Elyn melangkah kembali ke dalam hotel setelah seharian berada di pantai. Sedang dia memandang telefon,gadis itu dengan tidak sengaja terlanggar seseorang.
"mianhae" ucapnya kepada lelaki itu tanpa memandangnya.
"ah it's oka- elyn ?" soal lelaki tersebut memandang elyn terkejut.
"s-san.kau buat apa dekat sini ?" soal elyn setelah mengenal pasti lelaki yang dilanggarnya.
"aku ada kerja. Yang kau buat apa dekat sini ? minho hyung mana ?" soal san kembali.
"aku erm wait,kau panggil minho apa ?" tanya elyn hairan memandang san.
"hyung. Minho hyung. Wae?" balas san
"kenapa kau panggil dia hyung ?" soal elyn ingin tahu namun san hanya tersenyum sebelum memperlawa elyn ke sofa yang tersedia di lobi itu.
"sebab ni" san menunjukkan tattoo mata ular yang berada pergelangan tangannya.
"tu kan lambang snake eyes. macam mana kau boleh ada benda tu?" soal elyn lagi.
"minho hyung yang masukkan aku dalam geng tu sebab dia kata aku ada bakat tiga hari before perkahwinan korang.That's why aku ada benda ni" terang san
"bukan snake eyes dekat dragon scales musuh ?" soal elyn lagi.
"kau memang banyak tanya eh lepas kawin dengan minho hyung ? Mana ada dorang musuh. Kalau kau maksudkan pasal fight dorang dekat busan tu,tu just salah faham so yeah" balas san.
"tanya pon salah" cebik elyn menjeling lelaki tu.
"tak salah just ye lah kau makin annoying pulak aku tengok lepas kawin"
"suka hati aku lah" jeling elyn menyandarkan dirinya
"minho hyung mana ? takkan kau datang jeju island ni sensorang" tanya san lagi memandang elyn yang sedang menghadap telefon miliknya.
"dia erm dia ada kerja" bohong elyn tersenyum palsu.
"dia ada kerja ke kau gaduh dengan dia sebab yiren ?" soal san menaikkan keningnya.
"m-mana kau tau?" soal elyn kembali mrnegakkan badannya memandang san di sofa sebelahnya.
"hyunra. Dia tak bagitau aku dia bagitau wooyoung dengan mingi lepas kene serang dengan budak acah gangster mana tah tadi." cerita san membuatkan elyn ingin tahu lagi.
"dia kene serang ?" soal elyn risau. San hanya mengangguk sebelum menunjukkan sebuah gambar kepada gadis itu
"mingi hantar dekat aku. ramai gak ah serang dia nasib baik time tu wooyoung dengan mingi lalu situ. 10 lawan 1 pastu dah ah memasing main pisau. Acah macam pandai je guna natang tu. Bodoe,kene bunuh dengan minho hyung baru tau. Sia je hidup" cerita san panjang lebar.
elyn hanya ternganga mendengar cerita lelaki itu. Nampak sangat dia taktahu apa apa.
"kau serius ah elyn ? yang hyunra halau perempuan tu keluar rumah korang tu kau tahu tak ?" soal san lagi.
"yang tu aku tau. Renjun ada bagi video dekat aku" balas elyn
"sebaik tau. Eh dah lah aku balik seoul dulu. Byebye take care" ucap san sebelum berlalu pergi selepas mendapat anggukan dari elyn.
[DESTINY]
Hyunra kembali ke rumah selepas jeongin mengambilnya di sebuah cafe.
"kau jumpa dia dekat mana ?" soal jisung memandang jeongin di sebelah gadis itu.
"dekat cafe astronaut. Wooyoung hyung chat aku tadi tu yang jumpa dia ni" balas jeongin kepada pertanyaan jisung.
"Wooyoung chat kau tapi tak balas chat aku ?! " soal changbin marah memandang jeongin.
