DESTINY 24

231 28 8
                                    

Sedang Minho dan Elyn berjalan di Luxembourg Garden,elyn sedang secara tiba - tiba berhenti dari melangkah membuatkan lelaki itu berpaling ke arahnya.

"kau dah kenepa tiba - tiba berhenti ? strok ke ape ?" soal minho kasar

"bukan lah" balas elyn matanya masih memandang telefon di tangan

minho menaikkan kening tanda tanya mula merampas telefon gadis itu lalu membaca beberapa mesej yang sudah terpapar.

"ouh mama nak cucu awal je pon. Yang kau macam nampak hantu ni dah kenapa ?" soal minho hairan.

"macam mana kalau I tak boleh pregnant?" soal elyn risau.

"asal kau cakap macam tu ?" soal minho kembali memandang beberapa bodyguard diarah untuk menjauhkan sedikit diri mereka.

"ye lah,sejak kita erm tu I tak pregnant pon lagi. Dah sebulan lebih lah minho" balas elyn menerangkan isi hatinya.

Minho berdecit sebelum memegang kedua bahu gadis itu lembut. Mata dipandang lama

"yah lee elyn,kau tak payah risau boleh ? everything will be okay lah. maybe lepas balik honeymoon ni ada good news ke kita taktau kan ? dah lah tak payah buang masa dengan risau kau tu. Jom balik hotel aku penat ni malam nanti nak dinner lagi" balas minho mamaut lengan gadis itu dengan lengannya.

elyn hanya diam memandang minho di hadapan. Hatinya masih berasa risau.

"keep looking at me like that and i'll kiss you untill you moan name loudly" ujar minho tanpa memandang isterinya

elyn hanya memalingkan mukanya ke arah lain apabila terdengar kata - kata minho tadi.

"ugut - ugut pulak. Ingat seram lah tu" bisiknya perlahan.

"nak try ke ? kau lupa hari tu kau jerit nama aku kuat gila" soal minho menaikkan kening memandang elyn memasuki kereta.

gadis itu hanya mampu menggelengkan kepalanya sebelum pipinya menjadi panas menahan malu.

"tapi aku nak" minho menarik muka gadis itu merapati mukanya lalu bibir mereka bertaut lama sebelum dilepaskan kembali.

"I didn't remember your lips taste like candy,honey" kata minho mengusap bibir bawah elyn menggunakan ibu jarinya.

"stop it" tepis elyn lalu mencampakkan pandangannya ke luar tingkap.

"aku tau kau suka " bisik minho ke telinga gadis itu dengan senyuman sinis.

"stop it Lee Minho" elyn menolak kembali lelaki itu ke posisi asalnya lalu meletakkan kusyen kereta diantara mereka bagi menjauhkan jarak

"kau tau kau tak boleh halang aku kan ?" soal minho menaikkan keningnya lagi. Dipandang elyn lama sementara badannya direhatkan di kerusi kereta.

"whatever" balas elyn memutarkan bebola matanya. Badannya kemudian ditarik minho supaya berbaring di dada lelaki itu.

"Stay like this sampai kita arrive dekat hotel" pinta minho lalu bermain bersama telefon miliknya.

elyn tidak membantah sebaliknya hanya menjeling minho tajam. telefonnya turut dikeluarkan lalu memasuki aplikasi Instagram.

jeongins.yang

jeongins

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

jeongins.yang let's stay like this for 24 hour 😜❤️
liked by 200,128 and others
hyun.ra you can't HAHAHAHA
seungmyne you guys please stop ! aku single
                      babun
jenolee.i eh menyampah pulak aku eh eh

elyn berkerut melihat post dan comment di instagram milik jeongin. Persoalan mula timbul kembali di dalam fikirannya.

"jeongin dengan hyunra ada something right ?" soal elyn memalingkan mukanya memandang minho.

"asal tanya ?" soal minho masih menatap skrin telefonnya.

"tengok ni" balas elyn menunjukkan gambar yang dilihatnya tadi. Minho memalingkan mukanya membuatkan bibir mereka bertembung seketika.

"wouh,nice trick,sweetheart" balas minho tersenyum.

"ish tengok lah ni" elyn kembali mengalihkan perhatian minho supaya lelaki itu melihat gambar yang dilihatnya.

"ouh sebab gambar ni ke ? dorang memang rapat lah. Normal lah semua benda ni kalau kenal dari first year highschool kan ?" balas minho menipu elyn.

"macam ada something je haih" elyn kembali memandang skrin telefonnya. Minho menghembuskan nafas lega apabila gadis itu tidak lagi bertanya tentang jeongin dan hyunra

[DESTINY]

Rumah menjadi riuh rendah dengan jeritan dari permainan kejar mengejar diantara Stray kids dan Dreamies.

Chan yang dari tadi duduk memerhati mula tertawa besar selepas mendengar jeritan chenle dan jeongin serentak.

"WOI KAU MANUSIA KE DOLPHIN BODOE ?!" jerit jisung memandang mereka berdua bergilir - gilir.

"Dorang dolphin. Kau lupa ke ?" balas hyunjin dari belakang.

"abenda ah jerit macam erm aku cakap kang marah pulak" yongbok cuba mengawal ayatnya daripada terlepas sebelum seungmin menyampuk.

"macam pondan kan ?" tanyanya memandang yongbok. anggukan diberikan sebelum dia kembali menggeleng.

"WOI CHENLE ! JEONGIN ! YONGBOK PANGGIL KORANG PONDAN HAHAHAHAHA" tawa seungmin kembali berlari setelah yongbok tersedar akan aduan tersebut.

"Aniya !! yah kim seungmin come here !" jerit yongbok mengejar kawannya itu.

"oppa,serius lah dorang ni member dragon scale ? kenapa perangai macam budak - budak ?" soal hyunra berpura - pura menangis

"biar lah dorang. cuti 2 minggu macam ni lah jadi. Lagipon semalam dorang makan banyak sangat coklat so terlebih hyper" balas chan disebelahnya.

"patutlah perangai macam beruk ! makan coklat rupanya " jerit hyunra kepada mereka. Tanpa disedarinya,mereka mula memandang dan berjalan menghampiri dirinya.

"apa apa ?" soal hyunra setelah mereka semakin dekat.

"kau panggil kitorang macam beruk eh hyun ?" soal changbin

"memang patut pon AHAHHAHAHAHAHAHAH" tawanya apabila digeletek oleh mereka semua.

"aaa jangan lah HAHAHAHAHAH " tawanya lagi.

"dah lah mati jugak budak ni sebab tak cukup nafas" tegur chan lalu mereka kembali ke tengah laman memulakan semula permainan mereka.

[DISCONTINUED] Dҽʂƚιɳყ × Lҽҽ MιɳԋσWhere stories live. Discover now