Elyn yang duduk di sebelah minho mula gementar apabila kereta yang dinaiki mula berhenti di hadapan rumahnya.
Dia memandang minho yang sedang membetulkan jaket yang dipakainya.
"Macam mana kalau dorang tahan aku ? I mean kalau dorang halang aku dari keluar dari rumah tu ?" soal elyn memandang minho.
"That's why aku pakai jaket ni sayang,nak simpan benda ni" kata minho memasukkan sepucuk pistol ke dalam kocet bahagian dalam jaketnya.
Dipandang jeno dan haechan yang turut mengikuti mereka sedang menyimpan pisau di dalam kocet hoodie yang dipakai. Chan yang berada di hadapan turut dipandang.
"let's go" kata minho membuka pintu kereta vellfire tersebut. Elyn kemudian menekan butang loceng sebelum pagar dibuka.
Dia dan minho melangkah masuk ke perkarangan rumah diikuti jeno dan haechan dari belakang.
Chan pula hanya memerhati dan bersedia jika sesuatu yang tidak diingi berlaku.
pintu utama dibuka memaparkan wajah seorang wanita yang cukup dikenali elyn.
"anak eomma dah balik" peluk wanita itu kepada elyn namun tiada balasan. Wanita itu kemudian memperlawa mereka masuk namun elyn hanya memfokuskam pandangannya ke arah biliknya di tingkat atas
"elyn balik ambik barang je" katanya lalu berjalan menuju ke arah tangga.
"apa maksud kamu balik ambik barang je ? kamu kene stay sini lah elyn. Kejap lagi san sampai eomma dah call dia" kata puan kwon memandang anaknya di tangga.
"yang eomma pandai - pandai call dia sapa suruh ? elyn taknak pon jumpa dia" kata elyn memasuki biliknya.
"apa kene budak ni ? takkan taknak jumpa bakal suami sendiri" tanya tuan shin kehairanan.
"maybe sebab dia memang taknak kawin dengan lelaki tu ?" minho bersuara membuatkan perhatian tertumpu pada dirinya.
"maksud kamu?" soal puan kwon tidak faham.
"maksudnya,elyn memang taknak kawin pon dengan san tu. Nak pulak kene kawin paksa dengan orang yang dia tak suka." balas minho.
"kenapa pulak dia tak suka dengan san tu ? dia kan memang suka dekat budak tu" tanya tuan shin pula.
"oh no. Dia tak suka pon budak tu. San tu je syok sendiri kata elyn suka dia padahal elyn tak pernah mengaku apa - apa pon" balas minho kembali.
"Sayang ! I need you help with the bag here !!" jerit elyn dari kaki lima biliknya.
"how many bag you bawak ?" soal minho memandang elyn di atas.
"4 bag besar !" balasnya. Minho memandang jeno dan haechan lalu mengarahkan mereka untuk menolong gadis itu.
"banyaknya bag kamu elyn. Kamu nak pindah keluar terus ke ?" soal puan kwon memandang elyn menuruni tangga bersama jeno dan haechan.
"I am" balasnya perlahan melangkah menuju ke arah minho.
"Tapi san dah nak sampai dah sayang. Kamu kan bakal isteri dia" kata puan kwon memandang elyn.
"What ?! bila masa elyn setuju nak kawin dengan mamat perasan tu. Hell no !" balas elyn. San yang kebetulan sampai ketika itu terus meluru ke arah gadis tersebut.
"What do you mean by kau taknak kawin dengan aku ? kau kan suka takkan taknak kawin dengan crush sendiri pulak" kata san memandang elyn di sebelah minho.
elyn mula bangun dari duduknya memandang san tajam.
"Euw,siapa nak suka lelaki yang perasan macam kau ? dah lah syok sendiri lepastu buat cerita aku ni terhegeh - hegeh dekat kau ? euw no" balas elyn memandang san dengan pandangn menggelikan.
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
FanficDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-