"ouh wooyoung kata,esok dia balas chat hyung lepastu dia gelak macam ni HAHAHHAHA ha macam tu" balas jeongin menyampaikan pesanan wooyoung sebentar tadi.
"muka hyun tu kenapa ?" soal minho memandang adiknya.
hyunra memandang minho tajam lalu menjeling lelaki itu kembali. Keluhan kedengaran keluar dari mulut minho.
"hyun marah oppa lagi ke ?" soal minho namun hyunra hanya memalaukan pertanyaan lelaki itu.
"hyun pergi naik mandi lepastu turun balik. Biar oppa letak ubat dekat luka tu" arah hyunjin mendapat anggukan dari hyunra lalu gadis itu berjalan naik ke biliknya.
"kau cari elyn dulu baru dia normal balik dengan kau. Kalau tak sampai bila pon dia akan buat perangai macam tu. Kau macam tak kenal hyunra macam mana" ujar chan tanpa memandang minho.
"tapi nak cari elyn dekat mana hyung ? minho call tak jwb chat tak balas nak detect pon tak dapat." balas minho.
Chan memandang minho dengan kerutan di dahi.
"means kau tak dapat nak detect dia? kau ada bagi rantai yang hyung suruh tu kan masa dekat paris ? kan rantai tu ada asal pengesan. asal tak boleh detect pulak. " soal chan keliru.
"Taktahu hyung. Minho dah buat tadi tapi tak boleh. Error tau error" balas minho menyerabaikan rambutnya.
"Takkan dia cabut. Dia taktahu kan rantai tu ada alat pengesan?" soal felix bermain game di telefonnya.
"hyun yang cabut rantai tu" balas hyunra keluar dari lift menuju ke arah hyunjin di ruang tamu. Sempat dijeling minho.
"kenepa hyun cabut ? Tau tak susah nak detect dia sekarang ni ?" soal minho
"kenapa aku nak kene bagi kau cari dia senang - senang pulak ? kau dah sakitkan dia pepandai kau ah" balas hyunra sementara hyunjin menyapu ubat di luka yang berada di pipinya.
"gelang ! detect gelang dia hyung" cadang seungmin pula.
"hyun cabut gak. Hyun cabut semua,rantai dengan gelang. Nah. cincin kawin je tak cabut sebab hyun tahu benda tu takde alat pengesan pon" celah hyunra meletakkan beberapa barang yang diberikan kepada elyn di atas meja.
Mereka memandang hyunra tidak percaya dengan mulut yang ternganga
"why ?" soal changbin
"Saje. Pandai buat pandai lah tanggung" balas hyunra merehatkan dirinya di sofa selepas hyunjin selesai menyapukan ubat tersebut.
"hyun tau tak bahaya biar dia sensorang ? kalau black wolf datang cane ? dorang tu dah lah dengki memanjang" tanya chan seperti marah dan mengutuk.
"oppa sure ke hyun biar dia sensorang ? ofcourse lah hyun dah pasang mata dekat sana. Lagipon tadi san oppa ada call dia kata elyn okey and selamat " balas hyunra memfokuskan pandangannya memandang television di hadapan.
"and macam mana san hyung boleh ada dekat sana ?" soal hyunjin pula
"dia ada kerja lah dekat situ. Jangan ingat sna nak bagitau elyn dekat mana. Dia dah janji and takkan mungkir janji" balas hyunra masih menghadap television.
"hyun please bagitau oppa elyn dekat mana" pinta minho
"cari sendiri" balas hyunra lalu ke laman belakang di mana enhypen dan dreamies berada.
keluhan dilepaskan minho. Rambutnya diserabaikan sekali lagi. Matanya memandang lockscreen miliknya.
"mianhae,sayang"
YOU ARE READING
[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ Mιɳԋσ
Hayran KurguDia punca aku kembali ceria dan percaya cinta Dia,perempuan yang aku tak pernah suka tetapi disebabkan satu kejadian aku terpaksa bertanggungjawab dan terima dia "Saranghae" "Mianhae" Start : 5 september 2020 End :-