DESTINY 21

238 30 0
                                    

"Nanti honeymoon dekat mana minho?" soal puan lee sebaik sahaja minho memasuki ruang tamu. Langkahnya mati lalu memandang ibunya sedikit terkejut.

"er honeymoon erm minho erm-"

"oppa honeymoon dekat paris !" jerit hyunra keluar dari dapur lalu berlari ke ruang tamu diikuti yongbok dan hyunjin sambil meletakkan dua tiket kapal terbang di atas meja.

"what ?" soal minho hairan.

"dah hyung lambat sangat pilih tempat so adik - adik kesayangan hyung ni dah booking kan tempat honeymoon". kata yongbok duduk di sofa.

"ye lah lagipon okay apa paris. Paris kan kota cinta sesuailah dengan hyung yang baru nak berjinak - jinak dengan dunia percintaan ni" sambung hyunjin penuh dramatik.

"budak hyunjin ni memang dah lama betul tak makan tisu" minho geram menggenggam penumbuknya.

"erm no sokey hyung,jinnie dah dinner tadi so dah kenyang" balas hyunjin mengangkat tangan tanda tidak perlu.

"bodoe lah hyunjin ni,kau lagi buat minho hyung marah tho" tegur changbin jalan melepasi ruang tamu ke laman belakang.

"marah ke hyung ? ala hyung rilek lah jangan marah - marah tu elyn dah turun tu rilek hyung" ujar hyunjin tenang selepas melihat elyn keluar dari lift.

mata mereka semua kemudian tertumpu kepada gadis itu. Lama mereka memandang sebelum gadis itu perasan dirinya sedang dilihat.

"eo wae ? elyn ada buat salah ke ?" tanya gadis itu sedikit cemas.

"ani. Saja pandang" balas yongbok memalingkan muka memandang tv kembali.

"elyn sini sayang" panggil puan lee menepuk sofa kosong disebelahnya. Elyn hanya berjalan ke arah wanita itu.

"nanti nak bagi mama berapa cucu ?" soal puan lee terus terang tanpa selok belok.

minho,hyunjin,yongbok dan hyunra tersedak mendengar soalan ibu mereka lalu memandang wanita itu dengan pandangan terkejut.

"wah mama straight forward betul. Dorang baru kawin kelmarin mama dah tanya pasal anak" tegur yongbok.

"takde lah kalau boleh mama nak cucu awal. Mula - mula minho dengan elyn lepastu hyunra dengan jeongin pulak" kata puan lee lagi.

"apa kene mengena hyunra dengan jeongin ?" soal hyunra gelabah

"haah mama ni pon. Jeongin taktau pape tiba - tiba kene " back up hyunjin memandang jeongin berjalan melepasi ruang tamu dengan pandangan terkejut.

"jeongin ! sini kejap" panggil puan lee.

"nae ?" balas jeongin menghampiri mereka. Hyunra sudah menyembunyikan mukanya dari pandangan elyn.

"Kamu dengan hyunra bila nak kawin ? dah lama couple pon takkan taknak kawin" tanya puan lee membuka rahsia mereka.

"habis lah hyun,rahsia hyun dah pecah" yongbok berkata perlahan. Cukup untuk mereka empat beradik dengar.

"wait wait,hyunra dengan jeongin couple ?" soal elyn terkejut memandang hyunra dan jeongin bersilih ganti.

"ani ! mana ada. Aunty ni merepek lah" jeongin masih cuba menutupi rahsia mereka. Belum masanya untuk rahsia ini didedahkan.

"habis tadi mama kata korang dua couple" balas elyn sudah keliru.

"mama gurau tu sayang,ala biasalah mama kan suka gurau pelik - pelik. Jom pergi backyard,budak - budak tengah lepak tu jom jom" tambah minho lalu menarik elyn bangun dari duduknya lalu ke laman belakang.

setelah kelibat pasangan itu hilang hyunra mula menarik nafas lega bersama jeongin.

"Mama jangan lah cakap depan elyn. Dia taktau lah hyun dengan jeongin dalam relay" marah hyunra.

"Kenapa tak bagitau dia ? dia kan bestfriend kamu" tanya puan lee hairan. Jeongin yang baru duduk di sofa dipandangnya inginkan jawapan.

"not for now mama. She still new here so kene lah slow slow. ni mama main pecah je rahsia nasib baik sempat cover." sambung hyunra

"okey but why tak bagitau dia before this ? kamu dah 4 tahun together kan sayang?" soal puan lee lagi.

"banyak tanya pulak awak ni. suka hati dia lah nak bagitau ke tidak." tuan hwang bersuara memandang isterinya.

"eh awak ni,sebok je. Tengok je lah tv tu" balas puan lee menjeling tuan hwang.

"tengok hyunjin mama kamu. papa pulak dijelingnya" adu tuan hwang.

"biasa lah mama tu pa. Macam tak biasa pulak" balas hyunjin tidak memandang papanya. Matanya hanya ditumpukan pada tv di hadapan.

"hyunra,jeongin answer me. Kenapa tak bagitau elyn pasal kamu berdua sebelum ni ?" soal puan lee lagi.

"untuk keselamatan,mama. Bukan keselamatan kami je it's for everyone. Hyun tau lah elyn tu bestfriend hyun tapi susah ma. Yang tau pasal kitorang pon orang dalam rumah ni dengan allen je. Yang lain mana tahu" balas hyunra

"pelik - pelik lah kamu ni. tapi mama nak kamu bagitau jugak dia nanti. Dia tu unnie ipar kamu tau hyun" arah puan lee mendapat anggukan dari anaknya.

[DESTINY]

Elyn memandang minho lama sebelum mata mereka bertaut. Minho manaikkan keningnya tanda tanya.

"hyunra dengan jeongin couple ke ?" soal elyn perlahan.

"sayang,jangan take serius apa yang mama cakap tu. You ni mama gurau je tu" balas minho menutupi rahsia adiknya dari terbongkar.

Elyn menggigit bibir bawahnya tanda tidak puas hati. Minho yang perasan akan perlakuan gadis itu mula menarik muka elyn lalu menempel bibir nya di bibir gadis itu.

"haduh dia bercium pulak dekat sini !!" jerit renjun memandang minho dan elyn tidak tentu arah.

"hyung ! adu hyung jangan lah dekat sini kami ni single tau tak ?!" jerit jaemin apabila ciuman mereka masih tidak dilepaskan.

"Eh dia buat adengan pulak dekat sini !" tagur chan,changbin dan seungmin muncul dari belakang elyn dan minho. Chan kemudian menjarakkan muka mereka berdua agar ciuman tersebut dilepaskan.

"nak buat adengan tolong cari bilik" kata seungmin duduk di hadapan mereka.

"tah hyung ni pon nak buat adengan lelama sila cari bilik. Ramai single dekat sini" sambung changbin.

"dengki ni. Padan muka siapa suruh single kan dah sendu" minho menjelirkan lidahnya memandang changbin di hadapan.

"eh dia pon selamat elyn nak je kalau tak dia pon single" Chan membalas tidak puas hati.

"at least minho tak single macam hyung HAHAHAHA" tawanya sendirian.

"lee minho kau ni memang nak mati awal" kata chan geram

"mati awal takpe janji tak single " balas minho lagi.

"eh kau pegang hyung seungmin hyung geram ni kau pegang kau pegang" kata chan acah hendak menumbuk minho.

Seungmin dan changbin hanya memegang lelaki itu seperti yang diarahkan. Tertawa ahli lain melihat kelakuan mereka. Seperti budak - budak sekolah rendah walaupun hakikatnya mereka adalah mafia paling bahaya di korea

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now