoho" jerit yongbok dan hyunjin keriangan.

"Kita ada kerja kan ? suka hati dia je nak merayap" celah seungmin berbaring di atas sofa.

"takde. Minho takde ni korang boleh lah cuti dua minggu. Arahan papa hwang" ujar chan memandang setiap ahli di ruang tamu.

"serius ah hyung ?! serius eh tak tipu en ? jangan kitorang dah booking tiket semua baru nak kata tak jadi cuti" tanya jisung inginkan kepastian.

"Betul lah. Ke nak hyung tarik balik cuti korang ni?" soal chan menaikkan keningnya

"eh taknak taknak."

"korang rasa elyn tu pregnant bila ?" soal jisung secara tiba - tiba.

"asal kau tanya ?" soal changbin pula.

"takde lah. sejak dorang terlebih skinship tu en,masuk hari ni dah nak dekat sebulan au. So sung terpikir lah minho hyung ni padu ke tidak sebab tu sung tanya" balas jisung baring dengan tangan di belakang kepalanya lalu memandang ke atas seperti berfikir.

"dia mula lah tu nak membiru dekat sini" jeling seungmin di sebelah.

"tak aku benda betul tau. Korang tak terfikir ke ?"  soal jisung mengalihkan matanya memandang yang lain.

"maybe lepas honeymoon kot" jawab hyunra tanpa memandang mereka.

reaksi terkejut diberikan mereka lalu dipandang hyunra dengan mulut yang ternganga.

"what ? dah jisung oppa tanya hyun jawab lah" balas hyunra memandang mereka pelik.

"ni tak lain sah ayen ajar ni. " tuduh changbin menunding ke arah jeongin.

"hyung baik sikit. Hyunjin hyung dengan lix hyung yang ajar hyunra macam tu eh." balas jeongin mempertahankan dirinya.

[DESTINY]

Setelah tuan hwang dan isterinya memasuki pintu utama ke kapal terbang,minho mula menarik elyn memasuki kereta lalu menuju ke suatu tempat.

"ni bukan jalan balik rumah lah" tegur elyn memerhati jalan raya

"tau" balas minho pendek. Matanya hanya ditumpukan pada pemanduannya sahaja.

"habis tu nak pergi mana ni ? banyak lagi lah barang nak kene kemas dekat rumah tu" tanya elyn memandang minho inginkan jawapan.

"somewhere" balas minho meninggalkan tanda tanya pada dirinya. Kereta kemudian di berhentikan di hadapan sebuah mall yang agak besar.

"nak buat apa dekat sini ?" soal elyn

"nak shopping lah lee elyn. Tu pon slow urgh" balas minho memutarkan bebola matanya sambil membuka tali pinggang keledar yang dipakainya.

"baju dekat rumah dah banyak kan ? nak beli lagi buat apa ?" soal elyn mengikuti minho keluar dari kereta.

"baju tu untuk duduk dekat korea. Baju ni untuk travel,faham ? dah jangan banyak tanya la" balas minho menarik tangan gadis itu lalu dirangkul pada lengannya erat. Hilang nanti susah.

sedang mereka berjalan dari kedai ke kedai dengan tangan yang penuh dengan beg kertas,mata elyn kemudian terpandang ke dalam sebuah kedai emas.

minho yang terasa seperti gadis itu tidak berganjak mula memandang ke arahnya. Lama dipandang sebelum memandang ke arah kedai emas yang dilihat lalu tersenyum sinis selepas melihat nama kedai tersebut.

HWANG LEE'S GOLDEN

"kau nak ke ?" soal minho memandang elyn yang masih tidak mengalihkan pandangannya.

"Erm takpayah lah." balasnya ingin berlalu lergi namun ditarik minho ke dalam kedai tersebut.

"Selamat datang boss" tegur salah seorang pekerja disitu. Minho hanya menganggukkan kepalanya sambil tersenyum.

"you owner kedai ni ke ?" soal elyn terkejut memandang suaminya di sebelah.

"takkan kau tak baca dekat depan tadi. Hwang lee's golden. sah sah lah kedai ni aku yang punya. Bukan kedai ni je banyak lagi" balas minho sambil melihat ke dalam gelas kaca tempat aksesori itu diletakkan.

"give me the diamond one and the flower one" pinta minho menunjuk ke arah dua gelang tersebut sebelum dikeluarkan pekerjanya.

"give me the diamond one and the flower one" pinta minho menunjuk ke arah dua gelang tersebut sebelum dikeluarkan pekerjanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"lawa ?" soal minho memegang gelang - gelang tersebut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"lawa ?" soal minho memegang gelang - gelang tersebut.

elyn mengangguk tanda setuju dengan lelaki itu. Senyuman diberikan sebelum gelang itu diserahkan kembali kepada pekerjanya.

"I take that" katanya lalu mengeluarkan kredit kad dari dalam dompetnya. Selesai membuat bayaran minho menarik tangan tangan elyn mendekati dirinya.

Dibuka cangkuk gelang tersebut sebelum memasangkan dua utas gelang pada pergelangan tangan elyn.

"Kau jangan nak bukak gelang ni kalau aku tak suruh. Aku tau kau bukak siap!" minho mengeluarkan amaran tanpa memandang gadis di hadapannya.

elyn hanya tersenyum melihat minho dari pandangannya. Hatinya seperti berbunga - bunga setiap kali minho melakukan sesuatu yang agak sweet pada dirinya.

"Jom balik. Aku ada kerja ni" kata minho setelah selesai memasang gelang - gelang tersebut. langkah diatur keluar dari mall itu ke kereta mereka lalu dipandu pulang ke rumah.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now